Peugeot 205: motorblok verwisseld -> motormanagementlampje blijft branden

Bouwjaar: 1991

Ik ben in het bezit van een 205 CTI. Het originele 1.9 blok van 115 PK was vastgelopen en heb een 1.9 blok gevonden van een 1993 GTI van 122 PK met een motronic luchtmeter. Nu heb ik het complete blok inclusief kabelboom en computer vervangen. De uitlaat met lambdasonde is niet vervangen. Dashboard is ook origineel gebleven.

Alles loopt en draait als de brandweer, maar het motormanagementlampje blijft branden. Als de accu polen eraf zijn geweest en ik start, brandt het lampje een kleine 10 seconden niet. Daarna is het permanent aan.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe dit is op te lossen ?

bobbes

Geplaatst door bobbes (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 205? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

aansluitingen zitten op computers niet altijd op dezelfde plaats,Reden waarom je altijd de complete kabelboom mee moet nemen. Maar dat is dan alleen van toepassing voor het gedeelte aan het motorblok wat verder gaat moet vaak over op een andere stekeraansluiting.

John5711 (0) PRO, 18 jaar geleden

Heb je wel een lambdasonde er inzitten én aangesloten? Heb je de komplete motorboom inclusief computer overgezet?
Lees anders de computer eens uit, dan weet je meer.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Wat was de motorcode van de oude motor ? Want dat is volgens mij een XU9J1 van 105 pk (lage compressie).
brande dat lampje met de oude motor ook met aangezet kontakt?

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Volgens mij zou het wel eens kunnen dat er verschillende lambdasondes in zitten.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik heb het even nagekeken, lambda sonde is inderdaat anders.
Je moet monteren onderdeelnummer 1628J4. Controleer ook eens of de stekkers van de sonde niet vervuil/geoxideert zijn. Als ik me niet vergis hangt die stekker links op het subframe onderaan op een vochtige plek.

bobbes (0), 18 jaar geleden

Heren bedankt voor de vele reacties.
De kabelboom is inlcusief computer e.d vervangen, dus dat zou het niet kunnen zijn. Het oude blok is inderdaad een XU9J1. Daar brandde het lamlje niet met contact aan.
Ik heb inderdaad het vermoeden, dat mijn lambdasonde de oorzaak is. Ik zal eens kijken of ik die nog heb. Laat de uitslag weten.

bobbes (0), 18 jaar geleden

Weet iemand toevallig het nummer van het Boschonderdeel wat hier bij hoort

bobbes (0), 18 jaar geleden

Wat is het Boschonderdeelnummer van de lambdasonde voor een GTI blok met 122 PK, een DKZ motor.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.