Hallo, heb soms het probleem dat de auto plotseling de melding temperstuur te hoog en op de display STOP verschijnt. Mij is opgevallen dat de auto voor de melding normaal warm wordt en ook langere tijd op 90 gr. blijft en de kachel warme lucht blaast. Wanneer de melding komt wordt de warme lucht uit de kachel veel koeler. Na een paar minuten zakt alles weer naar de normale temperatuur en de kachel blaast ook weer warme lucht!
Onder de motorkap blijkt dat er koelvloeistof rondom het expansievat is en dat het nivo van het expansievat te laag is.
De voorgeschiedeinis van de auto is onbekend.Lijkt erop dat er onlangs een nieuw thermostaathuis is opgezet.
Wat zou dit kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Druk te hoog? Koppakking? Borrelt het in het expansievat?
Koppakking vervangen en de problemen lijken opgelost!
8 maanden
Nee, het borrelt niet, maar als ik het dunne slangetje van het expansievat tek komt er ook geen koelvloeistof uit.....
8 maanden
Ook niet als je gas geeft? De radiateur zit wel helemaal vol?(dop losdraaien) .Koelsysteem vervuilt? Dan doorspoelen(ook de radiateur).
Nee ook niet als ik gas geef. Lijkt een beetje lucht uit te komen.Bedoel je de dop van het expansievat? deze dit vol..
8 maanden
Zit er geen dop op je radiateur? Staat het niveau in de radiateur tot aan de dop? Borrelt het daar niet? Lucht uit het slangetje kan koppakking betekenen.
Mogelijk koppakking doorgeslagen of waterpomp defect of toch nog een beetje lucht in het koelsysteem, aangezien je zegt dat het thermostaathuis mogelijk onlangs is vervangen
Op de radiateur zit geen dop.Ontluchten bij draaiende warme motor? Er zit een ontluchtingsdopje op een slang aan het schutbord...
8 maanden
Vandaag het systeem ontlucht en daarbij een fles op het expansievat gezet deze gevuld met water en toen de auto warm laten draaien.Wanneer de thermostaat open ging kwamen er behoorlijke luchtbellen in de fles naar boven.Bij stationair draaien komen geen luchtbellen, maar bij ca. 1500 toeren blijft het borrellen. Ik denk dus dat de koppakking stuk is.
Tijdens de proefrit ging de temperatuur ook weer kort naar 115 gr. en op dat moment blaast de kachel geen warme lucht. Na een minuutje zakt de temperatuur weer naar 90 gr, en de kachel blaast weer warme lucht. Hoe is dit te verklaren?
8 maanden
Helaas zijn de tu3jp motoren bekend met koppaking problemen en deze gaan in de regel niet erg lang mee.
Op het thermostaathuis zit een brons inbusboutje als je die ontlucht moet dat voeldoende zijn om al het lucht eruit te halen.
8 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 maanden