auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 306: Koelprobleem peugeot306 1997

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600XS

Goedendag

Als ik met mijn peugeot rij is hij binnen 2 km op de honderd graden op de meter maar de koelvloeistof is lauw en de kachel blaast koude
lucht als ik dan gewoon verder rij zakt de temperatuur in 1 keer naar de 80-85 graden
Ik heb de thermostaat al vervangen en de 3 ontluchtingsnippels al losgehad maar er zat geen lucht in wat kan het nog meer zijn?

Geplaatst door

snijenhuis (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wat wel eens gebeurt is dat de waterpomp defect raakt. Dan is het schoepen wieltje volledig (of gedeeltelijk) weg gerot, of het schoepen wiel zit los op de as. Hierdoor kan er dan te weinig of zelfs helemaal geen koelvloeistof circulatie zijn. In jouw geval is er misschien nog een heel klein beetje circulatie. Hierdoor duurt het dan te lang voordat het hete koelwater bij de thermostaat komt en daardoor gaat ie te laat open. Uiteindelijk lukt het bij jouw dus nog wel, waardoor de temperatuur dan weer snel zakt.

wkhoek 0
badge

16 jaar

de temperatuur zender kan ook defect zij ik heb de zelfde auto en bij deze was het de temeratuur zender die het liet afweten

pug 306 0

16 jaar

Meestal is bij dit type auto de massa kabel die op de versnellingsbakzit afgebroken. Hij bestaat uit 2 gedeelten, 1 gaat er naar de accu en 1 gaat er naar de carroserie. Als ik me niet vergis breekt het gedeelte naar de carosserie nog wel eens af of heeft veel weerstand. Daardoor gaat de koelvloeistoftemperatuurmeter een beetje overdrijven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.