close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: kapotgaan van de kachelradiator

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Bij mijn auto een 106 ralley is in korte tijd voor de derde maal de kachelradiator kapot gegaan.
De koppakking en thermostaat zijn recentelijk pas vervangen.
De druk in het systeem lijkt goed en ook de temperatuur is normaal.
Auto loopt en start prima geen rook en ook aan de koelvloeistof is niets aan te zien.

Geplaatst door

Jan5J (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat gaat er steeds stuk aan je kachel kraan of gaat hij lekken.
zit er geen spanning op.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

18 jaar

De kachelradiator zelf(lijkt wel geexplodeerd).
Het lijkt erop dat er af en toe teveel druk op het systeem komt.
Kop is er 5 weken geleden af geweest kop is toen gereviseerd.
Ik heb de auto zelf pas twee weken in bezit maar nu is het probleem van de radiator er nog.
Weekend is de radiator opnieuw vervangen (bij garage)de dop van het koelsysteem is vervangen.
Vertrouw er niet geheel op of het nu opgelost is.

Jan5J 0

18 jaar

Ben net naar de garage geweest om een vlugge controle (met 4 gastester) van de kop of koppakking,maar deez gaf niks aan.
Thuis de auto even laten lopen en dan bouwt hij ineens veel druk op en gooit hij de koelvloeistof via de radiatordop eruit(is orgineel en net nieuw.
Misschien blijft de kachelradiator nu wel heel maar het probleem van de druk opbouw blijft.
Mvg Jan.

Jan5J 0

18 jaar

[quote=Jan5J]Ben net naar de garage geweest om een vlugge controle (met 4 gastester) van de kop of koppakking,maar deez gaf niks aan.
Thuis de auto even laten lopen en dan bouwt hij ineens veel druk op en gooit hij de koelvloeistof via de radiatordop eruit(is orgineel en net nieuw.
Misschien blijft de kachelradiator nu wel heel maar het probleem van de druk opbouw blijft.
Mvg Jan.[/quote]
Het kan ook zijn dat er te weinig doorstroming is in het koelsyteem door bijvoorbeeld een radiateur die inwendig verstopt is. Krijg je ook hele hoge druk in het koelsysteem. Voel maar eens aan de ingaande en uitgaande slangen van de radiator als 'ie op temperatuur is.

hadie 0

18 jaar

Is de thermostaat wel van het juiste type en zit hij correct gemonteerd?
En zitten de slangen allemaal op hun correcte lokatie......??
Je zou mogen verwachten dat dit in orde is, maar ervaringen leren dat iedereen wel eens iets over het hoofd ziet.
Werkt de waterpomp wel goed? Wat doet de temp. van de koelvloeistof?

Santa 0

18 jaar

De temperatuur blijft goed ,thermostaat is juist vervangen en de radiator heb ik gecontroleerd deze wordt gelijkmatig warm (geen koude zones in).
Hoe kan ik controleren of de waterpomp goed werkt en ik heb gehoord dat deze auto's moeilijk te ontluchten zijn.
En zou het toch niet iets met de kop te maken kunnen hebben enhoe controleer ik dit.
Groetjes Jan.

Jan5J 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.