close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406ST-90 HDI: Inhouden tijdens accelereren

Bouwjaar: 2000

Goededag,

Mijn trouwe 406 HDI-90 houdt in bij het accelereren. Een beetje stotterend doet de motor zijn werk. Stotteren is het woord niet echt, het is meer dat hij wel wil trekken, maar niet kan.
Het vreemde is dat wanneer de motor op temperatuur is hij geen problemen heeft.

Ook ruikt de auto al een tijd naar diesel of olie. Ik heb de geur nog niet kunnen traceren.

Mijn boerenverstand zegt dat er wellicht iets aan de hand is met de turbo.

Motor heeft overigen 265.000 km gedraaid, zonder problemen. 10.000 km geleden is er een nieuwe koppeling gemonteerd.

Heeft iemand een idee?

Geplaatst door

www.hadecom.nl (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Brandstofpomp niet meer helemaal fris misschien?.

primera p11 0

18 jaar

Je bedoeld de brandstofpomp die bij de tank zit, of de hoge druk pomp??
Het valt me inderdaad op dat de pomp die in de tank zit de laatste tijd een schurend geluid maakt voor ik de auto start. Aangenomen dat deze onder de achterbank zit.

Zonder te meten is dit natuurlijk moeilijk te zeggen.
Ik vermoed eerder de hoge drukpomp.
Maar zoals ik al zeg meten is weten.

primera p11 0

18 jaar

Toevallig heb ik net de accu moeten vervangen. Ik heb nog niet gereden met de auto. Wellicht is dat het probleem geweest. Ik zal het even melden hier.

Nope, helaas. De accu was het probleem niet.

Vanmorgen viel de auto aan het verkeerslicht spontaan uit, verder, en dat is heel vreemd rijdt hij perfect als hij eenmaal op bedrijfstemperatuur is. Zou er eventueel iets "lekken"?

Update: garage kan geen probleem vinden. Alles nagekeken, connectors, slangen, uitgelezen, geen probleem.

Zou het eventueel de turbo kunnen zijn, of is het wellicht iets simpels als een vuile brandstofleiding??

Heel vreemd, probleem schijnt te zijn verdwenen. Wel ruikt de auto nog naar diesel onder de motorkap. Daar moeten we nog even naar kijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.