Peugeot J5: koude slechte start

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2500

Mijn oude j5 deed raar deze morgend , bij het starten trillende schokkende motor op rolentie draaiend .en blauwe rook en raar geluid ,precies of er loopt een rol vast .
Vebetering was er bij enige gas trap op iets hoger toeren .Bij gas loslaten piependgeluid , lijkt wel uit de distrubutie kast te komen , zit waarschijn lijk ook niet bij zenderknop want heb eventjes aan de kabel getrokken .
Direkt naar de garage gebracht om hem daar te stallen , zou het niet de pomp kunnen zijn ? Op de weg rijdt hij goed .morgen gaat hij mij bellen .Wat zou het al kunnen zijn , ben wel een beetje ongerust op hoge kosten .

kriko

Geplaatst door kriko (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot J5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

kriko (0), 14 jaar geleden

Garage houder heeft nog niet gereageerd , hij ging mij bellen als het hoge kosten waren .
Heb reserve pomp mee gegeven .Ik kan de oorzaak niet bundelen , geluid uit kast en blauwrook . schokkend en precies willen stil vallen .Normaal zijn dat sterke motoren .Het is geen turbo .
Ik begrijp niet dat er hier op het forum niemand op gereageerd heeft om te denken wat het al zou
kunnen zijn .

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

Wat was je ermee opgeschoten? Je gaf al aan dat je de J5 direct naar de garage hebt gebracht en geluid op afstand is gewoon erg lastig te beoordelen vanachter de PC + het feit dat een J5 nu niet bepaald alledaags is.

kriko (0), 14 jaar geleden

Ik weet het , maar ben toch nieuwsgierig ,op het forum zullen wel peugeot of citroen techniekers zijn die in het verleden aan zo motors van alles meegemaakt hebben . misschiens hebben zij dat ook eens meegemaakt , zelfs rijden er nog zoveel campertjes er van .Ik zelf ben partikulier en geen echt technieker maar begrijp de situatie niet .piepend in de kast , veronderstel dat die zware rol op riem vast loopt , hoe kan die dan zo blauwe rook geven , door de weerstand op de motor ? Vele zeggen destijds dat het oersterke motors zijn maar ik heb er al wat aan gehad van kosten .Ze maken ook veel lawaai , als je andere diesels hoort draaien . Ik ga er morgen of verder in de week achterkomen. wat die garage mij gaat mee delen . Ik ga dit ook direkt melden hier op het forum .

hans4074 (0) PRO, 14 jaar geleden

CRD 93......Tja, die ellendige 2 distributieriemen, dubbele V-snaren waarvoor de halve zijkant los moest! Maar voor de rest......!?
Het kan een spanrol van de riem voor de brandstofpomp zijn die te zwaar draait of vastgezeten heeft, maar kan evengoed inwendig in de brandstofpomp zitten.
Wordt de J5 dagelijks gebruikt, of is het ook een camper en winterslaper?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=hans4074]Maar voor de rest......!?[/quote]
Oerdegelijke motoren.

kriko (0), 14 jaar geleden

hij heeft in een schuur gestaan met nogal vochtige ondergrond ; De bestelwagen is geen camper maar rijdt wel heel weinig .Alleen in de zomer eens 300 km gereden naar duitsland moesel .Dat heb ik zelfs niet in een stuk gedaan .Auto is dat niet gewoon .Voor de rest zowat in de omtrek . Zaterdag even op snelweg 7 km gereden .in de namiddag was het al iets kouder en starte hij al slecht .Ik dacht dat het al aan de choce trekknop zat en dacht ga ik morgen wat bij regelen op de pomp ( kabeltje naar zender ) tot ik ging starten en had ik al wat paniek en natuurlijk direkt getelefoneerd. De gar dacht direkt aan pomp na mijn uitleg . Ik denk dat hij er nog niet aan begonnen is of het zij iets dat meevalt en mij nog niet gebeld heeft wat ik morgen zelf ga doen . Bovenste rol is al vernieuwd , onderaan niet , maar er likt ook wel olie door die keerringen ?? Al bedankt aan de gene die vanavond al eens mee gedacht hebben .

kriko (0), 14 jaar geleden

We staan nog altijd even ver , bestelwagen staat nog opzij .Ik laat het wel horen wat de oorzaak was .

kriko (0), 14 jaar geleden

Garage houder heeft gisteren riemkasten verwijderd en constateerd dat waarschijnlijk de pomp niet meer goed staat . Maandag gaat hij met speciaal trekkertje tandwiel van pomp trekken ,denkt dat het doorslipt en kal afgebroken is ?????.
Ik ben daar nog mee naar garage gereden met onjuiste pompafstelling . Kan dat zo maar afbreken ??
We zien wel , enige bedenking al is welkom .

kriko (0), 14 jaar geleden

probleem opgelost

Zou dan toch niet aan de pomp liggen .
Rollager vast .Ook nieuwe riem met dichting .
Draait terug zo als het moet

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.