We hebben sinds enkele weken last van regenwater in de linker dorpel wat je hoort klotsen als je een scherpe bocht neemt of als je remt.
Ook de bekleding onder de vloermat aan de bestuurderskant is drijfnat
Na kort onderzoek blijkt de linker dorpel vol te zitten met water, als ik de vloerbekleding aan de bestuurderskant loshaal dan zit er aan de binnenkant van de dorpel een rubberen dop en als je deze eruit trekt dan stroomt er water uit.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit water uit de dorpel kan laten lopen (behalve gaatje in de dorpel boren en na aftappen een dopje erin drukken) en via welke weg dit regenwater mogelijk in de dorpel is gelopen?
Nog even aanvullende informatie:
Paar jaar geleden al gezien dat de rand ten hoogte van het krikpunt aan de bestuurderskant erg verrot was, dit heb ik toen met een klein dun plaatje kunststof en een beetje kit dichtgemaakt en daarna afgesmeerd met tectyl.
Ik ben er altijd vanuit gegaan dat dit verrot is geraakt door tectyl wat van het krikpunt af is geraakt waardoor er regenwater tussen de rand is gelopen.
Nu begin ik langzaam te denken dat er misschien toch al een langere tijd regenwater in de dorpel gelopen is waardoor de boel verrot is geraakt.
Kan in de dorpel zo gauw geen ontwateringsgaatjes vinden die mogelijk verstopt zitten en als ik onder de auto kijk zie ik wel een"flapje" loshangen waar water in kan komen maar dit loopt er aan de onderkant weer uit.
Zou het mogelijk zijn dat het water toch door dit gat de kokerbalk inloopt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In dr dorpel zitten standaard afwatergaatjes , deze zitten verstopt , prik de verdikking op de velsranden open.
Hoi Kaleido1,
Bedankt voor je reactie!
Ik heb even gekeken maar ik kan nergens afwateringsgaatjes vinden.
Als deze afwateringsgaatjes ten hoogte van de krikpunten zitten kan het zijn dat deze al weggerot zijn.
Moet eerlijk zeggen dat ik ze in de tijd dat de krikpunten nog in goede staat waren ook nooit tegengekomen ben, ten minste niet wat ik mij kan herinneren.
Waar zouden deze afwateringsgaatjes volgens jou precies moeten zitten?
En weet jij of iemand anders hoe dat water in de kokerbalk terecht is gekomen?
Heb het water inmiddels uit de balk laten lopen door een schroef van de wielkuip eruit te draaien en de auto op een steile helling neer te zetten, kwam erg veel water uit.
2 jaar
Langs de rand waar de dorpel aan de onderkant gelast zit , horen deze te zitten , misschien zit er zoveel rommel op de dorpel dat ze niet meer te zien zijn . Met een schroevendraaier moet je deze door kunnen prikken.
Water kan er via roestgaten in komen of via deurstijl enz.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar