auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 307 2006: koppeling gaat erg zwaar

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

hallo allen,
de koppeling van mijn 307 is een van het hydraulische soort,en gaat erg zwaar.
De dealer heeft de koppelingsplaat,drukgroep en druklager reeds vervangen,maar dat hielp dus niet.
Verder zegt men er niets aan te kunnen doen,
op zich kan ik dat begrijpen,maar het is gewoon niet te doen,zo zwaar gaat het.
Ik weet dat er in eerdere jaren een modificatie in het formaat van de koppelingscilinders is uitgevoerd,maar ik ga er van uit dat dat niet meer geldt voor dit bouwjaar.
wie kan mij aan een mogelijke oplossing helpen.

Verder,een tweede probleempje,er zit erg weinig licht in de koplampen,die zijn van het type met de lenzen.
Ook daar heeft de dealer naar gekeken,maar enkel de lampen opnieuw afgesteld,met als gevolg dat ik de electrische verstelling nu op 4 heb staan,anders schijnen ze in de boomtoppen.
Is er iets aan die lampen te doen en is dit een bekend probleem.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr Sieto

Geplaatst door

hobby-monteur (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als de koppeling zwaar gaat is er twee mogelijkheden
of koppeling is niet goed vervangen
je moet het met je neus bijwijze van in kunnen drukken zo licht kan het dan gaan
of je hydraulische systeem is niet in orde
een van de werkzuiger of zuiger bij pedaal
daartussen zit alleen remvloeistof (eventueel verversen wil ook iets helpen)

als je hem op stand 4 staat dan zit je lamp er verkeerd in en moet je ze goed erin zetten
http://www.nicedeals.co.uk/panels/Peugeo... (unit met h7 lamp en reflector)
hier komt vaak voor dat de lampen verkeerd erin zitten (het grijs kapje moet de lamp mooi in het midden van zitten (is moeilijk te bepalen)
http://www.pugspares.co.uk/uploads/image... (unit met h1 lamp en projector )
ook hier geld lamp goed erin zetten echer is niet te zien of hij wel goed zit (alleen aan het lichtbeeld)


denk dat je het laatste hebt
hier valt inderdaad weinig aan te doen als ze slechter beeld leveren
ik heb nog geen klant gehad die erover klaagt, koplamp vervangen is een optie dan

dank voor je antwoord,ik denk dat er dan iets niet in orde is met het hydraulische systeem.
het pedaal gaat met de nieuwe koppelingset net zo zwaar als met de oude.
De koplampen zijn inderdaad van het type H1 projector,daar kwam ik gisteravond effe niet op.
Alleen zijn de projectoren zijn helemaal dof.
Ik ga vandaag weer naar de dealer,ik laat zijn reactie,of in ieder geval die van de monteur,nog wel even weten,

gr Sieto

hobby-monteur 0

13 jaar

Hoe zwaar zwaar is, is op afstand moeilijk te beoordelen, maar kijk ook nog eens goed naar de veer die tussen pedaal en steun zit. Als deze niet goed zit krijg je ook een zwaardere bediening van de koppeling.

hans4074 0
badge

13 jaar

Of de as die het druklager bediend. Busjes uitgesleten. Of bus waarover druklager beweegt. Maar dan hebben ze dit wel moeten zien wanneer bak er uit was neem ik aan.

@hans
het zou inderdaad kunnen
maar dan zou de bediening niet zo zwaar moeten gaan zodat koppeling vervangen wordt
en als beide bij elkaar telt dan zou je nu ook een verschil moeten voelen

@hierboven
busje (priseas keering) wordt bij ons ten alle tijden mee vervangen
ik zie geen rede waardoor de druklager vast of moeizaam gaat over deze bus

moet wel zeggen dat we een keer bij een 308 koppeling vervangen hadden maar toen ook niet lekker aanvoelde
uiteindelijk bak weer eraf
bleek iets in de drukgroep te liggen waardoor bij het bedienen de koppeling gek aanvoelde
nieuwe koppelingset en toen was het goed

Helaas hebben we het hier aan den lijve ondervonden Werner. DV6 koppeling compleet vervangen, maar na reparatie nog net zo zwaar bedienen. Hulpcilinder vervangen.....geen resultaat. Tot mijn collega zou beginnen aan de hoofdkopp.cilinder en de dwars zittende veer tegenkwam. Nwe veer geplaatst en probleem opgelost.

hans4074 0
badge

13 jaar

De veer heb ik gecontroleerd,die is nieuw voor zover ik kan zien,de prise as keerring is ook vervangen.
Het intrappen van de koppeling voelt hetzelfde als een versleten drukgroep,dat heb ik al vaker gehad,dat gevoel ken ik uit duizenden.
Ik breng de auto gewoon weer terug naar de dealer,door drukte is het daar vandaag niet van gekomen,en ik neem hem niet weer mee voor het goed is.
Nog iemand een oplossing voor de koplampen,of iemand die dit eerder heeft meegemaakt?

dank voor de antwoorden tot dusver,en een fijn weekend.

hobby-monteur 0

13 jaar

Het is een gevecht,en nog steeds niet opgelost,er zijn 2 nieuwe koppelsets ingegaan,en dat hielp weinig.Ik ben nu naar een andere dealer gegaan,en die gaat kijken of er misschien ook een nieuwe pedaalset in had gemoeten,zoals bij de oudere types.

De koplampen zijn gewoon versleten,maar zolang er licht uit komt,mogen ze niet vervangen worden van de leasemaatschappij,dus waarschijnlijk valt er voor de winter wel een kozijn op de voorkant van de auto.

wordt vervolgd dus

hobby-monteur 0

13 jaar

modificatie van de pedalenset zegt mij niks
afgelopen 2jaar nog nooit zo iets dergelijks gehad

het hydraulische deel kompleet vervangen zou een optie zijn.
pedalenset geloof ik niet ivm alleen een arm is
als deze soepel beweegt is het goed
als pedalenset niet goed was zou pedaal ook vaak onderin blijven liggen
qua pedalenset heb ik ook nog nooit tegengekomen bij info flashes (serviceberichten) dus weet daar dan niks van af

Er is destijds (ca 2 jaar geleden??) wel een info geweest over zware bediening van de koppeling na vervangen, en dan moest er inderdaad een ander pedalen-spulletje in. Of dit voor de DV6/307 was, durf ik niet te zeggen.

hans4074 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.