close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Kantelende zuiger

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

op een bepaald laag toerental is een kloppend geluid hoorbaar uit de motor. Navraag bij verschillende peugeot dealers leert ons dat dit komt door een kantelende zuiger. Niemand heeft echter een pasklare oplossing! Kan iemand van jullie mij raad geven? Dank u.

Geplaatst door

diederik2223 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zuigers vervangen
eerst opmeten van de cilinder
anders honen of opboren tot volgende overmaat

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Kan ook heel wat anders zijn!!!! namelijk de multiriem. dit wordt beschreven in infoflash nr 357 met de volgende omschrijving:

""Kloppend geluid van de motor tu1 (1.1)en tu3(1.4) met stuurbekrachtiging zonder airco""

Oorzaak kan de routing van de multiriem zijn en wordt versterkt door aandrijving van de accessoires.
is ook een ombouwset voor leverbaar zodat de riem anders komt te lopen.

Ik zeg niet dat het dit is, maar lijkt me het proberen waard om de multiriem te demonteren en luisteren of het geluid dan weg is, voordat je de gehele motor demonteerd.

edmar2543 0
badge

17 jaar

alvast bedankt voor de tips, we houden jullie verder op de hoogte als er nieuws is

diederik2223 0

17 jaar

Wat ook een oplossing is is een ander krukas lagerschaal met olie groef te monteren.

Het lagerschaaltje wat er nu in zit zit geen oliegroefje in waardoor er net iets te weinig olie tussen komt waardoor er een kloppend geluid te horen is. Let wel op het is niet ernstig er zijn zoveel Peugeot's die dit probleem hebben alleen bij de 206 wordt het waarschijnlijk versterkt door de multi-riem. daarom adviseren ze ook om de multi-riem om te leggen.

Dit was al een probleem met de 306 vanaf modeljaar 1995 (mijn vader had dit probleem nieuw lagerschaal erin en probleem opgelost).

Wij hebben het bij diverse 206-en uitgevoerd en allemaal met succes. Andere ligging van de multi-riem bracht bij onze klanten niet het gewenste resultaat en met het nieuwe lagerschaaltje wel.

Zoveel werk is dat nu ook weer niet.

We praten wel over de lagerschaal van de krukas van de zuiger die bij de distributie zit dus cilinder 4.

Kantelende zuiger bij 206 heb ik nog nooit van gehoord. De enigste motor waarvan ik weet dat hij kantelende zuigers had waren de 1.8 motoren uit de 405 (XU7JP).

A110 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.