vaak hoor ik een klikkend geluid als ik het koppelingspedaal indruk,net alsof er iets losschiet.
Het komt duidelijk vanuit het pedaal.
het voelt dan ook aan alsof het pedaal dan een beetje doorschiet.
De eerste keer was een week of zes geleden, maar het gebeurt steeds vaker,tot een keer of zes per dag.
de auto schakelt verder wel normaal,en de koppeling slipt ook niet of zo.
heeft iemand een idè wat dit kan zijn ?
ps.zou het kunnen dat het aan de kabel ligt? of zit daar mischien een soort stelinrichting
die stuk is?
hèèl soms blijft het pedaal dan ook wat lager 'staan' en kan ik het terugbrengen door mijn voet eronder te steken .
alvast bedankt voor jullie tips.
Johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik ben inderdaad bang dat de kabel bezig is stuk te gaan.
Hoi,
Bedankt voor uw antwoord,
Bedoel je de kabel zelf,of de stelinrichting?
Of is dat èèn geheel dat vervangen moet?
Als ik de koppeling langzaam indruk om te schakelen lijkt het minder erg te zijn.
Is deze herstelling makkelijk zelf te doen ? ben wel een beetje handig :)
maar niet echt een monteur .
Zo ja, waar moet ik dan op letten?
Groetjes
Johan
16 jaar
Stelinrichting en kabel is één geheel, en door een handige monteur gemakkelijk te vervangen .
dit ligt indd aan de kabel...op te lossen door een nieuwe kabel te monteren..
als je de nieuwe op de keukentafel legt, zie je heel gauw hoe hij in het pedaal vast zit, als je een remkabel van een fiets kan vervangen, lukt dit je ook.
de hevel op de bak heeft enige weerstand, deze moet je b.v met een koevoet even iets terug drukken om de kabel te plaatsen.
Kijk na montage van je nieuwe kabel goed of je de hevel op de bak met de hand naar voren kan trekken. Dit geeft aan dat het stelmechanisme in de kabel goed vrijgegeven wordt.
Hoi,
het koppelingspedaal heeft sinds mijn laatste bericht normaal gewerkt,,maar sinds vandaag doet het weer als vanouds.
ben juist naar de garage geweest maar daar beweren ze zonder naar de wagen te kijken dat de drukgroep moet vervangen worden,het zou dus niet aan de kabel liggen?
deze herstelling zou ongeveer 600,00 euro gaan kosten.
hoe kan ik nagaan of dat zo is ??
alvast bedankt voor uw aandacht.
16 jaar
drukgroep is mogelijk...maar om die conclusie meteen al te trekken zonder eens de koppeling in te trappen....
kabels gaan als warme broodjes over de toonbank, en vooral met de door jouw aangehaalde klacht..
ik denk toch dat het dan tijd wordt om een garage te zoeken die wel de moeite neemt om even serieus naar uw probleem te kijken.
ben het met de heren hierboven eens dat het probleem toch echt in de bediening tussen pedaal en bak gezocht moet worden. kabel stuk of veer op pedaal niet goed/stuk.
bedankt voor uw snel antwoord.
bestaat er een methode om er achter te komen waar het probleem zit? ik vindt het jammer om een nieuwe kabel te steken als het MISCHIEN toch aan de drukgroep ligt.
of zou ik die kosten doen om het zeker te weten?
Hoeveel kost een complete koppelingskabel ongeveer?
16 jaar
In ieder geval vele malen minder dan een complete kopp. set incl. montage. Maar wij hebben ook al meerdere kabels vervangen met deze klacht dus ik zou er wel mee beginnen..
kabeltje zit rond de 4 tientjes bij de dealer....
ben je een beetje handig, dan kun je het monteren zelf..
het proberen waard lijkt me....een complete koppelingset vervangen zit zomaar rond de 400,- en wat als ie het dan nog doet..? ik zou persoonlijk liever voor 40,- het schip in gaan dan voor 400,-
Hoi,
Ik ben juist nog even gaan rijden en heb wat dingetjes getest.
* als ik de koppeling langzaam induw bij het schakelen is er geen storing,
als ik het normaal induw regelmatig wel , niet altijd.
*als de auto stilstaat met de motor af, is er ook geen storing als ik het pedaal een aantal keer induw,ook niet als ik de koppeling normaal intrap ipv langzaam.
Dit zou mischien kunnen aangeven dat het toch niet aan de kabel ligt ?
of komt dit omdat er minder druk op het pedaal gezet moet worden als de motor af staat?
Hoe het ook afloopt,ik houd jullie op de hoogte,kan je hier weer wat uit leren mischien.
Aan allen nog bedankt voor jullie respons.!
ps woon in neerpelt, bij valkenswaard .noord brabant
16 jaar
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Misschien moet je er eens een proffesioneel iemand op laten trappen. Waar woon je ?
Dat 'geklik' bij het intrappen van de koppeling was bijn mijn 406 het inluiden van een te vevangen drukgroep.
Een maan na 'geklik' begon gejank van de versnellingsbak.
16 jaar
vandaag de koppelingskabel laten vervangen bij een (andere ) peugeot dealer.
Probleem is opgelost,het lag dus wel aan de kabel.
kostprijs : 70 euro all in
16 jaar
mooi zo..
weer een probleem uit de wereld..
en ik heb zojuist gisteren hetzelfde probleem gekregen (ook 2003 HDI)
stond alleen stil langs de kant van de weg (kabel kapot).....
gelukkig een handige ANWB-er in de buurt die eea provisorisch heeft gemaakt :)
volgens de garage gaat reparatie 1,5 uur duren !! is dat niet wat veel ?
16 jaar
er staat 0.6 uur voor het vervangen van de koppelingskabel.
anderhalf uur is indd te veel van het goede....kan makkelijk in 45 minuten..
het heeft bij mij ongeveer 40 minuten geduurd
16 jaar
OK, dank voor de respons !
16 jaar
vandaag , 2 jaar na datum stelde zich hetzelfde probleem. Ben direkt naar de dealer gereden, deze heeft de auto nagekeken en vastgesteld dat de drukgroep toch stuk is. de prijs voor het vervangen is 610,00 euro.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar