Koelventilatoren slaan niet in. Ook de aircopomp slaat niet in.
De 2e fan (hoge snelheid) begint wel te lopen als de blauwe temp.zender losgekoppeld wordt achter aan de kop. Deze zender is al vervangen. Geen resultaat.
De 3 ralais in het koelfanhuis zijn goed. De 10-polige stekkerverbinding in de kabelboom naast de radiateur hebben we er tussenuit gehaald omdat deze verrot was en al een kabel was afgebroken. De draden hebben we rechtstreeks aan elkaar gezet.
Met draaiende motor zie je tijdens het uitlezen dat de 1e fan wel ingeschakeld ( aangestuurd) wordt maar in de praktijk gebeurd er dus niets.
Massa's en zekeringen al gecontroleerd.
Iemand nog een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probleem opgelost na heeeeeeel veel zoekwerk.
De oorzaak v/d airco was snel gevonden: leeg systeem. Deze was zo lek als een mandje. Echter, de koelventilatoren heeft nog wel het nodige zoekwerk gekost. Alle bedrading doorgemeten. Lekker handig bij zo'n frans geval met 3 of nog meer verschillende kleuren in 1 draad. Bedrading bleek goed te zijn en alle aansluitingen klopten. Blijkt na veel zoeken dat 1 relais aan de voorzijde v/d radiateur op 1 pootje geen contact meer maakte zodra deze in de houder werd gedrukt.......Stekkers dicht geknepen en alles werkte weer zoals het hoort.
Bedankt voor de feedback
Averdonk, PSA gebruikt geen draad kleuren maar NUMMERS. Misschien handig voor de volgende keer
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar