close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot Partner: Inhouden motor + zwarte rook. 1.9D DW8

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: DW8 1.9D

Hey,

Klacht:
-Slechter optrekken, vooral onder de 3000 RPM
-Grijs / Zwarte rook ontwikkeling
-Soort diesel geratel, precies 7 knikkers extra in de motor aan het rammelen.
-Warm slecht starten, soms "blokkeert" motor bij het starten.

Dit probleem los ik nu simpel op door te stoppen, motor 5 minuten af en herstarten en weg is het geratel. Tot hij zijn stoute schoenen weer aantrekt :-)

Ik denk dan aan vervroeging pomp dat mis zit...
Die regelklep in pomp is vervangen (toen zaten er 100 knikkers in blok, niet om aan te horen!)
Injector nr 1 lostrekken geeft hoger geratel. Nu stekker verwijdert en wat soldeersel, maar helpt niet.
EGR klep, 2 dopjes dus die werkt perfect zo.
Temp meter, toerental meter, deze werken perfect.
Software is nog maar 5 jaar oud, iets van stottergedrag wegwerken motor vertelde ze mij toen.

Distributie riem, klepjes regelen, mazoutfilter, ... Allemaal maar 20.000km oud dus denk dat dit nog Ok is
Kilometer stand, 154.000 km

Weet iemand de ultieme tip om dit te herstellen, buiten een nog oudere injectie pomp te kopen zonder die elektronische vervroeging?
Is dat euvel soms uit te lezen, Bvb LMM?, alle lampje van storingen blijft mooi uit.


Alvast bedankt,
Cesar

Geplaatst door

Kiteboy (65)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat te denken van bv een lekke cilinderkop(pakking) ? Als het blokkeren op een van de cilinders is, is het zelfs waarschijnlijk.

Niet goed werkende elektro-klep vervroeging op de pomp of verstuiver 1ste cilinder (met sensor) zorgen voor geknetter van de motor, maar gaan altijd in combi met een brandend motorlampje en een uit te lezen storing. Controleer de timing van de distributie! De timing van de brandstofpomp heeft hier direct mee te maken. Er kan veel gebeuren/misgaan in 20.000km.

hans4074 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.