Mijn kachel draait niet ,wel als ik onderaan de stekker motor , rood en blauw draad .test geen voeding .Als de blauw draad met een brugje door verbind aan de caroserie verbind draait hij volle toeren maar gevolg kan hem niet afleggen met draaiknop.Eigen aardig ,normaal zou de draaiknop toch de rode onderbreken .Het lijkt de massa te zijn maar weet niet waar die vertrekt op de caroserie .De weerstand heb ik al eens door gemeten van 1 ste en laatste schuifje en is ok .Zelfs al met een andere weerstand geprobeerd ;Daar zit ook een blauw draad , normaal zou er toch 4 maal voeding doorlopen , blauw is kleur massa ?? Wie kan mij helpen ?
Geplaatst door miel1 (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot J5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
Elblag (0), 3 jaar geleden
Bij Peugeot J5, hetzelfde probleem vertoonde, was
het voldoende om de zekeringvoetjes even goed schoon te maken. Vanaf
dat moment was alles weer in orde. Succes.
Elblag (0), 3 jaar geleden
het kan zijn dat de massa
aansluiting tegen het schutbord links de stekkertjes slecht worden. Door
deze schoon maken kan het zijn dat het over is.
Grt Dirk - miel1 (0), 3 jaar geleden
miel1 (0), 3 jaar geleden
Ik wil wel nog eens melden , de contacten schoon gemaakt met clainer , contact op motor en weerstand , maar wat bedoel je echt met shutbord links stekkertje , weet niet echt van waar de massa echt vertrekt op de carosserie .
Elblag (0), 3 jaar geleden
U praat over massa probleem dus een extra aansluiten en kijken of hij het wil doen, verder zal je het moeten bekijken of garage die op de hoogte is van u probleem.
Elblag (0), 3 jaar geleden
De koelventilatoren werkt ook weer via deze !!!! Ter info , de dubbele relais staat hier de startbattery ( onder de motorkap) , dus aan de passagierskant. De relais is mogelijk defekt , vervangen en alles nog eens goed proper gemaakt (contacten allemaal) en terloops ook een extra schakelaar gezet worden zodat je van binnen uit één ventilator met de hand kan bedienen !!! en anders naar een garage toe.
miel1 (0), 3 jaar geleden
Elblag , bedankt dat je mij wil helpen .Ik heb zoals je in mijn bovenste tekst uitgelegd dat ik al geprobeerd heb mars aan sluiting rechtstreeks op de kachelventilator aan te sluiten .en hij werkt .Natuurlijk kan ik hem dan niet stoppen met de draaischakelaar . Ik zou kunnen een aparte nieuwe knop inbouwen om de mars te onder breken maar dat is het niet .De fout moet te vinden zijn ,ban als amateur heb erg vermoeden dat het zeker aan de massa ligt , maar waar ,?
Beste antwoord, geplaatst door miel1 (0), 3 jaar geleden
Oplossing gevonden ! Het zat wel degelijk zoals altijd al vermoed had in de massa die vertrekt naar de weerstand en zo verder naar de knop schakelaar die gewoon geen mars kreeg . Maar waar de begin draad of 1 ste vertrek van de carosserie weet ik nog altijd niet juist .Mijn oplossing was , gewoon de zwarte draad op weerstand wat isolatie weg gedaan en brug (nieuwe mars ) gemaakt naar carosserie . Zodus op gelost .