Ik heb een Peugeot 207. die met koude motor stottert.
de zuigerveren en olieschraapveren zijn vervangen de kop is gereviseerd en de ketting is ook vervangen. hierna is ook het reguliere onderhoud eraan gedaan.katalysator is ook vervangen. iedere keer als de auto koud is dan start hij en valt gelijk uit de eerste keer. als je hem daarna gelijk weer start dan blijft hij wel lopen. als je dan stukje gaat rijden en komt voor een stoplicht dan schommelt hij ontzettend erg. van alles al gemeten en gedaan maar kom er niet aan uit. iemand enig idee of ervaring met wat het kan zijn?
Geplaatst door Dionvandewijngaard (0) , lid sinds 4 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
oldford (0) PRO, 3 jaar geleden
Mengsel al geconttroleerd? B.v. met een 4-gas meting of door uitlezen van de fuel trims?
Dionvandewijngaard (0), 3 jaar geleden
ik kan geen afbeeldingen toevoegen maar de fuel trims short is 0% en long is -0,78%
Dionvandewijngaard (0), 3 jaar geleden
toch wel een afbeelding
Dionvandewijngaard (0), 3 jaar geleden
dit doet hij dan. als je hem eventjes op 4000 tpm houdt dan is het weg
oldford (0) PRO, 3 jaar geleden
Kennelijk regelt het systeem niet met de lambdasondes.
Als de motor in "Closed loop" staat dan zie je de short term fuel trim schommelen rondom de 0%, dus af en toe een paar procent negatief en dan weer een paar procent positief. Continue 0% is een teken dat de motor in "Open Loop" staat.
Kan zijn dat de verwarming van de 1e lambdasonde niet goed werkt of dat de koelvloeistof temperatuur sensor veel te lang te koud blijft aangeven.