close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: Peugeot 206 1.6 Automaat 2006, diverse problemen

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine

Laatste hoop,

Mijn vriend zijn auto geeft de laatste tijd ineens een hoop problemen. Hij is van plan hem weg te doen, maar ik wil dus nog niet opgeven.. en in de hoop dat er misschien oplossingen zijn die wij zelf kunnen doen.
Het begon allemaal snel op te lopen na een klein auto ongeluk, vriend werd van de weg geduwd door een vrachtwagen en belande tegen een boom en gedeeltelijk in een sloot.

Sinds het eerste bezoek hierna aan de auto garage, begon de auto elektronisch wat raar te doen, onder het rijden begon zo bijvoorbeeld het dashbord wat te knipperen. Dit gebeurde een aantal keren. Hiermee zijn we maar niet richting de garage terug geweest.
Na het plaatsen van nieuwe banden en remmen, ontdekte wij dat er ineens een flink verschil zat in de stand van de 2 achterwielen. De 1 stond een half pakje sigaretten (het gehele waarschuwings logo) meer naar binnen in de wielkassen als de ander. De auto schudde naar mijn gevoel ineens een heel stuk meer onder het rijden en begon steeds meer te rammelen van achter, dit leek van de uitlaat af te komen, maar die zat goed vast en hebben wij zelfs nog extra vast gezet. Vriend denkt dat het hitteschild ook los zit? Maar lees veel dat de auto ook flink begint te rammelen door draagarm, lagers?
Het klinkt alsof er een stuk metaal over de grond mee sleurt.
Wij terug naar de garage, en ja hoor, een enorme speling op de achteras (naar mijn vermoede heel toevallig dat dit ineens was na het bezoek bij die garage, na mijn vriend terug te hebben gestuurd krijgt hij een gedeelte gelijk, de remmen etc krijg hij volledig vernieuwd, de remblokken zaten los etc. Maar de achteras vinden hun het bewijs van mijn eigen continue auto inspecties niet genoeg.)
Nu zijn we zo ver dat we nog steeds een andere achteras moeten, welke ik nu maar aan het opzoeken ben via marktplaats etc. om hem nieuw te bestellen kan ik niet vinden en we zijn opzoek naar de voordeligste prijs. Misschien dat jullie hier een goede website voor hebben?
Of is het niet nodig om de gehele as te vervangen? Ik vertrouw die hele garage niet meer, dus vandaar.
En aangezien ik een leuke uitdaging zie, wil ik er samen met mijn vriend aan gaan klussen... dus in de hoop om advies te krijgen waar op te letten enz.

Dat was probleem 1.

Nadat mijn vriend mij had weggebracht, reed hij zijn straat terug in, en spontaan had de auto een hele hoop foutmeldingen/storingen, en wilde deze ook niet meer verder rijden.
Het was een rit van 49km in totaal, en op de laatste 50m doken spontaan deze kuren op.
Waardoor zou dit veroorzaakt kunnen worden? En is er een mogelijkheid dat wij dit zelf kunnen oplossen? Heb wel de software om de auto uit te lezen, en het kabeltje kopen is ook niet zo moeilijk... Maar zou dit kunnen doordat er bepaalde sensoren niet goed zitten, hij noemde een aantal verschillende storingen op die de auto aan gaf, maar ben ze nu weer vergeten.

Dat was probleem 2.

Ook begon de auto van het weekend steeds terug of door te schakelen, op momenten wanneer die dat juist niet hoort te doen. Het valt me ook op dat wanneer hij het gas losser laat, om al wat af te remmen, de auto soms ineens hele hoge toeren op trekt voor het afremmen. Dit gebeurd ook steeds meer.

Paar simpele specs uit mijn hoofd:
17inch licht metalen velgen, zijn breder dan normaal, maar lopen gewoon goed en netjes onder de auto, kwam ook altijd netjes door de keuring hiermee.
Groter luchtfilter.
REMUS uitlaat.
Verlaagd, en de auto heeft dus ook geen wielkassen meer.
LED Verlichting.

(misschien dingen die er toe doen ivm met de elektronica?)
Radio/DVD speler (heeft dankzij de leuke deukwegen in belgië wel eens strepen in beeld.
Condensator, 2 woofers, 2 versterkers, en de speakers en tweeters.
Gebruiken wel eens een omvormer (vandaag dus ook, en had t gevoel dat er een aparte lucht in de auto kwam).

Cruise control valt soms wel eens weg, en heeft een poosje wat los gezeten, is al wel weer vastgedraaid.

En de auto word wel eens gebruikt voor driften op circuit banen.


We zijn beide niet dom, en handig genoeg. Genoeg bekende die tot gereedschappen beschikken en ons soms ook wel kunnen helpen.... Maar gezien dat mijn vriend nu gelijk maar wilt overstappen naar een andere auto.. zoek ik het maar eens op, wat het voordeligste is om voor ons te doen en naar een soort van how to's. Ook zodat ik hem misschien kan motiveren dit autotje nog te blijven houden (want ik wil niet dat hij hem weg doet hahaha).

In de hoop op juiste hulp, adviezen en how to's.



Groetjes Zoë

Een hele hoop informatie, misschien te veel, maar hoop dat jullie er wat mee kunnen?
Ik ben dol op dit autotje, puur door emotionele waarde, eerste vakantie, eerste date.. al onze eerste relatie dingen hebben we ermee mee gemaakt. En hoop dus echt dat deze dus misschien nog redelijk voordelig/makkelijk te maken is.

Geplaatst door

shortylinesz (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou de auto een grote trap geven en wat anders gaan zoeken.
Dit word een gebed zonder eind en een lege portemonnee.
Zonde van je geld en energie.
Met name storingen in de elektronika kan een los kabeltje zijn maar ook een complete ECU.
Storingen in de automaat draait meestal uit op revisie of vervanging van diverse onderdelen,kost klappen met geld.
Als dat het enigste is,kun je er nog wat mee,maar dan komen de achteras nog en hier en daar nog wat storingen en je bent een hoop tijd en energie kwijt en vaak nog niet opgelost.
En geloof me,die franse elektronika is een tweede kassa voor je portemonnee.
Snel afscheid van nemen.

primera p11 0

13 jaar

tja,als de auto een schuiver gemaakt heeft,kun je er van uit gaan dat er wel het een en ander beschadigd zou kunnen zijn.
Maar is de auto niet hersteld door een erkend schadehersteller?
Ik ga er van uit dat de vrachtwagen chauffeur aansprakelijk is gesteld,als zijnde veroorzaker van het ongeval.
Als de auto op een geode manier hersteld is zou je aanspraak kunnen maken op garantie.
Aan de andere kant,je schrijft dat de auto gebruikt word als circuit-auto (met een automaat !!),
en tevens dat er het een en ander aan aanpassingen is gedaan,grotere velgen,auto verlaagd,dus kun je wel nagaan dat de diverse onderdelen aan veel meer slijtage onderhevig zijn dan bij "normaal" gebruik,auto's die op een circuit rijden hebben ook veel meer en vaker onderhoud nodig,en er moeten vaker onderdelen vervangen worden.
Inruilen zou een optie zijn,maar ga er maar vanuit dat je in deze staat bar weinig inruil krijgt.

hobby-monteur 0

13 jaar

Is de auto überhaupt al wel eens uitgelezen ? lampjes die knipperen en branden geven aan dat er een storing in

auto 4kant uitlijnen is ook geen overbodige luxe

ten eerste het grote deel is verzekeringwerk
vrachtwagen duwt je van de weg dus mag zijn verzekeringsmaatschappij de schade betallen
dit moet je doen bij schadeherstelbedrijf die zullen dan ook de achteras vervangen
maar denk dat het zeer snel naar total loss gaat

verder roept hobby-monteur het ook al
driften met automaat en voorwielaandrijving is zeer slecht

verder zijn auto's die in de sloot hebben gelegen zeer leuk
na paar jaar heb je ongeveer komplete kabelboom en elk bedenkbare eenheid kunnen vervangen
hiervan heeft achteras ook flink geleden

zal met simpele woorden zeggen
als je dit wil oplossen allemaal dan moet je portomenee wel van begin af aan open staan
over de 2000euro kan je al snel gaan
het is namelijk ook sommige dingen zoeken
en daar heb je laptop voor nodig die een dealer heeft deze kan alles goed uitlezen en ook meting gegevens bijpakken
anders gezegd nieuwe 206 kopen en alles overbouwn kost minder en je hebt alles goed dan (en bij veel zaken nog 6maanden garantie ook)
de zaken die eronder zitten valt mee en kun je dus ook zelf overzetten
rest van de auto aan hun verkopen kijken wat ze geven, op de sloop levert het bijna evenveel op 250euro is oud ijzer prijs, maar bij lage km-stand kun je de motor nog door verkopen en rest van onderdelen ook
bedrading niet doen en eenheden ook niet ivm waterschade niet slim is om iemand anders troep te verkopen
maar de handel in en direct naar polen die kant uit is 100% zeker

Excusses dat ik even niet meer heb gereageerd! Geen mailtjes gezien in mijn postvak voor meer reacties?!

De auto staat op dit moment toch naar de garage, distributie riem moet vervangen worden, kapotte klepstoters etc. en nog steeds de achteras.

Hobby-Monteur: De auto is wel gerepareerd door een erkend schadehersteller, maar blijkbaar niet goed genoeg?! De vrachtwagenchauffeur is niet aansprakelijk gesteld. Vriend lief heeft aangifte proberen te doen, maar er werd aan alle kanten ontkend. Nu 13 maanden later, ontdekte we dat het misschien toch een vergissing in het bedrijf kon zijn geweest. De vrachtwagen destijds is tevens ook gewoon doorgereden, die mocht nl niet eens op die weg rijden.

Het gebruik van cirquit is heel erg soms, 1x in het jaar ofzo, om gewoon eens een dagje lekker te driften. Verder word er altijd netjes mee gereden. Een auto waar aan die onderdelen is veranderd, moet ook anders rijden. Voorzichtiger met hobbeltjes en alles. Dit is vooral gedaan om de wegligging van deze auto te verbeteren, wat ook zeker is gelukt. De auto stond eerst nog op 6 a 7000 getaxeerd. De garage waar vriend naartoe is gegaan destijds, wou er maar 2500 voor geven ivm de achteras. vonden we een te groot verschil en daarom vanafgezien. Er is toch maar gekozen om hem dus weer in een nu totaal andere garage te laten repareren, want hij is volledig afhankelijk van deze auto.

Renaultmonteurtje: Wat bedoel je met 4kant uitlijnen? De auto is naar mijn idee niet meer uitgelezen, maar de storingen waren wel degelijk oprecht. De enige fout welke ik nu vind, is dat er bij de laatste reparatie dus niet goed opgelet is. Ze hadden toen al kunnen zien dat de distributieriem zo verrot was. Nu is die dus geklapt, van zijn tijd geraakt en hebben we veel meer schade helaas.

Trucked0wener: Zou het nu nog mogelijk zijn om terug te vatten op de aangifte destijds? We vermoeden dat we een fout hebben gemaakt in het bedrijf en is daarom stil gelegd. De schade die er nu aan zit, is dus eigenlijk voornamelijk schade door dat ongeluk?

Mvg Zoë

shortylinesz 0

13 jaar

je kunt dit alleen weten door verzekermaatschappij te vragen hoe en wat
maar met 13 maanden ben ik bang dat het verjaart is
als je het niet probeerd heb je zeker geen cent
wie weet heb ik het verkeerd en zal verzekeraar wel nog iets kunnen doen

verder heb je van de chauffeur zijn rijbewijsnummer en sofi-nummer
met deze gegevens kun je aangifte doen je weet namelijk belangrijkste info van hem

6000 a7000 getaxeerd is in goede staat achteras kost je 2500 even voor het gemak
bedrijf moet winst maken op de auto ivm het een en ander wat er moet gebeuren
is gauw 1000-1500euro
dus 2500euro is dan in die ogen een redeliijk bedrag
km-stand zou dan iets van 80-120.000km zijn

Hmm. We gaan het zowizo nog proberen op te pakken, vriend lief gaat denk een flinke rekening krijgen door deze reparatie.
We zijn niet meer van plan de auto te verkopen of iets, te veel emotionele waarde aangezien alles wat wij voor het eerst deden met deze auto was.
De KM stand zou ik nu zo niet weten van de auto...
Snap nu wel waarom ze m zo laag wilden hebben, alleen wel vervelend omdat hij toen 2e hands 4000 euro heeft gekost.

Zodra de auto terug is zal ik inelk geval proberen te posten wat er allemaal mis was, en misschien de kosten tot nu toe.
Erg vervelend nu allemaal, buiten al de pech dat we elkaar nu minder makkelijk kunnen zien (ik woon nl. 116km verder) werkt hij 1 a 2 uur per dag over en zo veel mogelijk nachtdiensten, hoop dat dat de kosten een beetje gaat kunnen dekken.

Tot nu toe ben ik op de hoogte van, distributie riem, klepstoters, achteras, uitlijnen en nieuwe keuring. Iemand een ongeveer kostenplaatje? Staat nu ongeveer 2 a 3 weken in de garage al.

Groetjes!

shortylinesz 0

13 jaar

kostenplaatje denk ik tot hede 2500-3000euro

Woow, dat word dan weer een stressvolle tijd.... nja, met zo'n vooruitzicht kan het hopelijk alleen maar meevallen!

shortylinesz 0

13 jaar

Had het ding gelijk een grote trap gegeven.
Dat advies was hier ook al gegeven.
Soms moet je gewoon je verlies nemen en er geen geld meeer instoppen.
Voor dat geld wat je nu uitgegeven hebt had je een leuk jappie kunnen kopen en had je probleemloos rond gereden en had je mekaar gewoon kunnen zien en had vriendlief niet over hoeven werken voor een stukkie ijzer.
Daar komt nog bij dat de 206 een leuk autootje is om te zien maar het is een tweede kassa voor je portemonnee.
Met name de elektronica is een drama van die franse auto's.
Het zal me wel niet in dank afgenomen worden maar het is nou eenmaal zo.
ik kan me geld maar een keer uitgeven en rij daarom een jap,niet spannend maar ik hou geld over voor leuke dingen.
als je niet teveel te besteden hebt of er aan uit wil geven laat dan die europese auto's voor wat ze zijn.
De kwaliteit van de jappen loopt ook terug maar duurt nog een lichtjaar voordat ze op het niveau zijn van de europeaan.

primera p11 0

13 jaar

Is iedereen het wel mee eens wat je zegt over de franse auto's. Ik ook en weet zeker dat vriendlief het ook is.
Zijn wel al aan het kijken geweest voor een jap. We zijn zowizo een jap van plan. Maar we willen dan heel graag een evo, en daar zit toch nog een hoger prijskaartje aan als dit nu laten repareren, de peugeot is nog niet eens afbetaald. We kunnen op het moment niet anders.
We hebben kwa een jap wat grote plannen, hadden ook niet verwacht dat t zo'n grote kostenpost zou worden met t peugeotje. Maar op het moment kunnen we niet anders als hopen dat het mee valt =)

Vooruitzicht nu is in elk geval dat hij na reparatie op de verkoop gaat.

grtzz

shortylinesz 0

13 jaar

Nog een kleine melding erbij, er word dus gekeken naar een andere achteras, niet het geviseren van de vorige as. Omdat dat dus voordeliger is.

=)

shortylinesz 0

13 jaar

Tja,een EVO,tenminste een met een redelijke geschiedenis en die nog een flink aantal kilometers meekan,zit ook zomaar tussen de 25 en 30.000 euro,alles wat ouder is heeft al flink wat kilometers achter de kiezen,en zijn over het algemeen al weer flink afgeragd.
Maar waarom meteen weer diep in de schuld gaan en zo iets duurs willen?
De tijden zijn nog niet bepaald goed,en ik ben bang dat de inruil van de 206,gezien de geschiedenis,wel een flink tegen kan vallen,en ik denk niet dat het verstandig is om 20.000 euro in een auto te gaan investeren,of om iets ouds te kopen waar je vervolgens weer het een en ander mee op kunt lopen.

hobby-monteur 0

13 jaar

Zoe, een EVO is leuk,maar dan moet jezelf automonteur zijn,dan kan je de kosten in de hand houden.
En zelfs dan is het nog een dure auto.
Want wat er kapot aan gaat kost echt geld.
Tel daarbij ook nog op dat deze auto's een zwaar leven achter de rug hebben en dat er flink veel verprutste exemplaren rondrijden,(lees:van die halfords autootjes).
Een goed exemplaar zit maar zo op de eerder genoemde bedragen.
En wees wijs,spaar voor een auto en ga er neit voor lenen,dat is een auto echt niet waard.
Als je met z'n tweetjes werkt heb je zo een leuk bedrag bij elkaar en kun je een leuke auto kopen met een net service verleden en laat je niet verleiden door van die gespoilerde petjes auto's en dito eigenaren die er nooit wat mee gehad hebben.
ik heb teveel van die figuren mee gemaakt.
Vooral de verkopers die verklein woordjes gebruikte,zoals, hij moet een beurtje hebben of nieuwe bandjes en een uitlaatje.
Als ze zo beginnen te praten,gelijk wegwezen.

primera p11 0

13 jaar

Een EVO valt mee in de aanschaf. Voordeel van die dingen is t rechtstreeks overschepen van die wagens. In japan zijn ze nl. Altijd het zelfde wat betreft zulke wagens, weinig rijden, en zo zuinig mogelijk met die dingen. De hoeveelheid km van die wagens valt daardoor heel erg mee, en dan heb je hem niet van een of andere tuttie fruttie gozer die er de ballen verstand niet van heeft. Maar gewoon uit een nette garage welke gespecialiseerd zijn in tuner auto's. En daar vervangen ze meestal altijd gelijk de distributie riem en overige zaken voor de wagen op de verkoop gaat. En ben je onderhand verzekerd van een fatsoenlijke EVO.
Ik heb ook een neef die een skyline heeft en ook weet wat en warner hij eraan móet sleutelen, genoeg verstand in elk geval gezien t feit dat hij laatst zijn eigen motorblok heeft vervangen etc. Dus kwam monteurs komt het wel goed.
Het enige probleem is dat vriend wel werkt, maar ik niet. Ik zit nog op school en zal dit tot mijn 22ste minimaal blijven ivm zo veel mogelijk cursussen doen. Dus met zn 2e sparen gaat niet zo snel. Aangezien hij ook nog eens (met de Peugeot dan) gemiddeld 3 a 400 euro per maand aan benzine kwijt is, zijn vaste lasten en dan blijft er al niks over. We zullen zien hoe het gaat worden met t peugeotje n anders een misschien EVO :).

shortylinesz 0

13 jaar

::zucht::,veel succes dan maar

hobby-monteur 0

13 jaar

[quote=shortylinesz]n, de peugeot is nog niet eens afbetaald.[/quote]
is het dan wel verstandig om een EVO te kopen ?

kijk eerst eens wat alles je gaat kosten,

Daarom willen we eerst de Peugeot af hebben. :)

shortylinesz 0

13 jaar

De auto staat nu al sinds een maand in de garage, word een andere achteras nog ondergeplaatst.
Verder was de distributieriem geklapt, waardoor de klepstoters van hun tijd zijn geraakt, was deze 1 tijd verder geklapt was het blok "naar de mallemoer". Maar de schade is beperkt gebleven bij 1 kapote cilinderkop. Cilinderkop gereviseerd. Gemiddelde kosten liggen op €900.
Verder was er niks meer aan mankementen.

Met de andere achteras komt de auto ook weer omhoog, en deze zal ook niet weer opnieuw verlaagd worden.

Hopelijk voor andere ook wat goed nieuws die hier nu onze oplossing lezen =).

Mvg,
Zoë

shortylinesz 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.