Hallo,
Ik wil graag jullie mening horen over de gedane reparatie aan mijn auto,omdat ik er zelf geen vertrouwen in heb.
Gisteren heb ik mijn auto naar de garage gebracht omdat er olie lekte uit de versnellingsbak.De lekkage zou volgens de garage komen door de keering,en deze is toen ook vervangen.
Onderweg naar huis trilde de auto heel erg in een bocht naar links,en bonkte op een hobbelige weg.Hij lekte ook nog steeds olie van de versnellingsbak.Terug bij de garage bleek dat de rechteraandrijfas er niet goed in zat,en dat dat de trilling,gebonk en lekkage veroorzaakte.Weer op de terug weg naar huis was het allemaal nog erger.Alle klachten waren er nog.
Terug bij de garage bleek dat de aandrijfas er nog steeds niet goed in zat.Ze zeiden dat er een lager om de as zat (een ring) die te groot was,deze hebben ze nu op de as vastgelast.
Nu is mijn vraag of het wel goed/veilig is om zoiets vast te lassen.De klachten zijn nu wel weg,alleen heb ik het idee ofdat het wat licht rommelt rechtsvoor.
Zelf heb ik gekeken hoe ze de aandrijfas er in hebben gezet,en dit is niet zonder slag of stoot gegaan.Ze hebben er flink op geslagen met een hamer en ik had niet het idee dat het goed ging.Kan dit zo?
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.
Groetjes Debbie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik was nog vergeten erbij te vermelden wat voor auto het is:
Peugeot 306
1.6 XT
1994
ongeveer 220 000 km.
Niet echt professioneel dus...
Als ze al de keerring hebben vervangen de 1e keer is ie meteen weer stukgeslagen toen de aandrijfas erin is gezet...
Het vastlassen van het lager? gepruts.....
Krijg je vroeger of later echt problemen mee.
Een aandrijfas kun kun je toch zonder kracht te zetten zo de bak in schuiven? Misschien even de as een stukje draaien om de vertanding goed te krijgen maar volgens mij hoort daar geen geweld aan te pas te komen. En iets vast lassen wat los hoort te zitten? Ik ben het met Cor1822 eens, niet echt professioneel. Wellicht eens bij een andere garage langs gaan en daar om een mening vragen.
18 jaar
Net mijn aandrijfas los gehad van de H200 bus, moest nieuw kruisstuk in, de as kan er gewoon in/uit geschoven worden, niks hamer en dat soort geweld....
Hiermee verniel je de boel, inclusief de vertanding van de as en bus waar hij ingaat.
Vraag me af wat voor extra schade hebt opgelopen met de eerste rit naar huis toen de as nog niet goed in de bak zat.
Wat voor garage was dit, Kwik, Kwek en KwakFit?
Ik zou zeggen terug gaan en het goed laten repareren want dit is het ergste geknoei dat ik ooit gehoord heb.
[quote=Cor1822]Net mijn aandrijfas los gehad van de H200 bus, moest nieuw kruisstuk in, de as kan er gewoon in/uit geschoven worden, niks hamer en dat soort geweld....
Hiermee verniel je de boel, inclusief de vertanding van de as en bus waar hij ingaat.
Vraag me af wat voor extra schade hebt opgelopen met de eerste rit naar huis toen de as nog niet goed in de bak zat.
Wat voor garage was dit, Kwik, Kwek en KwakFit?[/quote]
Ja maar daaar zit verschil in een h200 heeft achterwiel aandrijving en een peugot voorwiel aandrijving en bij voorwiel aandrijving is altijd een borging aan wezig door middel van een borgveer deze as moet men dan ook meestal goed aan drukken of inderdaad een tikje geven, dus geen appels met peren vergelijken
als ze de binnenring van het lager aan je as hebben gelast, dan kan dit een berg problemen gaan opleveren!!
1 : de ring is van een geharde materiaalsoort die niet gelast kan worden. door het inbrengen van hitte ( lassen) verliest hij zijn hardheid, en zal in no-time slijten en kapot gaan. Daarnaast blijft er van de rondheid niks over!
2: omdat er nu al speling op de as-ring verbinding zat, zit de ring niet meer gecentreerd op de as. dit geeft een 'slingering' en zal zeer waarschijnlijk nog meer schade gaan opleveren.
Ik zou niet meer teruggaan naar die prutsers. Als ik hoor welke kwaliteit ze hebben geleverd, dan lijkt me wel duidelijk dat ze niet van plan zijn je probleem op te lossen en de kans is groot dat ze nog meer beschadigen door hun 'kunde'
Ga naar een betrouwbaar bedrijf! vraag aan bekenden in de regio bij wie je moet zijn. Kost wellicht wat meer, maar dan heb je wel waar voor je geld.
succes
18 jaar
ik vermoed dat het om de rechtse as gaat, ze hebben waarschijnlijk de as met dusdanig geweld uit de motorsteun geslagen dat ze het laget hebben beschadigd en deze nu maar hebben vastgelast. ben het met ruben eens, aan een as moet je niet lassen(onbalans en dergelijke) blijkbaar maken ze na zo''n reparatie ook niet even een proefritje want dan had je niet twee keer terug gehoeven, op zijn minst slordig.
Een as erin zetten met een tikje of met een groffe hamer erin beuken, dat heb ik nog nooit hoeven doen bij een voorwiel aangedreven auto zoals mijn Laguna.
Dus geen appels en peren vergelijk.
;)
[quote=jan5047]Ja maar daaar zit verschil in een h200 heeft achterwiel aandrijving en een peugot voorwiel aandrijving en bij voorwiel aandrijving is altijd een borging aan wezig door middel van een borgveer deze as moet men dan ook meestal goed aan drukken of inderdaad een tikje geven, dus geen appels met peren vergelijken[/quote]
Bij Peugeot zit géén borgring op de as. Bij de rechter as zit een tussenlager, en dat hebben ze (denk ik) verrot geslagen met demonteren en daarna vastgelast.
Geen professionele oplossing in ieder geval!
Of ze zijn zo dom geweest, die boutjes niet los te draaien van het tussenlager. Maar dat zou echt stom zijn.
Of ze zijn zo dom geweest, die boutjes niet los te draaien van het tussenlager. Maar dat zou echt stom zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar