close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Klap (rechts)achter

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

Hallo allemaal,

Sinds januari j.l. ben ik de trotse eigenaar van een leuke peugeot 206! Het is een al wat oudere auto, maar desalniettemin ben ik er enorm blij mee. Hij is uit november 2000 en hij heeft nu iets meer dan 200k gereden. Nu heb ik het probleem dat ik achterin (waarschijnlijk rechtsachter) vaak een klap hoor als ik rij op een slecht wegdek. Ook als ik rechtsom een drempel van een woonerf op rij dan hoor ik een bonk en hierbij hoef ik niet hard te rijden. Bij ons achter bij het huis zit een kuil in de weg en als ik er met m'n rechterband doorheen rij hoor ik een klap en als ik terug rij en met mijn linkerband er doorheen rij niet. Bij normaal wegdek en drempels waar ik recht op kan rijden hoor ik helemaal niks. Nu ben ik al bij een garage geweest en die was er van overtuigd dat het m'n uitlaat was. Deze was al behoorlijk vergaan en er was al aan gekloot in het verleden, dus ik heb hem laten vervangen. Nu heb ik een prachtige nieuwe uitlaat onder mijn auto, maar het probleem is niet verholpen. Ik was zelf eerst bang dat het mijn achteras was, maar dit bleek het niet te zijn zeiden ze en ook zou het niet aan m'n schokbreker liggen. Ook heb ik gekeken of het mijn reservewiel kon zijn, maar ook dit was niet het probleem. Deze heb ik in z'n geheel eronder vandaan gehaald, maar het probleem was er nog steeds. Heeft iemand enig idee wat er wel aan de hand kan zijn? Ik vermoed aan de ene kant nog steeds de schokbreker (links is zo te zien wel al vervangen). Wat zou het anders kunnen zijn?

Daarnaast heb ik nog een klein ander probleem. Als het contact omdraai van m'n auto, of wanneer ik hem start, dan gaat m'n achterruitenwisser vanzelf aan. Hij gaat dan een stuk of 6-7x op en neer voordat hij stopt en daarna kan ik hem ook zelf weer bedienen en werkt hij naar behoren. Het begon heel sporadisch maar ondertussen doet hij het elke keer. Ik heb alles al even losgehaald om te kijken, maar kon op het eerste gezicht niets vinden. Nu heb ik de stekker eruit getrokken en nu is het probleem tijdelijk "opgelost", maar dit zou ik natuurlijk graag in z'n geheel willen verhelpen.

Nu heb ik al sinds ik hem heb ongelooflijk veel (problemen) meegemaakt met deze auto. Ten eerste was m'n radiateur stuk in de week dat ik hem kocht. Deze snel vervangen en alles leek vervolgens naar behoren te werken. Vervolgens hoorde ik een piepend geluid voorin en het bleek dat we de distributie- en de multiriem inclusief toebehoren konden vervangen. Soms krijg ik een beetje het gevoel dat mijn liefde voor deze auto niet echt wederzijds is. Ik hoop dat deze problemen een beetje goedkoop opgelost kunnen worden!

Met vriendelijke groet,

Martijn

Geplaatst door

Tinus312 (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ga er maar vanuit dat het wel de achteras is. laat even iemand dit controleren die weet hoe dat moet/aanvoelt.
dat laatste zit vaak in de wissermotor zelf.

Hoi Harry,

Dankjewel voor je bericht! Ik heb samen met de monteur onder de auto gekeken toen ik aangaf dat ik bang was dat het de achteras misschien kon zijn. Hij heeft er toen een koevoet tussen gezet en dit bleek toen niet zo te zijn. Waarom denk jij dat dit wel het probleem is? En hoe zou ik het dan wel kunnen zien/merken?

En dan ga ik bij de sloop wel even op zoek naar een nieuwe wissermotor.

Met vriendelijke groet,

Martijn

Tinus312 0

7 jaar

auto uit zn veren hangen en t achterwiel beetpakken op ong 2 uur en proberen heen en weer te bewegen. met een koevoet voel je niks

Maar dan zou het dus een probleem met de lagers zijn als ik je goed begrijp. Hoopte eigenlijk niet dat dat het geval was, maar ik zal morgen gelijk even kijken! Bedankt voor je reactie!

Is het veel werk of de lagers te vervangen als deze het zijn?

Tinus312 0

7 jaar

we praten niet over de wiellagers, maar over de lagers tussen de draagarm en de achteras. deze zijn wel los te koop, maar 99 van de 100 keer is de as te ver beschadigd om nog te repareren. er zijn wel bedrijven die ze reviseren. en ja, dat is best een stevig klusje.

Staat je rechter achterwiel een stuk meer naar binnen dan je linker achterwiel? Achteras problemen zijn redelijk bekend bij de 206.
Het is vaak zo dat je rechter wiel dan meer schuin naar binnen gaat staan in vergelijking met je linker omdat t meestal rechts achter begint.
Hoe is de uitlijning van de auto (rapport)? Daaraan is het goed te zien, maar als t al behoorlijk ver heen is is het ook visueel goed te zien.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn 206, een bonkend geluid over drempels heen.
Ook ik dacht eerst het is mijn uitlaat maar t bleek de achteras te zijn.
Ik heb ervoor gekozen een achteras revisie te laten doen van de eigen as bij de Snelle Leeuw in Utrecht.
Kostte me 550 euro (incl btw) en een halve dag wachten (ongeveer) met een bakje koffie erbij. Ze vervangen dan de lagers (indien de as niet te ver heen is) en monteren meteen smeernippels.
Bereid je wel voor op een hoop kabaal om de boel los te krijgen ;)
Is bij mij nu ongeveer een jaar geleden denk ik en nog in orde.

Omdat je al aan geeft dat je als je met t rechter wiel over een heuvel of dalletje heen rijdt bonken op merkt.... komt me heel bekend voor. Ga er maar van uit dat het de as is, zoals Harry ook al aan geeft.

Dankjewel voor de berichten en sorry voor de late reactie. Het is inderdaad de lager van m'n rechter draagarm. Auto aan beide kanten opgekrikt en aan de linkerkant heeft het wiel geen speling en aan de rechterkant wel. Het is nog niet zo dat mijn rechter achterwiel meer naar binnen staat dan m'n linker, met het blote oog is dit in ieder geval nog niet te zien.

Ik heb geen uitlijn rapport en zit me nu af te vragen wat handig is. Ik zou eventueel zelf die lager kunnen vervangen, maar als ik het hier lees is de kans groot dat dit niet gaat werken. Ook zou een nieuwe achteras wel kunnen, maar ik zag al dat dat ook een behoorlijke klus is. Enig idee of ik erachter kan komen of de lager vervangen kan worden zonder dat eerst alles helemaal uit elkaar hoeft?

Tinus312 0

7 jaar

nee, helaas. dan moet ie echt eerst uit elkaar.(draagarm eraf) een nwe as monteren is niet zo spannend, als je t lager gaat vervangen houdt er dan rekening mee dat de boel erg vast kan zitten en dat de torsiestangen die je eruit moet slaan de wagenhoogte bepalen.(zelfde stand terug monteren.)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.