Beste Peugeotrijders,
Deze auto heb ik net in mijn bezit. Als ik optrek in de 1ste en tweede versnelling dan houd ie ff in, en even daarna trekt ie weer normaal weg.
Dit is ook het geval bij terug schakelen.
Weet iemand wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?
Ik hoor het graag.
Groetjes, Emrea.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je em net hebt zou ik er mee terug gaan.
Lijkt wel op defecte mapsensor of slechte bougie's
Gaan er ook nog lampjes branden?
Bedankt voor je reactie oldtimer.
Wat is een mapsensor?
En nee, er branden geen lampjes, en de boordcomputer geeft ook niets aan.
Groet, Emrea.
16 jaar
Vacuum sensor wordt hij ook wel genoemd , hij zit tegen het inlaat spruitstuk aangeschroefd .
Beste oldtimer,
Ik ben a technisch, sorry. Heb wel onder de motorkap gekeken... Weet niet waar het zit, maar zag wel een slangetje wat wat was ingescheurd. Als ik voor de motorkap sta en dan in het midden, ietsje onderin. Oliepeil staat in het midden, moet er olie bij dan?
16 jaar
Dat ingescheurde slangetje eerst maar eens repareren, denkk.(westfries)
Ik zal morgen ff een foto maken van wat ik bedoel. Ik wil gewoon dat alles in orde is aan de auto. Ik heb 1 maand volledige garantie. Auto gisteren gehaald.
Groet, Emrea.
16 jaar
Zooo, 1 hele maand garantie......... Ik vrees het ergste.
Zal wel meevallen hoor Cabrio....
16 jaar
ff serieus mensen!
Wat kan ik het beste doen? Garage waar ik hem kocht is eind rijden.
Ik ben all risk verzekerd en lid anwb.
Auto is verder gewoon als nieuw.
Ik sta open om te leren, en wil een auto die in orde is, vraag jullie gewoon om raad.
Please?
16 jaar
Vandaag even naar de garage gereden waar ik altijd kom voor onderhoud.
Het ligt niet aan de mapsensor. Het slangetje waarvan ik dacht dat het gescheurd was, dat is niet zo. Is een slangetje waar electrische bedrading door loopt.
Me werd geadviseerd om alles te laten doormeten. Heb daar dus een afspraak voor gemaakt. Dan weet ik zeker wat er aan de hand zou zijn.
Weet iemand wat dat kost trouwens, door laten meten?
16 jaar
[quote=Emrea]Vandaag even naar de garage gereden waar ik altijd kom voor onderhoud.
Het ligt niet aan de mapsensor. Het slangetje waarvan ik dacht dat het gescheurd was, dat is niet zo. Is een slangetje waar electrische bedrading door loopt.
Me werd geadviseerd om alles te laten doormeten. Heb daar dus een afspraak voor gemaakt. Dan weet ik zeker wat er aan de hand zou zijn.
Weet iemand wat dat kost trouwens, door laten meten?[/quote]
Alles door laten meten zal wel honderjde of 3 - 5 zijn..:-) In zo'n auto heb je nou eenmaal heel veel zaken die je door kan meten, de spanning van je accu, opbrengst van je dynamo, voltage op map-sensor, druk van je brandstofpomp, compressie van de cilinders etc.. en je kunt nog even doorgaan... Maar je had toch 1 maand volledige garantie ? Dan ga je toch gewoon terug ?
16 jaar
De garagehouder weet wat de klachten aan de auto zijn. Ik neem aan dat hij dan weet wat hij door meet. Anders zou hij wel gezegd hebben dat alles doormeten duur is toch?
Ik kan inderdaad terug gaan, maar dat is erg tijdrovend, en ik wil eerst weten wat er mis is. Ik schrijf alles op wat niet goed is, en ga dan terug. Kan ie alles in 1 keer oplossen.
16 jaar
Moi,
'Je wilt eerst weten wat er mis is', schrijf je. Als je pech hebt is dat de crux van het verhaal: het opsporen van de oorzaak kan ingewikkelder zijn dan het oplossen van het probleem.
Ik begrijp niet waarom een garage slechts 1 maand garantie geeft op een auto uit 2004, de maand is al half om! Ken je de garantievoorwaarden? Vervalt die als je er mee naar een andere garage gaat/bent geweest?
De auto trilt ook begreep ik uit een ander topic. Is dat probleem al opgelost?
Ik zou er (snel) mee teruggaan.
Aan ANWB-lidmaatschap en all-riskverzekering heb je niks, wat deze problemen betreft.
Groet,
Bert
16 jaar
Dat trillen is opgelost Treb, kwestie van uitlijnen en uitbalanceren.
Ik wil alleen bij mijn eigen garage ff wat door laten meten, zodat ik weet wat er mis kan zijn. Dan ga ik terug om het te laten verhelpen binnen de garantieperiode.
Wat je als eerste schreef kan inderdaad waar zijn. Ik ga er van uit dat het iets eenvoudigs is, want de auto is verder prima in orde. Hij rijd super!
Alleen aan dat inhouden moet wat gebeuren. Dat doet ie maar even en daarna rijd ie normaal.
16 jaar
OK, ik hoop dan ook maar dat het iets eenvoudigs is. Oldtimer noemde ook nog slechte bougies.
[i]"Het inhouden doet ie maar even"[/i] bedoel je daarmee: alleen met koude motor? Wat is de kilometerstand? Vervuilde injectoren, zou het daar aan kunnen liggen?
Is de computer uitgelezen, of is dat wat je/de garage bedoelt met 'doormeten'?
16 jaar
Ja Treb, hij houd in met koude motor,voornamelijk in de 1ste en 2de versnelling. Kilometerstand is 90.000.
Dat is wat de garage bedoelt met doormeten.
16 jaar
Waarschijnlijk zit het probleem in een defecte temperatuurzender.
Laat de garage de motorregel eenheid uitlezen op eventueel opgeslagen storingen.
Half uurtje werk.
mvg,
Hans.
Beste Hans,
Maandagochtend heb ik een afspraak staan met de garage om uit te lezen. Ik neem aan dat hij dat dan uitleest. Heb voor de kosten geinformeerd en die zijn 50,- daar voor. Als de motor loopt(in zijn vrij) en geef gas dan gaat de motor ook wat heen en weer als je gas geeft. Niet trillen of schudden, maar licht op en neer.
Maar ik zal het maandag vragen of hij de motorregel eenheid uitleest.
Bedankt alvast, Emrea
16 jaar
[quote=Emrea]Beste Hans,
Maandagochtend heb ik een afspraak staan met de garage om uit te lezen. Ik neem aan dat hij dat dan uitleest. Heb voor de kosten geinformeerd en die zijn 50,- daar voor. Als de motor loopt(in zijn vrij) en geef gas dan gaat de motor ook wat heen en weer als je gas geeft. Niet trillen of schudden, maar licht op en neer.
Maar ik zal het maandag vragen of hij de motorregel eenheid uitleest.
Bedankt alvast, Emrea[/quote]
- 50 euro voor alleen uitlezen? wist niet dat het al zo duur was geworden
- als je gas geeft dan gaat de motor heen - weer; het is wel logisch dat de motor licht kantelt als je gas geeft. Hij is voorzien van motorsteunen met bewegende delen.
16 jaar
Zojuist terug van de garage. Is uitgelezen(motoreenheid). Volgende foutcodes: U-0500, P-0107, P-0113. Inlaatdruk en signaalfout inlaattemperatuur.
Deden ze gratis voor me. Das wel fideel.
Nu afspraak maken garage, zodat het z.s.m. verholpen word.
Iemand nog tips of suggesties?
Groetjes, Emrea.
16 jaar
Mapsensor na laten kijken en de temp sensoren waar Hans het over heeftook na laten kijken.
Weet iemand wat U-0500 kan betekenen?
16 jaar
Beste mensen,
Vandaag terug geweest naar de garage. Er blijkt door hen al een nieuwe mapsensor opgezet te zijn. Bougies zijn ook nieuw. Monteur zei dat hij de foutcode daarvan niet gewist had.(heb gezegd dat ik dat slordig vond). De foutcodes stonden er dus nog in. Hij heeft hem weer uitgelezen, maar kon niets vinden op electronisch gebied. De computer gaf niets aan. Het voorstel kwam om er een nieuwe brandstoffilter op te zetten. Filter gehaald.... blijkt er geen brandstoffilter in te zitten! Hebben ze er een flesje injectievloeistof in gegooid. Op hun aanraden nu een paar dagen met de auto rijden of dit effect heeft. Zo niet, gaan ze een afspraak maken met de dealer. Mocht dat nodig zijn, dan begint het verhaal weer opnieuw vrees ik....
Word vervolgd...
Groetjes, Emrea.
16 jaar
Hallo
wij hebben hetzelfde probleem met onze 206, men gaat de stappenmotor vervangen, indien het niet lukt haalt men ze er weer af, kwestie van niet te betalen voor oplossingen die er geen zijn. In elk geval, als ze het niet kunnen oplossen kopen we een Honda van 10 jaar oud, die gaat nog wel even mee. De mijne heeft nu 344 000 km zonder problemen. Spijtig voor de Peugeot, rijdt comfortabel (als ie rijdt)
16 jaar
Alee meneer Guy,
De stappenmotor is het zeker en vast nie. Ik rij al jaaaaaaaren Peugeot, en dat wil ik graag zo houden. Een stugge Honda vergelijken met een Peugeot vind ik dan ook appels met peren vergelijken. Maar goed, dat is Uw keuze dan, niet de mijne.
Ach ja, geloof me heey, "je voelt je lekkerder in een Peugeot!" :-))
16 jaar
Hallo
we voelen ons heel lekker als we alweer in de garage staan.....
We zullen zien wat de garage zegt en doet. Japanse wagens staan sinds jaar en dag aan de top qua betrouwbaarheid. Peugeot (vooral de 206) bengelt onderaan. Ik weet dat er zoiets bestaat als "liefde voor een merk" Mercedes rijders en BMW rijders zullen bvb zeggen dat hun wagen de beste is, ze mogen nog constant problemen hebben, ze blijven het verdedigen... raar fenomeen. Onze bedrijfswagens zijn van Opel, geen haar beter: uitvallen op de snelweg, lampje hier ,lampje daar. Ofwel kies je een merk die de elektronica onder de knie heeft ofwel koop je een auto van meer dan 15 jaar met eenvoudige mechaniek. Het is natuurlijk ook allemaal een stuk imago. Maar als je al 3 Honda's hebt gehad van meer dan 300 000 km (eentje 390 000 km) zonder zorgen dan neem je de verhalen over (gevestigde) betrouwbare merken niet meer zo serieus. Iedreen zijn smaak maar ik wil een betrouwbare machine. Als mijn Honda binnenkort zou kapot zijn koop ik weer een Crx: goedkoop, betrouwbaar en nog snel ook. Daar kan je 300 000 km mee rijden zonder dat de lampjes gaan branden of een airco die weigert of wat dan ook. Heb al tientallen horror verhalen gehoord van problemen die niet opgelost geraken... Zelfs een nieuwe Mercedes van 100 000 euro die niet start....
Misschien moeten ze wagens maken met een beetje minder sensoren erin want het werkt blijkbaar bij vele merken niet helemaal vlekkeloos... tja wat heb je er dan aan....
Keep Drivin'
16 jaar
Guy.Om aan de eisen die hier in Europa aan auto's worden gesteld op het gebied van Milieu enz te kunnen voldoen is het noodzakelijk dat alles wordt gecontroleerd en hergecontroleerd.
Willen wij overleven zal er dus snel iets moeten gebeuren, dat ontwikkeling van nieuwe technieken gepaard gaat met problemen is mijns inziens niet te voorkomen.Dat Japaners minder problemen hebben komt volgens mij dan ook door het simpele feit dat ze rustig afwachten tot iets uitontwikkeld is en dan doen ze wat ze het beste kunnen namelijk copieéren.
Ze hebben alleen nog geen carroserie gecopieerd die weinig last heeft van de roestduivel. Ze wachten nog tot dat ook uitontwikkeld is.
Whahahahahaaa....(ligt dubbel hier)
Maar goed, beste Peugeotmensen, mijn probleem is er nog steeds.
Weer 4 dagen mee gereden inmiddels(weliswaar korte stukjes), maar nog steeds problemen met optrekken.
16 jaar
Emra, ik zou toch eens naar de dealer gaan. (ik weet er nog wel 1 in Noord-Holland of in Zeeland of ergens in het Noorden).
Ze moeten hem daar nog eens uitlezen. Een universele garage kan meestal alleen de de EObd codes uitlezen dacht ik. Dus misschien is er via die weg een aanwijzing in de richting van jou probleem. Ook kunnen ze de waardes die de sensoren afgeven aan de motor computer onder het rijden of met draaiende motor bekijken.
Wat betrefd U0500, daar heb ik niet direkt een antwoord op, dit is dacht ik een storing die niet met de motor regeling te maken heeft maar met de communicatie met andere computers in de auto.
Als er nu geen storingscodes meer inzitten dan denk ik dat het een probleem met de elktronische gasklep is. Ze kunnen eventueelnieuwe software laden en de gasklepopnieuw inleren. Dit moet met koude motor gebeuren.
Is het probleem altijd aanwezig ? dus met koude en warme motor ?
Geef de laatste 8 cijfers van je chassis nummer eens, dan kan ik je misschien nog verder helpen.
Probleem volgens mij alleen met koude motor. Dan is het probleem het ergst.
Verdere info mail ik je ff ok?
16 jaar
Ja ok.
bij ons al verscheidene keren deze klacht gehad. Nwe software erin geladen en systeem opnieuw ingeleerd was dan de oplossing.
Ik zou de wagen als ik jouw was een nachtje laten "logeren" bij de peugeot dealer. Kunnen ze het dan ook gelijk testen wat er precies gebeurt. Zij kunnen ook aangeven of dit een eigenschap is die bij deze wagen hoort of dat dit inderdaad op te lossen is met software en inleren. Kosten van dit alles zullen heel redelijk zijn, maar zullen redelijkerwijs verhaalt kunnen worden op de leverende garagist.
Wat is redelijkerwijs beste wkhoek?
16 jaar
@emrea
Zie:
http://members.home.nl/muschter/essay.re...
maar kort gezegd komt het neer op: in alle redelijkheid, mits is overlegt met de leverende garagist, normaal gesproken. Voor de meer volledige uitleg verwijs ik naar bovenstaande link, 10 paginas uitleg !!
Dat begrijp ik wel ja, maar ik doelde meer op de hoogte van het bedrag.
16 jaar
O, ok. Reken maar op zo'n 80,= (+/-)
Maandag gaan we weer naar de garage en hij gaat dan met onze auto naar de dealer.
16 jaar
Circonflex heeft wel een punt. Mijn oude R19 had 280000 km gelopen zonder electronische problemen. Dijk van een auto. Elke 30.000 nieuwe bougies en karren maar. Ze kunnen (konden) het dus wel, die Fransen !
Emrea ; Mijn nieuwe Clio heeft ook dit probleem gehad. Bleek de krukassensor (BDP sensor ) te zijn. Ook die is nooit kapot gegaan in de R19..
16 jaar
Toonmar dan heb je blijkbaar niet de reactie gelezen waarom ze er in zitten.
Beste mensen,
Vandaag mooi weer hier. Veel zon en 14 graden. Zonnetje lekker op de auto geschenen.... en want denk je?
Ik ga rijden en de auto rijd prima. Merk bijna of niets meer van dat inhouden. Nou vraag ik je!!! Hoe kan dat nou?
16 jaar
Vreemd toch??
16 jaar
Mijn thermometer staat nu op 0,5. Probeer het nu nog eens?
16 jaar
Wat bedoel je nou Treb?
16 jaar
Beste mensen,
Het is verholpen!! Peugeottechnieker had het helemaal goed. Bij de dealer alles laten resetten, en opnieuw de gasklep laten inleren. Super!!
Ik wil iedereen bedanken die me probeerde te helpen om mijn probleem te verhelpen. In het bijzonder Peugeottechnieker....
Supersite is dit! Ook erg leerzaam.
Bedankt mensen!
Liefs, Emrea.
16 jaar
Emrea, fijn dat het opgelost is en dank je voor het compliment.
mvg,
moderator.
Nog veel plezierige kilometers met de 206 toegewenst Emrea !
PT nieker
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar