close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: kachelweerstand na 2 weken weer kapot

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Paar weken terug de kachelweerstand vervangen omdat stand 1 en 2 af en toe niet werkte.
Na vervanging werkt alles weer goed maar kreeg gisteren weer een belletje dat stand 2 wederom niet meer werkt.
Zou dit gewoon domme pech zijn of kan dit een andere oorzaak hebben?

Peter

Geplaatst door

peterh8902 (5)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is je stekkerverbinding niet verbrandt waardoor de weerstand veel te warm wordt? dan smelt de soldering van de smeltveiligheid in de weerstand los.

harry4203 2650
badge vip badge

16 jaar

Ook ik heb dit probleem eerder gehad,ten laatste het kabelboompje op het kachelhuis vernieuwd.
Is een probleem wat wel eens vaker voorkomt ,de connector op de kachel weerstand fikt uit.
Wil je evt. meer weten,laat maar horen.

casemakid 0
badge

16 jaar

stekkerverbinding zag er goed uit.
krijg de auto in de loop van volgende week terug dus kan dan pas meer melden maar uiteraard is alle info welkom !!

peterh8902 5
badge

16 jaar

De kachelmotor kan ook te zwaar lopen, waardoor de weerstand te heet wordt.

306 cabrio 0
badge

16 jaar

Je kachelmotor kan zwaar lopen.
gebeurt vaker bij Peugeot.
mvg Ed

aalsmeer 0
badge

16 jaar

is dit probleem waarneembaar als de motor te zwaar loopt?
Dus voelbaar als je motor eruit haalt?

peterh8902 5
badge

16 jaar

auto is eindelijk teruggeweest en wederom weerstand vervangen om dat bij dealer werd gemeld dat deze vaker doorbranden maar na 1 dag weer stand 2 kapot.
Is het aan de motor zelf te voelen dat deze zwaar loopt of zijn hierover nog andere theorieen....of beter ....praktijkervaringen?
casemakid heeft al een optie gegeven .....heb je hierover nog wat meer info?

Alvast bedankt voor het meedenken

peterh8902 5
badge

16 jaar

dit komt inderdaad door te zwaar lopen dat is te meten met een amperemeter

126 0
badge

16 jaar

Is het normaal dat je kachelweerstand heel warm (heet) wordt? zo heet dat je je vingers aan kunt verbranden?

mvg

aelabdel 0

16 jaar

Wil jullie het volgende toch even melden.
Ik heb er zelf geen verklaring voor maar laast bij genoemde auto accu vervangen omdat deze slecht was en daarna deed stand 2 het weer !!!!
Vreemd maar waar......even zien hoelang het nu goed blijft!!

Bij nieuwe bevindingen hou ik jullie op de hoogte.

peterh8902 5
badge

15 jaar

uiteindelijk zijn we erachter dat het in de bedieningsknop zat !

heeft even geduurd maar is nu opgelost !

peterh8902 5
badge

15 jaar

Bedankt voor de feedback.

moderator 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.