zaterdag brak men koppelingskabel pedaal voelde al een tijdje raar en maakte rare geluiden tijdens het schakelen
nieuwe besteld die dezemorgen gemonteerd lang leve kerst en geen onderdelen
zonet is de nieuwe kabel stuk gegaan , het plastic bolletje dat aan de gaffel zit bij de versnellingsbak was gewoon verdwenen
ik merkte dat de nieuwe kabel niet helemaal goed aanvoelde toen k naar het werk reed (testrit)
en met naar huis rijden vanaf 3000 toeren hoorde ik men pedaal zelfs rammelen
zou ik de verkeerde kabel gekregen hebben of zou het probleem in de versnellingsbak zitten ?
de oude kabel heeft als nr 9634309980 deze is gebroken aan het gewichtje en is van CSA
de nieuwe kabel is van triscan met nr 814028251 en hier is de plastic cup (bolletje ) van af gegaan tijdens het rijden
iemand een ideetje ? jammer genoeg is een andere auto kopen geen optie :)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
levert peugeot geen kabels ik zelf heb regelmatig problemen gehad met vreemde kabels
of de koppeling is zover versleten dat hij tezwaar trapt en dan gaat de zwakste schakel het eerste stuk
dus als hij al zwaar trapte bij de oude kabel kan het in de koppeling zelf zitten als dit vervangen word ook druklager en geleider
mee vervangen ook de orginele kabel van de psa groep
gr gait
peugeot gebeld voor de lengte te vragen
onderdelenboer gebeld lengte van de kabel klopt
dus versnellingsbak eraf gooien en eens kijken wat er mis is
leuk is dat .... geen daguitstapje met de kleine
Als je als professional al een tijdje vreemde zaken aan de koppeling voelde, had er misschien een alarmbelletje moeten gaan rinkelen? Effe flink doorsleutelen, dan kun je nog een avondwandeling maken met de kleine....ook mooi met al die lichtjes!
Je kunt voor het vervangen van de complete koppeling (want dat zal bijna zeker de oorzaak zijn) beter een peugeot ruilset nemen en een nieuwe originele kabel i.p.v. imitatie.
ja k weet t heb t al te lang uitgesteld maar ook veel te druk en veel te lang gedacht dat het aan de kabel lag
teveel hooi op de vork en dan loopt t tegoei mis
de wet van murphy zeker
middagwandeling moet ook lukken
De kabels die niet origineel zijn hebben heel vaak geen zelfsteller in de buitenkabel, dat kan gewoon niet goed werken. In dit geval zal de koppeling wel niet de boosdoener zijn maar hoe er erg in als je nog eens zoiets bij de hand hebt.
die kabel heeft dat wel
de koppeling was inderdaad niet de boosdoener
vingers van de drukgroep zwaar ingelopen en gedeeltelijk weg en de geleidebus van het druklager in 3 stukken (die trompet over de prise as )
koppelingsplaat was ook ver op
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/835/dsc00036vx.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/835...][img]http://img835.imageshack.us/img835/3135/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/696/dsc00037q.jpg/][img]http://img696.imageshack.us/img696/5331/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Whauw! Das dus echt al een langer spelend gevalletje geweest!
k stond er zelf ook even van te kijken vooral omdat ik pas de laatste 20 km iets merkte dat er iets niet juist was
en ik dacht eerst aan de kabel
een echte klassieker voor Citroën Peugeot. Klant zal toch wel al langer iets gevoeld hebben.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar