close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206 SW 2002: Koelvloeistof temperatuur te hoog melding

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Beste, ik zit met het volgende probleem. Mijn 206 1.6-16V SW geeft op de boordcomputer de melding “koelvloeistof temperatuur te hoog” op het moment dat die dat doet, gaat in eens ook de meter in het rood, en de koel fan slaat aan. Temperatuur sensor vervangen, maar geen effect, thermostaat is 2 jaar geleden vervangen toen is ook een andere motor er in gekomen. Met gewoon door de stad rijden en beetje buitenaf geen melding. Als ik hem stationair laat draaien, krijg ik de melding op het moment dat hij 100 graden wordt op de meter, dan slaat de fan aan, en is na 10 seconden +- de melding weg. Enige andere moment, is als je de snelweg opgaat maar nog niet meer dan +-10km gereden hebt, dus eigenlijk nog “koud”. Probleem is spontaan ontstaan, niet na reparatie oid. Wat me wel opvalt, is dat de fan alleen op Max draait, en niet op lage snelheid, ook niet met ingeschakelde airco. Zou dit verband houden met de storing?

Geplaatst door

MJS (125)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ja, de lage snelheid van de fan wordt normaal al bij een lagere temperatuur ingeschakeld en dan wordt normaal de motor niet zo warm.
Koelfan wordt aangestuurd door de computer en dat is te testen met diagnose apparatuur.
Mogelijk een defect relais of een bedradingsprobleem.

oldford 0
badge

3 jaar

Ja ik denk dat het weerstand defect is, relais heb ik allemaal opnieuw verbonden, want die waren behoorlijke rot. Na dat ik deze weer gefikst had, deed de fan dus weer aanslaan tijdens de storing. Maar kan me niet voorstellen dat een defecte weerstand de storing veroorzaakt? Ik zat zelf aan BSI of in der daad kabel gerelateerd iets te denken, alleen kabels heb ik deels nagekeken, en ik kan zonder lopende motor de storing niet opwekken. Ook geen rare dingen in de kabels gevonden.

MJS 125

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.