close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: koelvan

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

hallo,

ik heb een peugeotje 206 gti, hij rijd heerlijk maar tot mijn grote verbaazing toen ik het weekend terug kwm uit duitsland en in de file terecht kwam erachter dan me koelvan niet meer inslaat!!!
op de heenweg heb ik hem nog een paar keer gehoord, heb vakantie gevierd daar en de auto heeft 4 dagen stil gestaan maar op de trugweg deed de van helemaal nix meer,

heb ondertussen de zekeringen gechekt onder de motorkap en kon geen stukke vinden
de relais waren lichtelijk geoxideerd en geprobeert schoontemaken
de relais test met behulp van een losse accu en je hoord ze dan schakelen dus werken lijkt mij
de stroom gechekt naar de relais en er staat spanning op
als ik de warmte sensor lostrek (op termostaat huis) dan reageerd de motor erop en de temperatuur aanduiding op me dashboard dus zou het ook moeten doen lijkt mij

maar zou het nou niet meer weten dus iemand een idee!

Geplaatst door

blue 206 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je hebt geen thermocontact bij of in je radiateur zitten die de fan aanstuurt?

kaleido 1 6595
badge vip badge

12 jaar

neem aan dat je airco hebt
zet je airco vol aan
dan moet je koelvin op lage snelheid draaien
zo nee
dan kan de weerstand die naast je koelvin zit kapot gaan

wat vaak voorkomt is dat de draad kapot geoxideerd is
dus even onder het relais voetje de stekkers contorleren

hey

sorry dak nog niet gereageerd had maar kon niet meer inloggen :D

ben zel ook gaan zoeken en de voetjes waren geoxideerd van de relai maar na schoonmaken geen verrandering
ben toen alles gaan door meten en de relais kregen stroom maar geen inpuls dat die moest schakelen dus de weerstand naast de ven besteld en :D:D dat was het gelukkig het ding was zelf geoxideerd

maar iedereen verklaarde me voor gek toen ik met de weerstand aan kwam, want ze zijden "dat is het niet dat is je kachelweerstand"zelf bij de dealer en onderdelen zaken, beetje jammer hahaha maar heb gewoon doorgezet (aangezien de weerstand toch kapot was dus en daarna deed die het


bedankte voor de reacties ;)

blue 206 0

12 jaar

als je weerstand bedoelt die fractie naast je koelvin zit
met een ijzere kap over een spiraal metalle draad

dan moet de dealer wel even goed hard achter de oren krabben
dit ivm die weerstanden wel vaker defect raken

maar blij dat het opgelost is

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.