close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: katalysator gti / rc

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: ew10j4

De uitlaat trilt bij 1000-1100 toeren, lijkt uit katalysator te komen. Klinkt als een blikkerig resonantie geluid. Een monteur vertelde me (zonder de auto op de brug gehad te hebben) dat het binnenste gedeelte van de kat mogelijk los is. Hoe waarschijnlijk is dit? En mogelijk dat de auto hierdoor in de noodloop schiet (wanneer het losse gedeelte voor de uitgang komt te zitten)? Hoe hoog is die kans? Nu is een nieuwe kat erg duur, dus weet iemand of ik er zonder aanpassingen/problemen een katalysator van een RC onder kan klussen?

Geplaatst door

majestic3jay (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waarschijnlijk is de rammel afkomstig van het uitlaatspruitstuk.
Het binne werk van het spruitstuk wil wel eens los komen en gaan rammelen.
Voorpijp losmaken en het ''kruis'' wat je in het spruitstuk ziet zitten vastlassen en je rammel is opgelost.

Succes.

monteurtje85 0
badge

13 jaar

Ik ben bekend met dit probleem, maar ik meen dat dit bij 2800 rpm moet optreden en met vollast en niet met 1100 in deellast
Bovendien lijkt het er echt op dat het geluid uit de kat komt! Evenzogoed bedankt voor uw antwoord

majestic3jay 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.