Peugeot 206: Distributie kap verwijderen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RFN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Wie weet hoe je bij de distributieriem kan komen van GTI met airco uitvoering?

Ik heb met heel veel moeite de bovenste helft van de distributiekap los gekregen na het verwijderen van de rechter motorsteun. Er was bijna geen ruimte om bij de 5 torx boutjes te komen. Maar goed, het is uiteindelijk gelukt.

Nu moeten er links nog twee boutjes van de onderste helft verwijderd worden, maar ik weet niet hoe ik daar bij kan komen? Weet iemand raad?

De multiriem met krukaspoelie is al verwijderd.

Groeten,
Tom

Gtier

Geplaatst door Gtier (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 7 jaar geleden

Motorsteun los en motor iets opkrikken ?

Gr. paul

Gtier (0), 7 jaar geleden

Hallo Paul,

De rechter motorsteun is verwijderd en het motorblok wordt weliswaar ondersteund maar is niet opgekrikt? Hoe veel centimeter moet het blok ongeveer opgekrikt worden?

Grt,
Tom

P. Kelder (0) PRO, 7 jaar geleden

Doe dit naar je eigen inzicht. Indien mogelijk opkrikken tot je voldoende ruimte hebt.

Gr. paul

Hans4040 (330) PRO, 7 jaar geleden

Volgens Autodata moet ook de linker versnellingsbak steun los en moet de motor naar links opgeschoven worden.

Gtier (0), 7 jaar geleden

Hallo Hans4040,

Kan dit zomaar ongestraft in verband met het uitlaatsysteem en is dit te realiseren met een potkrik onder het carter?

Grt,
Tom

Hans4040 (330) PRO, 7 jaar geleden

Motor wel degelijk ondersteunen....ik heb je een handleiding gestuurd ( in het Engels, maar ik heb niets anders)

succes.

Gtier (0), 7 jaar geleden

Geweldig Hans!

Van de versnellingsbaksteun wist ik niet. Heel nuttige doc. Ik kan komend weekend lekker aan de slag.

Thanks a lot.

Grt
Tom

kaleido 1 (1890) PRO, 7 jaar geleden

Met alleen een potkrik red dit niet , minimaal een garagekrik met een schotel en een stevige plank , om weg glijden te voorkomen onder de motor.
Het liefst de motor ophangen in een bok van spatbordrand naar spatbordrand.

Gtier (0), 7 jaar geleden

Hallo Kaleido,

Ik begrijp het probleem. Ik gebruik ook een hydraulische krik op wielen met schotel en een stuk zacht hout zodat het hout zich kan invreten in de schotel en de carterpan onbeschadigd blijft. Ik zal de garagekrik zo veel mogelijk naar links plaatsen om het blok te ondersteunen zodat het motorblok met versnellingsbak in z'n geheel wat naar links verplaatst kan worden.
Ik heb helaas geen bok of takel om de motor op te hangen dus het moeten gebeuren met een garagekrik met een houten blok op de schotel.
Ik zal er wel eerst voor zorgen dat het linkervoorwiel ook van de grond komt want ik kan niet precies inschatten wat er met de versnelling gebeurt als het blok met versnellingsbak verplaatst wordt terwijl de versnellingspook nog vast gekoppeld is. Ik moet de krukas poelie wel kunnen blijven rond draaien natuurlijk.

Grt
Tom

kaleido 1 (1890) PRO, 7 jaar geleden

Precies , was ook meer bedoeld om ongelukken en kosten te voorkomen , je zou niet de eerste zijn met een carterpan in elkaar , succes .

Hans4040 (330) PRO, 7 jaar geleden

Tom, ben je al wat verder gekomen..?

Hans4040 (330) PRO, 7 jaar geleden

Vergeet niet om de oplossing ook te vermelden. Degene die helpt bij het oplossen van een probleem hoort graag hoe het is afgelopen!

Gtier (0), 7 jaar geleden

Hallo Hans4040,
De handleiding die jij mij gestuurd hebt was zeer handig. Sorry dat ik zo laat reageer maar ik kon een paar weken niet aan de auto werken vanwege rugklachten. Inmiddels rijdt de 206 weer vrolijk rond met zijn baasje.

Vriendelijke groeten van
Tom

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.