Peugeot J5 1991: kachelventilator probleem

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 54

Mijn kachel draait niet ,wel als ik onderaan de stekker motor , rood en blauw draad .test geen voeding .Als de blauw draad met een brugje door verbind aan de caroserie verbind draait hij volle toeren maar gevolg kan hem niet afleggen met draaiknop.Eigen aardig ,normaal zou de draaiknop toch de rode onderbreken .Het lijkt de massa te zijn maar weet niet waar die vertrekt op de caroserie .De weerstand heb ik al eens door gemeten van 1 ste en laatste schuifje en is ok .Zelfs al met een andere weerstand geprobeerd ;Daar zit ook een blauw draad , normaal zou er toch 4 maal voeding doorlopen , blauw is kleur massa ?? Wie kan mij helpen ?

miel1

Geplaatst door miel1 , lid sinds 14 jaar geleden

7 Reacties

Elblag, 2 weken geleden

Bij Peugeot J5, hetzelfde probleem vertoonde, was
het voldoende om de zekeringvoetjes even goed schoon te maken. Vanaf
dat moment was alles weer in orde. Succes.

Elblag, 2 weken geleden

het kan zijn dat de massa
aansluiting tegen het schutbord links de stekkertjes slecht worden. Door
deze schoon maken kan het zijn dat het over is.

    Bedankt voor je antwoord , is allemaal gebeurt ,zelfs met clainer . Hij krijgt stroom onderaan de rode draad aan motor , als de blauwe draad stukje open trek ,naakt draad en verbind die met carosserie draait hij .maw als die blauwe draad opnieuw mogt verbinden met een nieuwe schakelaar zou het werken , dan wel op volle snelheid alleen , noodoplossing en de rest , weerstand en draaiknop zijn allemaal overbodig . En zonder een nieuwe schakelaar en de manier waar op ik vermeld kan ik hem niet meer afzetten met draaiknop .Denk of gok dat die draai knop geen massa krijgt om door te geven aan de weerstand .Het is een fenoneem bij deze autos heb al gelezen .Kan lang zoeken zijn maar geef niet op en miss met jullie hulp . Grt Dirk - miel1, 2 weken geleden

miel1, 2 weken geleden

Ik wil wel nog eens melden , de contacten schoon gemaakt met clainer , contact op motor en weerstand , maar wat bedoel je echt met shutbord links stekkertje , weet niet echt van waar de massa echt vertrekt op de carosserie .

Elblag, 2 weken geleden

U praat over massa probleem dus een extra aansluiten en kijken of hij het wil doen, verder zal je het moeten bekijken of garage die op de hoogte is van u probleem.

Elblag, 2 weken geleden

De koelventilatoren werkt ook weer via deze !!!! Ter info , de dubbele relais staat hier de startbattery ( onder de motorkap) , dus aan de passagierskant. De relais is mogelijk defekt , vervangen en alles nog eens goed proper gemaakt (contacten allemaal) en terloops ook een extra schakelaar gezet worden zodat je van binnen uit één ventilator met de hand kan bedienen !!! en anders naar een garage toe.

miel1, 2 weken geleden

Elblag , bedankt dat je mij wil helpen .Ik heb zoals je in mijn bovenste tekst uitgelegd dat ik al geprobeerd heb mars aan sluiting rechtstreeks op de kachelventilator aan te sluiten .en hij werkt .Natuurlijk kan ik hem dan niet stoppen met de draaischakelaar . Ik zou kunnen een aparte nieuwe knop inbouwen om de mars te onder breken maar dat is het niet .De fout moet te vinden zijn ,ban als amateur heb erg vermoeden dat het zeker aan de massa ligt , maar waar ,?

Beste antwoord, geplaatst door miel1, 2 weken geleden

Oplossing gevonden ! Het zat wel degelijk zoals altijd al vermoed had in de massa die vertrekt naar de weerstand en zo verder naar de knop schakelaar die gewoon geen mars kreeg . Maar waar de begin draad of 1 ste vertrek van de carosserie weet ik nog altijd niet juist .Mijn oplossing was , gewoon de zwarte draad op weerstand wat isolatie weg gedaan en brug (nieuwe mars ) gemaakt naar carosserie . Zodus op gelost ,Dank aan Elblag om toch mee te denken .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.