Peugeot 406: “Knak” bij uiterste stand stuur bij wegrijden

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Vermogen (kw): 81

Peugeot 406 Break 1.8 16V km 228000.

Naast versleten motorsteunen en reactiestang bovenop, wat zichtbaar is, heb “ik” iets wat erger lijkt te worden.

Als ik wegrij in een garage bij een extreme naar links stuurstand, klinkt er en voel ik een “knak” of 2 bij het rechterwiel. Ik geef dan weinig gas en rijd heel langzaam weg om het tot een minimum te beperken. Maar het voelt alsof je een kracht rechtuit op de 45 graden naar links gedraaide wielen uitoefent en de er iets kantelt.
Het is bij naar rechts sturen minder. Het gebeurt bij iets snelheid, dus niet helemaal in het begin.
Gewone bochten hoor ik het niet bij.
Waar zou ik het moeten zoeken?
Zouden het toch de banden kunnen zijn? Ze hebben nog 2,5 mm erop. Dat ze in de extreme stand van de wielen eigenlijk rechtdoor "glijden"? Dus juist bij nat wegdek en gladde parkeergarage vloeren?

Kas2

Geplaatst door Kas2 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 406? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

heemskerk4251 (0), 6 jaar geleden

Dat deden mijn eerste en tweede 406 ook. Volgens mij lag het aan de homokineet. Net of die de uiterste stand van het stuur niet kon behappen. Je voelde het zelfs in het stuur. Ik heb me er niets van aangetrokken en beide zo rond de 250.000 km ingeruild. Nu een 406 coupé. Die doet het niet. Fijne auto's die 406-sen.

Kas2 (0), 6 jaar geleden

Ok bedankt. Ik ga de veerpoot ook nog eens nakijken. Naar aanleiding van dit topic:
https://www.problemcar.nl/nl/particulier...

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.