Peugeot 107: Kan niet uitlezen, geen verbinding met ecu

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 1KR-FE, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 50

Mijn dochter heeft al heel lang het motormanagement lampje branden en is daarvoor bij 2 garages geweest waarvan 1 een Peugeot garage maar ze kunnen het niet uitlezen omdat er geen verbinding tot stand komt dus probeerde ik het zelf met een ELM327 i.c.m. autodoctor maar ook ik krijg geen verbinding met de ECU
Auto loopt goed en het lampje brand denk ik al meer dan een jaar, niet goed en dus wilde ik het proberen al was het maar om te weten wat de oorzaak is en de foutcode misschien kan verwijderen.
Auto is bij aankoop in 2013 door de garage zelf geïmporteerd vanuit Duitsland dus historie is onbekend
Mijn vraag weet iemand wat ik kan doen om hem toch te kunnen uitlezen en kan dat met de ELM327 i.c.m. autodocter ?

gsm3844

Geplaatst door gsm3844 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 107? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Is er gekeken of andere componenten wél uit te lezen zijn?

gsm3844 (0), 4 jaar geleden

Dat weet ik niet maar wat zij mij vertelde was het zelfde als wat ik constateerde : kan geen verbinding maken met de ECU

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Ik heb dat gehad met een 307.Heel simpel de OBD stekker is apart gezekerd en die zekering was stuk.

gsm3844 (0), 4 jaar geleden

Stekker werkt wel in mijn Ducato
Of bedoel je de aansluiting (connector) in de auto ? Enig idee waar die zekering zit ?

ferdinand (60), 4 jaar geleden

Ik bedoel de aansluiting in de 107.Kijk in je handleiding welke zekering dat is.
Ferry

gsm3844 (0), 4 jaar geleden

De auto staat bij onze dochter en dat is 80km bij ons vandaan dus schrijf ik alle adviezen op en neem die meer als ik naar haar toe ga.
Klopt het dat het zekering 8 is van de foto ?

Stel dat de zekering goed is wat kan ik nog meer doen ?

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

Zekering 8 is inderdaad voor de ECU, maar ik denk dat je beter kan kijken of zekering F5 in/achter het instrumenten-paneel in orde is.
De kap rond het instrumenten-paneel kan eraf = 2 kruiskop schroefjes achter het stuurwiel verwijderen en de kap verwijderen. Daar zitten ook nog diverse zekeringen met o.a. F5 voor de voeding naar de diagnose-stekker. Vandaar mijn vraag of andere componenten wél uit te lezen zijn. Als deze wél uit te lezen zijn, weet je dat er massa en voeding (constante en geschakelde) aanwezig zijn in de diagnose-stekker.

gsm3844 (0), 4 jaar geleden

Dank je wel voor je advies en ik ga dat zeker nakijken.
Nog meer adviezen die ik mee kan nemen ? B.v. als de zekering(en) wel goed is (zijn) waar kan ik dan nog meer naar kijken ?

hans4074 (0) PRO, 4 jaar geleden

1 - niet gebruikt
2 - niet gebruikt
3 - niet gebruikt
4 - massa
5 - massa
6 - CAN H DV4TD
7 - diagnose bedrading K . motormanagement
8 - niet gebruikt
9 - gestuurde handgeschakelde versnellingsbak
10 - niet gebruikt
11 - diagnose bedrading K . airbagmoduul (-modulen)
12 - diagnose bedrading K . stuurbekrachtiging
13 - diagnose bedrading K . ABS
14 - CAN L DV4TD
15 - niet gebruikt
16 - + accu

Dit zijn de aansluitingen op de diagnose-stekker voor de 107. Als voeding en massa op deze stekker aanwezig zijn, dan zou je de draad van aansluiting 7 naar de ECU door kunnen meten. Ik denk zelf dat het handiger is om te kijken of de andere componenten wél uit te lezen zijn. Zo ja, dan sluit je gelijk zekering F5 en massa uit en kun je je concentreren op die aansluiting 7.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 107 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum