Motor komt niet boven de 2800 toeren zowel onder het rijden als stilstaand en dan gas geven, tot 2800 toeren trekt motor normaal.
Storingen uitgelezen met Peugeot Planet 2000.
Storing: P0382 : Circuitfout relais voorverwarming, Bougie's permanent gevoed.
Deze storing is niet te wissen.
Gemeten op gloeirelais maar geen voeding naar gloeibougie's
Luchtmassameter vervangen, maakt geen verschil.
heeft iemand hier een idee voor?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ligt de katalysator niet los in z'n huisje = verstopt? Komt vaak voor bij deze 1.4 HDI.
We hebben de katalisator er onderuit gehaald en toen de motor gestart en motortoerental loopt op naar 5000 toeren.
Computer uitgelezen en de storing P 0382 gewist ( ging nu wel ).
Verder niets meer gedaan aan de auto , maar de volgende dag weer geprobeerd , helaas weer dezelfde fout erin.
Ik kan me niet voorstellen dat de fout P0382 (als deze P-code inderdaad klopt!) de oorzaak is van verminderd vermogen.
Je geeft aan dat je er nadien niets meer aan hebt gedaan, dus ook de katalysator nog niet teruggezet? Heb je nog gekeken of het binnenwerk kat ook los lag?
Storing komt terug zeg je, maar valt vermogen dan ook weer weg oftewel de beperking tot 2800tpm en gaat motormanagmentlampje dan ook branden?
Lijkt mij ook raar van die P-code maar het lampje van het motormanagement brand dan ook weer met diezelfde P-0382 code.
We hebben de katalisator goed bekeken maar hier is niets aan te zien en het binnenwerk zit zeker niet los.
We hebben deze weer terug gemonteerd.
Als het motorstoringslampje brand komt het toerental niet meer boven de 2800 toeren.
Als we de computer uitlezen met de planet 2000 krijgen we een nieuwe storing die wel te wissen is maar elke keer terug komt.
Storing is : Signaal gaspedaal samenhang met remcontact.
Ik denk dat je deze storing wél als oorzaak aan kunt houden. Kijk eerst eens naar de meting gegevens van de remlichtschakelaar en/of de juiste bevestiging. Heb je deze mogelijhkheid niet, wissel dan eens de remlichtschakelaar. De remlichtschakelaar-info wordt ook gebruikt door ECU. Doe maar eens een proefje tijdens proefrit....1 voet op gaspedaal en met de andere voet voorzichtig rempedaal intrappen. Auto schiet vrijwel gelijk in storing en vermogen valt weg.
dat klopt bij sommige wagens als je hem in zijn achterruit zet en koppeling in
volg gas geeft kom je niet boven de 3000rpm uit
maar laat je de koppeling helemaal los dan wel
dit om er voor te zorgen dat je niet te snel kapot draait en geen wielspin kan krijgen
meeste mensen zullen dit nooit weten dat dit zo is omdat het nooit voorkomt
Hoi,
Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn toerental komt niet verder dan 2500 toeren en het verklikkerlampje 'motor' brandt. Ik kan dan dus ook niet harder rijden, tenzij ik een versnelling hoger zet.
Dit probleem heb ik sinds eergisteren toen ik de brandstofinspuitpomp heb laten vervangen bij de dealer ivm het niet kunnen starten van de auto. Ik ben afgelopen middag nog langs de (Peugeot)dealer geweest om te vragen of ze er naar konden kijken, want ik had dit probleem voorheen niet.
Ze vertelden me dat de kosten voor mij zijn en dat dit niet is inbegrepen bij de garantie van de brandstofinspuitpomp, ik ben maar weggegaan, misschien dat ik hier hulp kan krijgen.
Groetjes,
Kosmopoliet
12 jaar
eerst maar eens uitlezen op foutcodes
ik zou dan heel snel de auto neerzetten bij de dealer
op de kraaivenstraat neem aan dat je bij vin.... bent geweest
waarom ze denken te kunnen zeggen dat het niet te maken heeft met de brandstofpomp mogen ze dat mij wel even uitleggen
jij hebt je auto aangeboden omdat hij niet meer starten
hun hebben toen pomp vv en nu dag later heb je dit probleem
dus laat ze dat maar eerst duidelijk maken dat dit zo is
tevens vraag specifiek om de p-codes dan kunnen wij kijken of ze garantie moeten verlenen of dat het domme pecht is
kan zo zijn dat ze pomp vv hebben en storing is ingekomen omdat lucht in de leiding zat
verder bij een 1.4hdi is bekend dat wanneer hij niet aanslaat je even met de ontluchtingsbal bij de luchtfilter moet inknijpen omdat hij lucht heeft aangezogen
je ziet dan in doorzichtige slang lucht zitten
en je voelt dan ook na lang pompen pas echt weerstand
dan is de enige manier om deze leiding te laten vv
dus vraag naar de storingcode en ook waarom dit geen garantie is ivm nog geen dag later dit probleem hebt
als ze hem nog niet eens uitgelezen hebben vindt ik dit zeer zwak
klant meer dan 1000euro laten afrekenen voor pomp, distributieriem mogelijk waterpomp
en dan zo af doen
dan iis het zwak
Ik kan het probleem nog steeds niet verhelpen, ik heb dit probleem bij particulieren geplaatst.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar