Hallo, ik moet volgende week de koppelingsplaat vervangen van mijn Peugeot 205 XS bj 1988. Zijn er nog speciale aandachtspunten voor dit type auto of is het gewoon aandijfassen eruit,bak erachter weg halen en plaat vervangen? Ook is het allemaal olie onderaan het blok en aan de bak, zijn er speciale kwaaltjes van de XS'jes waar ze vaak lekken?
M.vr.gr,
Bert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bert,als je toch bezig bent doe dan de keerringen bij de aan drijfassen en als er veel vettigheid in het koppelingshuis zit kun je ook de oliekeerring achter het vliegwiel vernieuwen.
Hallo John, bedankt voor je advies. Er zijn verder dus geen bijzonderheden voor het vervangen van een koppelingsplaat?
M.vr.gr,
Bert
18 jaar
Bert, ik neem aan dat je weet dat je gelijk druklager en drukgroep vervangt.
Was ik eigenlijk niet van plan omdat de auto nog maar een jaartje mee moet.
Gr,
Bert
18 jaar
Bert er kan in een jaar heel wat gebeuren.
John, daar heb je gelijk in maar dat is dan maar de gok. De auto heeft me weinig gekost en dat wil ik proberen zo te houden maar mocht de drukgroep en het druklager er toch slecht uitzien vervang ik ze wel mee.
Gr,
Bert
18 jaar
Koppelingsplaat is inmiddels vervangen maar bleek niet versleten maar zat onder de olie. Dit kwam door lekkende kering van aandrijfas.Drukgroep en druklager waren nog in goede staat.Nieuwe keringen erin gezet en alles is weer mooi dicht.Voor het vervangen van de koppelingslaat hoeven de aandrijfassen er helemaal niet uit bij dit type blok XY8.
Gr,
Bert
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar