Hallo allemaal,
Mijn naam is Rik en ben nu 3 maanden in het bezit van een mooie Peugeot 206 1.4 16v uit 2004 met 194*** op de teller. het probleem is alleen dat deze bij een warme motor stationair aangeeft een lage oliedruk te hebben. Het is geen constant signaal en komt ook niet altijd voor. Het signaal knippert onregelmatig en bij goed kijken kan je soms op het display zien dat er staan "Olie druk te laag". Zodra het gas iets aangeraakt wordt is dit weg. Tijdens het rijden is er niks aan de hand.
Op verschillende forums lees ik dat dit een vaker voorkomend probleem is bij dit model (1.4 16v).
en 3 oorzaken kan hebben.
-Verkeerd oliefilter
-Sensor kapot
-Nokkenas ingesleten na vervangen cilinderkop
(Dit is ergens in 2014 een keer gebeurd volgens de onderhouds papieren)
Nu ben ik van plan om sowieso de olie en filter te vervangen en dan direct maar de sensor als we toch bezig zijn.
En vroeg ik mij af wat het juiste filter er nu voor is.
Ik lees her en der dat Purflux juist zou zijn.
Nu zijn er 2 verschillende filters. Een met "stift" (zwart pijpje aan het filter) en zonder.
Online zeggen configuraties sites dat ik zonder moet hebben maar een 1.4 8v met?
Ik hoop graag dat een van jullie mij hier iets meer over kan vertellen!
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik haal mijn filter altijd gewoon bij de dealer, dan krijg je het goede filter.
Al zou je het alleen maar de 1e keer doen om te zien welk filter je nu echt nodig hebt.
Nu heb ik een 1.4 8V met een inlegfilter, maar de prijs is echt heel normaal.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar