Peugeot 106: koelwater kookt

Bouwjaar: 1994

ik heb hier een 106 1,4 diesel waarbij bij er druk in het koelwater reservoir opgebouwd word, dit doet die al na +/- 5 km, het koelwater niveau wordt niet minder en is ook niet vervuild.

is dit de kop of kan het ergens anders ook nog zitten.

...oud topic..

aardbei64

Geplaatst door aardbei64 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 106? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Kees, als je water verhit wordt er altijd druk opgebouwd.Als je koelwater te heet wordt kan er ook geen circulatie zijn. schoepen van pomp stuk of thermostaat gaat niet open.Probeer eens met kachel op heet en venti op max, of dat scheelt?

aardbei64 (0), 18 jaar geleden

de auto word wel snel warm als ik de kachel aanzet, in iedergeval sneller dan de punto waar ik regelmatig in rij.
ik ben met de auto lang een peugeot dealer geweest en die begon draaide de dop eraf en er ontsnapte veel druk, ik hoor ook een sisend geluid ( druk) uit de dop ontsnappen.
verder krijg ik geen melding dat water te heet word maar ik weet niet of de sensor goed is.

Beunhaas (525) PRO, 18 jaar geleden

Wat is nu eigenlijk je probleem?
Wat je beschrijft is normaal gedrag voor een watergekoelde motor

aardbei64 (0), 18 jaar geleden

als ik korte stukjes heb gereden dan sist die ookal. en de druk in t reservoir is te hoog, het komt er nog net niet uit spuiten als ik de dop na het rijden eraf haal, volgens mij mag dat niet

buzzin (0), 18 jaar geleden

Druk opbouw is normaal, dit zorgt voor het sissen als je de dop eraf draait. Overigens zou ik nooit iemand dit laten doen, als de temeratuur te hoog is kan het kokende spul over je heen komen....geen fijn idee. Altijd wachten met reservoir van koelvloeistof openen.
Je kunt inderdaad beter kijken of er nog wel circulatie is...(pomp/schoepen, thermostaat)

aardbei64 (0), 18 jaar geleden

ik ga gelijk kijken naar de pomp en thermo. maar het druk verliezen/sissen gebeurt al als de dop er nog op zit, als of er een overdruk ventiel in de dop zit.

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Misschien is de dop van je reservoir niet goed die moet een bepaalde druk kunnen weerstaan. Er zit inderdaad zoiets in je dop.

caddy 2 (0), 18 jaar geleden

misschien kop gescheurd.

aardbei64 (0), 18 jaar geleden

ik heb er ondertussen naar laten kijken en de kop was niet lekker meer, die is ondertussen vervangen,

maar nu wat nieuws, ik reed weg vandaag lag er koelvloeistof onder, de lekkage leek te komen van de onderkant gezien aan de rand van de carter deksel . zat aan het " verre" deel vanaf de bumer.

overstort of weer iets mis?

heb er ondertussen weer mee gereden, maar kan zo vlot niet meer aan lekkage zien

sytze (0) PRO, 18 jaar geleden

Dan zal ie zo langzamerhand wel leeg zijn. Dan lekt ie ook niet meer.

Sytze

aardbei64 (0), 18 jaar geleden

[quote=sytze]Dan zal ie zo langzamerhand wel leeg zijn. Dan lekt ie ook niet meer.

Sytze[/quote]
zeg dan niets....

rubenrispens (0), 18 jaar geleden

Wellicht net als in je andere topic http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... zou het de dop kunnen zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum