Goedendag. Ik heb hier een 206 met het probleem dat de aanjager het niet doet.
Het is een model met automatische airco de ventilator doet het ook niet op de hoogste stand (weerstand) zetten we stroom op de ventilator zelf draaid hij wel. Wie weet raad? misschien relais? dan zou ik ook graag weten waar deze zit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit lijkt toch op een kapotte module op de kachelmotor.
ten alle tijden als blijkt dat weerstand defect is vervang de aanjager ook
de rede dat weerstand defect raakt is dat de aanjager problemen geeft
gelukkig zit bij deze de aanjager en weerstand als 1 onderdeel dus dat scheelt weer
de weerstand die erop zit krijgt tussen de 0 en 5volt
door de spanning te varieren wordt de snelheid geregeld.
controleer of je op de weerstand massa en voeding hebt zo ja dan weerstand defect
De hoogste stand van de fan gaat buiten de weerstand om...zonder weerstand krijgt de fan gewoon de volle 12 Volt en dan draaid ie wel.
Nog even het schema bekeken...de fan heeft geen weerstandsblok, maar een regelmudule.
zie antwoord van 306 cabrio
iets meer info. Loopt een dikke rode draad naar kachelmotor waarop een aftakking naar regelmodule en hier hebben we geen spanning op. Misschien relais al kan ik deze niet vinden of zal het in het display zitten??
weet niet of ik de juiste schema heb.
maar betreffende relais zit in de bm34(zekeringkast onder motorkap) zelf, deze zijn niet los te vervangen, alleen opsturen en doorgeven dat ze een nieuwe relais op printplaat moeten solderen is dan een optie.
op 16voudige groene stekker zou de spanning komen van aansluiting 8 en 16 (stekker zit bovenop)
deze worden later weer doorverbonden met elkaar en loopt 1 draad naar de motor, hiervan weer 1 draad naar de weerstand die erop zit.
de aanjager zit gezekerd met zekering f18, hier ook op controleren of er spanning op staat.
de draad op aansluiting 8 en 16 op weerstand controleren naar de kachelaanjager
zoals ik je verhaal nu lees zit het probleem in je voeding en niet in je aanjager,weerstand en display.
Goedendag,
Bedankt voor het medenken allemaal. Maar wij hebben zelf een fout gemaakt door te meten zonder de auto te laten lopen, wij hadden hem op contact staan maar met climaatcontrol moet hij lopen.
Dus nu bleek het toch de kachelweerstand te zijn.
altijd als je de kachelweerstand vervangt doe de kachelaanjager er ook bij
anders is het een gok hoe lang het uit houdt, dit kan 10jaar zijn maar ook 3dagen
vandaar ook altijd advies inc aanjager te doen
als de weerstand van de koelvin stuk gaat, (wat nog wel eens gebeurt) zet je er dan ook een nieuwe vinmotor in? is precies dezelfde soort weerstand. vind het wel erg makkelijk om gelijk alles te vervangen,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar