Soms houdt deze even in of valt stil. Start altijd onmiddellijk na stilvallen. Als ie stilvalt hoor je een klik-geluid (uit bsi?) Foutcodes uitgelezen doch geen relevante storingen i.v.m. probleem. Brandstofleidingen al gecontroleerd. Massa's op bak en chassis nagekeken/vervangen alsook de massa binnen op dorpel (chauffeurskant). Krukassensor is ook vervangen. Toch blijf ik ergens een vermoeden hebben dat er ergens lucht in brandstofsysteem komt. Iemand nog suggesties wat te doen of controleren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou je toch eens de storingcode's kunnen posten? Wanneer je toch vermoed dat het lucht is kan je stukje doorzichtbare slang plaatsen. En dan kijken of hij lucht trekt. Kan zijn dat hij bij het brandstoffilter lucht trekt. Langs die rare ring die er omheen zit.
Zelf lijkt het mij geen lucht aangezien hij gelijk weer start.
Brandstoffilter is één geheel, niet zoals bij de 1900 diesel waar je die "rare ring" eerst los moet maken alvorens het filter element te vervangen.Als je op ontluchtingsbalg knijpt geeft deze luchtbelletjes en is amper "hard" te krijgen. Storingcodes weet ik niet meer, na gewist te zijn is er niks terug in gekomen. Als hij inhoudt of stilvalt brandt heel even lampje motormanagment doch slaat geen storing op.
Ach ja shit. Daarmee in de war.
Dat de balg niet hard wordt klopt niet. Wel raar dat hij in 1x daarna wil starten.
Hoe vaak treed het op? Anders zou ik gaan rijden met parameters erop van de injectoren en het krukas signaal. En de brandstofdruk. Zo kan je dingen uitsluiten. Kan mij herinneren dat ze ook wel eens bij de balg lucht willen zuigen. Je ziet dan ook geen lekkage.
Soms dagen niet...mss toeval maar het lijkt eerder voor te komen als het warmer weer is.
Zijn de temperatuur waardes wel in orde?
Temperatuur contact is reeds ook vervangen, meter gaf niet correct aan
Hij heeft 2 sensoren volgens mij. 1 voor de meter en 1 voor de ecu.
Bij TU motoren weet ik...maar de 1400hdi?
Auto vandaag weer binnen gehad, storingen uitlezen....in hoofdprogramma zegt ie op motorgedeelte: storing aanwezig
Bij verder uitlezen storing motor/injectie.....:GEEN STORING AANWEZIG
Spooky zoals klant zelf zegt.
Inwendig lekkende injector, doe een injector lektest, op de retours en vergelijk, indien goed
Vervang dan HD sensor op de common rail.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar