Zoals in de titel omschreven vraag ik mij af of onze 307SW Griffe uit 2007 achter remschijven heeft met of zonder wiellager. Ik heb begrepen dat er in totaal zo'n 3 verschillende typen zijn. Ik heb me bij de servicebox van Peugeot geregistreerd en de volgende gegevens aan hand van de VIN code opgezocht (Zie afbeelding).
http://img.techpowerup.org/110626/swgrif...
De lager en remschijf staan als 1 nummer omschreven, maar hebben wel elk een apart artikelnummer. Kan ik er van uit gaan dat het hier gaat om een remschijf zonder lager?
Alvast bedankt,
ktso
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dit is een type waarbij de lager geintergreerd zit in de remschijf
als je de laatste 8 cijfers van het chassisnr wilt plaatsen kijken we even mee voor de veiligheid.
Bedankt heren.
De laatste 8 cijfers zijn: 84623181
13 jaar
Zojuist gechecked, antwoord blijft hetzelfde
ik had eigenlijk moeten vragen of je de schijf wilt vervangen of het lager. losse schijf is er idd niet, een lager is wel te vervangen.
Het gaat mij om de remschijf en remblokken, die beiden in slechte staat verkeren, oftewel compleet afgesleten.
Ik heb vandaag remblokken gehaald en ik kan morgen de remschijven met wiellagers ophalen. Dus morgen lekker sleutelen onder de carport.
De auto heeft nu net 2 ton op de teller staan, dus nieuwe wiellagers is denk ik niet eens zo verkeerd.
Bovendien is het wel betaalbaar als je het zelf doet. Ik heb elders wel gelezen dat deze klus met deze dure remschijven bij de dealer wel 600 euro kan kosten (inc. Uurloon).
Weet iemand toevallig welke torxmaat nodig is om de bouten van de remklauw-houder los te krijgen?
13 jaar
nee hoor lang geen 600, dat is wel heel erg veel veel te veel!
419euro inc maximaal
torx uit mijn hoofd was 50
mogelijk dat
wel goed op zetten en gaat soms moeilijk dit ivm met de einddemper aan de ene kant
hoop wel dat je terugstelgereedschap hebt om je zuiger terug te duwen/DRAAIEN
de zuiger moet terug geDRAAID worden anders gaat het mis en niet terug gedouwd worden
Ik heb de zuiger terug weten te draaien door druk uit te oefenen op de zuiger met een lijmklem en vervolgens een draaibeweging te maken met een waterpomptang. Met de waterpomptang een stukje draaien en dan de lijmklem aandraaien. Dat gaat aardig goed.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar