close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206 2.0 HDI RHY: foutcode's

Bouwjaar: 2001

Auto is onderweg afgeslagen en wil niet meer aanslaan. Foutcode's: 0230: lucht/brandstofmeting: oc of kortsluiting en code 1112: Raildruk: permanent. Oorzaak? Zit zelf te denken aan LMM. Iemand concrete ideeen?

Geplaatst door

Averdonk (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Beste H.

Wij hebben meerdere malen meegemaaktdat de brandstofpomp van de hdi's het begaven, onlangs dat wanneer je de auto op contact zet er nog wel enige dieselolie wordt verplaats, is de druk te laag om de auto er op te laten lopen.

Succes,

Enting 0
badge

20 jaar

Pomp in de tank of opvoerpomp?

Averdonk 0
badge

20 jaar

code 230 is elab ventiel
1112 is raildruk dus krijgt geen brandstof lage druk meten.

desire 0
badge

20 jaar

Wat is elab?

Averdonk 0
badge

20 jaar

Komen de foutcodes terug als je ze wist? En zo ja, pas na het starten van de motor of meteen bij het contact aanzetten?

Simon10906 0
badge

20 jaar

Hr Averdonk, even de deksel bij de tank onder de achterbank losmaken en meten of er spanning komt, en luisteren naar de geluiden eventueel lagedruk meten. Want zelfs als je de luchtmeter eraf haalt moet de motor nog lopen.(schoksensor?)
Sorry, een beetje onsamenhangend maar ik zit ondertussen naar AZ te kijken (genieten)

oldtimer 0
badge

20 jaar

Opgelost. De meneer van de Shell weer even iets rijker gemaakt en lopen als de brandweer...........Die meters zijn ook zo klein! Bedankt voor de reacties.

Averdonk 0
badge

20 jaar

Hr Averdonk, het komt wel eens voor dat de brandstofmeters van de 206 nogal ernstig afwijken zodat de tank al leeg is voordat het lampje brandt. Dit is te herstellen door een herprogrammering van de BSI.Let er alleen wel op dat de BSI na herprogrammering wel leeg is,dus eerst even uitprinten en alle mogelijkheden van de BSI opnieuw programmeren.

oldtimer 0
badge

20 jaar

BSI ? Basis Standaard Instelling? Gokje.

Averdonk 0
badge

20 jaar

elab = electronisch abschaltventiel

desire 0
badge

20 jaar

BSI, Boite Service Interlectuel. Sorry, mijn frans is ook niet wat het na 20 keer vakantie in Frankrijk zou moeten zijn maar, wat hier bedoeld wordt is de inteligente service centrale oftewel de centrale computer waar alle digitale signalen samen komen. Deze heeft een eigen intelegentie en geheugen en is programeerbaar wat betreft functie's en parameters,bv.hier kun je de verlichting bij draaiende motor aan zetten.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Bedankt allemaal voor de uitleg, maar het lijkt de eigenaar nu wel zo intelectueel om eerder te gaan tanken. Hij is 35 km gesleept door z'n vader met 'n kabeltje van 2,5 mtr. in vrij dichte mistbanken in het donker, terwijl hij 'n paar km. daarvoor net langs 'n pomp was gekomen........
Mocht als nog de boel opnieuw ingesteld moeten worden, lijkt me dit 'n klusje voor de dealer.
Groeten.

Averdonk 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.