auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307: Kleine lekkage langs 1 injector(verstuiver?)

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 hdi

Geachte lezer,

Er zit een bout met een inbus 7 mm.
Kan ik die zonder problemen iets aantrekken?
Gaarne advies Aantrekkoppel om de lekkage te verhelpen.
Bij voorbaat dank.

Geplaatst door

CK1 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je uitlaatgas ruikt is aantrekken niet voldoende. Bij die lekkage wordt er een spoortje in de kop en afdichting geforceerd en die moet eerst verholpen worden. (speciaal gereedschap ) Succes.

Punt 65
badge

13 jaar

nee kun je NIET zonder problemen aantrekken, het betreffen rekbouten, en zijn voor 1 malig gebruik bedoelt!

shit he, dan moet ik al die tientallen autos waarbij ik ze heb vastgezet terugroepen. en ik was al zo druk.

harry4203 3150
badge vip badge

13 jaar

uiteraard kan het wel(geen garantie dat het goed gaat), en gebeurt het ook. Maar officieel moet je ze vervangen

aantrekken ( niet te lomp) en hopen dat hij dicht is.
Anders demonteren en schoonmaken

slayer1981 0
badge

13 jaar

Er is m.i. maar 1 goed advies: verstuiver(s) eruit, alles reinigen en nieuwe afdichtingen plaatsen. Bij (iets) vaster zetten bestaat de kans dat je straks olielekkage kunt krijgen langs het voetje, tevens olieafdichting, van de tapeindjes.
Collega deed goedbedoeld bij elke beurt aan DV6 ook systematisch de inbusboutjes van de verstuivers natrekken. 5 van de 10 kwamen enkele weken later terug met olielekkage.

hans4074 0
badge

13 jaar

officieel wordt er aangeraden om elke beurt ze aan te trekken
rekbouten zijn het absoluut niet

aandraaien zou het probleem tijdelijk stil leggen
maar bij apk is de kans dat ze opgegeven worden omdat in hun ogen hij uitlaatgas daar lekt (wat in zeker zin kan kloppen)
echter dan loopt hij ook te tuffen

advies inderdaad verstuivers allemaal uit alles reinigen en afdichtingen plaatsen (brandplaatje, plastice ring en rubbere ring)
tapeindjes eruit halen als ze willen, dan opnieuw vastzetten met 10nm, dus zo vast zitten ze niet)
dopjes wat erboven zit met een inbus sleutel lange steel erin en dan met kortestil zo vast als je kan (door kleine afstand is het niet mogelijk om te vast te draaien)
doe je het andersom dan is de kans zeer groot dat het breekt

tevens moet officieel ook de leidingen vervangen worden
verstuiverlekkage kost ongeveer 1 -1.5uur
verstuiverleidingen vervangen komt het zelfde bij

Hallo Rekbouten kon ik ook al bijna niet voorstellen maar ik omdat nog al wat druk op komt zou het wel ideaal zijn. Veerkracht.
Aantrekkoppel 10nm kan het idd niet kloppen.
Bedankt en ik wacht paar weken af en ga ik olie verversen en checken of er al weer of nieuw lek te constateren is.
onderdelen gewoon bij automaterialen te bestellen of alleen bij Peugeot dealer te verkrijgen? schatting van de kosten voor alle 4 cil. de pakking te vervangen en de leidingen evt.
Groet ck1

CK1 0

13 jaar

aanhaal moment bij de Dv6 is 1daNM + 20 graden volgens mij gegevens

leidingen 2x 30euro
pakkingen allemaal bij elkaar iets van 30-50euro
4x zwarte rubbere ring
4x brandplaatje
4x plastice ring

totaal zat dit meestal rond de 120euro
dus een kan iets duurder zijn dan de andere

tevens @hierboven
zou goed kunnen inderdaad 20graden door draaien
kon me nog wel herinderen van 10nm

Hallo Renault monteur.

Dan heb ik nu de bouten te vast aangedraaid want 10 NM is niet veel. De graden verdraaing kan dan toch zeker niets met rek te maken lijkt mij.
Wacht paar weken af want het is toch al te vast aangedraaid. Hopelijk blijft de lek weg. DV6 kan een ander maat bout zijn geweest. Weet alleen dat inbus 7 mm er past en verwacht dat de draad M6 of m7 zal zijn.

Bedankt voor jouw aantrekkoppel.
[quote=Renaultmonteurtje]aanhaal moment bij de Dv6 is 1daNM + 20 graden volgens mij gegevens[/quote]

CK1 0

13 jaar

dv6 is een psa blok
deze wordt door ford ook gebruikt en is de 1.6tdci
ivm volvo van ford was
liggen de motoren van ford ook in de volvo

simpel gezegd spreken we hier over de zelfde motor

[quote=trucker0werner]leidingen 2x 30euro
pakkingen allemaal bij elkaar iets van 30-50euro
4x zwarte rubbere ring
4x brandplaatje
4x plastice ring

totaal zat dit meestal rond de 120euro
dus een kan iets duurder zijn dan de andere

tevens @hierboven
zou goed kunnen inderdaad 20graden door draaien
kon me nog wel herinderen van 10nm[/quote]
+20 graden wil zeggen dat het wel degelijk rekbouten zijn, daarom moet je ook 20 graden door draaien!

heb even gekeken
eerst 5nm en dan vastzetten met 10nm
dit om eerst de vloeibare pakking goed te verdelen en dan vastzetten

bouten hoeven niet gemeten en/of vervangen worden
dus zijn geen rekbouten
dit komt rechtstreeks van serivcebox en zijn gegevens door peugeot zelf gegeven

kopbouten zijn rekbouten dit ivm je moet controleren als ze onder een bepaalde maat zit
maar standaard wordt deze op dat moment vervangen voor nieuwe

Bedankt voor de info. Hopelijk blijft het lek weg na het natrekken van de boutjes. begin er dus pas aan als het lek weer hoorbaar of waarneembaar is. Groet
[quote=trucker0werner]heb even gekeken
eerst 5nm en dan vastzetten met 10nm
dit om eerst de vloeibare pakking goed te verdelen en dan vastzetten

bouten hoeven niet gemeten en/of vervangen worden
dus zijn geen rekbouten
dit komt rechtstreeks van serivcebox en zijn gegevens door peugeot zelf gegeven

kopbouten zijn rekbouten dit ivm je moet controleren als ze onder een bepaalde maat zit
maar standaard wordt deze op dat moment vervangen voor nieuwe[/quote]
Bedankt hoor nog geen klacht dus tot heden is het nog even verholpen met 1 minuut arbeid.

CK1 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.