Het probleem bij deze auto is dat +/- 10 min. na de koude start de motor inhoudt (stottert) gedurende enkele seconden. Wanneer tijdens deze storing gas gegeven wordt reageert de motor niet. Daarna treedt het gedurende de rit niet meer op. Het ´check engine´ lampje brandt niet.
Ook komt het heel soms voor dat de motor direct na de start (warm of koud) enkele seconden zeer onregelmatig draait en daarbij zwart rookt.
De motor is een 1.4 L met Magneti Marelli 1AP.
Herkent iemand dit en weet waardoor dit veroorzaakt wordt?
Geplaatst door Carl1504 (0) , lid sinds 20 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
justin6077 (0) PRO, 19 jaar geleden
Bobine??????
Dit komt wel eens voor bij de eerste serie 206.
Groeten Roy
Averdonk (0) PRO, 19 jaar geleden
Dikke kans op bobine. Heb zelf ook 'n probleem gehad met 'n 206 1.4 Magneti Marelli, bj. 1999. Allemaal rare dingen: inhouden, bokken, soms spontaan hoog stationair toerental, van alles en nog wat. Bobinebrug vervangen met de verlengers en alles was over en loopt als 'n klok.
Bert deLeeuw (0) PRO, 19 jaar geleden
Herprogameren wil ook wel eens helpen succes
Carl1504 (0), 19 jaar geleden
De oorzaak was de koelvloeistof temperatuursensor. Deze werkt tot ca. 60 graden normaal maar heeft daarboven een oneindige weerstand, waardoor het motorstuurapparaat denkt dat de koelvloeistof een temperatuur van -36 graden heeft.
Bedankt voor de reacties!