Peugeot J5: start niet meer,geen ontsteking!

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000 cc

Camper op j5 basis start niet meer op lpg of benzine.Ik heb geen vonk op bougies maar ook niet op hoogspanningskabel van bobine!Als ik contact opzet geeft hij wel 12 volt op +bobine.
Maar geen vonk op hoogspanningskabel als ik deze dicht aan massa hou bij starten.
Is deze bobine nu defect ...of kan het ook het zwarte blokje van de transitorontsteking zijn boven de bobine...of de contactpuntloze verdeler?
Wie heeft een idee ???Of heeft er (ooit)nog ervaring mee gehad met dit model.Is nog model met een carburatortje ,van de goeie oude tijd ;-)

Kan het ev.ook te maken hebben met de lpg installatie??Als ik de schakelaar op lpg zet met contact aan hoor ik een relais klikken en gaat het groene controlelampje uit na enkele seconden. Houd zijn spanning niet???

Wie weet raad ??Wat kan ik nog testen??

Alvast bedankt.

Mvg.Chris.

coupéétje

Geplaatst door coupéétje (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot J5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Heeft hij ook een hallgever bij de ontsteking? ZOja, heb je een toerental weergave bij het starten?

coupéétje (0), 14 jaar geleden

Hoi fordofiel ik weet niet of er een hallgever is???Heb ook geen toerenteller in men beestje...

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Chris,

Je kan eens op de ontsteking meten of er spanning en massa aanwezig is, op het middelste contact van de stekker zou je een puls moeten meten tijdens het bedienen van de startmotor, indien je dat niet hebt, heb je grote kans dat de hall-gever defect is, deze zit in de ontsteking, als je nog een complete ontsteking hebt liggen, is het makkelijkst om deze even om te zetten voor te testen ( mocht je geen puls meer hebben )

Wel moeten bougie's - kabels - verdeelkap en rotor in orde zijn..

Gr Stefan

check

Beste antwoord, geplaatst door coupéétje (0), 14 jaar geleden

Heb probleem gevonden,zat in stekker tussen transistorontsteking en Hall-gever.Stekker zat vol water,ff droog blazen met compressor en startte weer als een zonnetje!!!

Dank Stefan en Fordofiel voor de toch nuttige tips.

Mvg.Chris.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

kijk das mooi, bedankt voor de feedback :)

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.