Hallo, ik weet dat er over dit probleem al wat topics zijn, maar ik blijf toch met een probleem lopen/rijden.
Auto:
Peugeot 307 SW 2.0 HDIf Pack 110PK uit mei 2003
Probleem:
Als ik 's morgens wil starten duurt het een poos voordat de auto aanslaat. Wanneer het echt koud is -5, dan wil hij bijna niet aanslaan. Ik heb al diverse zaken laten controleren. Ik zal even een paar punten op een rij zetten:
- Accu laten testen OK
- Gloeispiralen vervangen OK
- voorgloeirelais vervangen OK
- Startmotor gooit "hem" goed rond. OK
- verbruik 1:16 a 1:17 OK
- Acceleratie OK
- Bij -5 of meer gloeit hij langer voor OK
- Geen grote blauwe (zwarte) rookpluim bij koude start OK
- Wanneer er eenmaal mee gereden is dan slaat hij voor de rest van de dag goed aan. Bij langere tijd stilstaan duurt weer even wat langer, maar slaat hij wel sneller aan dan 's morgens vroeg.
Verder rijd de auto als een zonnetje. Ik heb er echt veel plezier van, op het starten na...
Wie o wie heeft een idee waar het euvel eventueel zou kunnen zitten.
Graag zie ik jullie reacties tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Hjansen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt op te weinig druk in het lagedrukgedeelte van de hdi pomp.
De druk van de opvoerpomp(in de tank) maar eens meten.
Anders maar eens een ander brandstoffilterhuis monteren.
En je zou koud eens naar de retourstroom lek brandstof op de verstuivers kunnen kijken.
[quote=hj]Hallo, ik weet dat er over dit probleem al wat topics zijn, maar ik blijf toch met een probleem lopen/rijden.
Auto:
Peugeot 307 SW 2.0 HDIf Pack 110PK uit mei 2003
Probleem:
Als ik 's morgens wil starten duurt het een poos voordat de auto aanslaat. Wanneer het echt koud is -5, dan wil hij bijna niet aanslaan. Ik heb al diverse zaken laten controleren. Ik zal even een paar punten op een rij zetten:
- Accu laten testen OK
- Gloeispiralen vervangen OK
- voorgloeirelais vervangen OK
- Startmotor gooit "hem" goed rond. OK
- verbruik 1:16 a 1:17 OK
- Acceleratie OK
- Bij -5 of meer gloeit hij langer voor OK
- Geen grote blauwe (zwarte) rookpluim bij koude start OK
- Wanneer er eenmaal mee gereden is dan slaat hij voor de rest van de dag goed aan. Bij langere tijd stilstaan duurt weer even wat langer, maar slaat hij wel sneller aan dan 's morgens vroeg.
Verder rijd de auto als een zonnetje. Ik heb er echt veel plezier van, op het starten na...
Wie o wie heeft een idee waar het euvel eventueel zou kunnen zitten.
Graag zie ik jullie reacties tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Hjansen[/quote]
Hier precies het zelfde.
Ik heb een 2.0 Hdi 90pk van 2007 gekocht toen hij 18.000km gedaan had en vanaf het begin start hij zoals hierboven beschreven is.
In garantie heb ik er verschilende keren naar laten kijken met als resultaat alles OK.
Nu heeft de 307 41.000km gedaan en als het s'morgens koud is start de auto slecht, eens gestart heb ik er geen last meer van.
De mijne start als volgt: Je wacht tot het gloeispiraaltje uitgaat (na een seconde of 2 3 4) je start, de motor gaat goed rond gedurende een toer of 15 voor hij aanslaat (met de nodige rookwolk) soms kom je met de batterij maar juist toe (nog eens op dezelfde mannier starten overleeft ze niet). De batterij heb ik ook nagetest die is dik in orde, evenals de gloeibougies nagetest ook in orde.
Nu heb ik een led aangesloten rechtstreeks aan de gloeibougies, dus ik zie nu juist wanneer ze stroom krijgen, met volgend resultaat.
Je start, na een seconde of 2 3 4 gaat het gloeispiraaltje uit maar de gloeibougies krijgen nog steeds stroom, ik wacht tot het ledje uitgaat na een seconde of 10, start, de motor doet vijf toeren (terwijl gaat het gloeien weer door) en slaat aan, het gloeien gaat als het koud is nog een minuut of vier vijf door. (soms zeer kort onderbroken).
De motor start op die manier al een heel stuk vlotter maar niet zo vlot als de Toyota van mijn dochter die geen twee toeren doet voor hij aanslaat, en zelfs niet zo vlot als de tweede auto (door mij onderhouden) van mijn andere dochter een golg II van 1990 die ook veel vlotter start als mijne Peugeot 307. Ik heb zoal wat opmerkingen van de buren gekregen van is daar iets aan?
Soms ben ik er verlegen voor dat hij niet vlotter start.
Is er iets aan volgens de Peugeot in Turnhout niet.
Waarom heeft Peugeot dan zo een misbaksel gemaakt betrefende het starten?
Ik heb altijd (tot 2004) een wagenpark onderhouden en heb nooit zo een slechte starter gehad, zelfs een Mercedes 613 niet waar geen gloeibougies in zaten.
Voor de rest ben ik best tevreden maar starten?????????.
16 jaar
Sus, plaats uw probleem in een nieuw topic dan wordt u geholpen. De auto rookt dus er is brandstof,het betrefd hier dus een een andere oorzaak dan de auto van HJ.
Antwoord van Susverplaatst naar Slecht starten 2.0 HDI van 2004
16 jaar
Beste mede-problemcargebruikers,
vandaag heb ik mijn auto weer opgehaald uit de garage, na een diagnose van een half uur zijn ze tot de conclusie gekomen dat het de startmotor bleek te zijn. Deze is vervangen. Tijdens het starten verbruikte de startmotor zoveel dat andere circuits te weinig kregen.
Ik moet zeggen dat hij nu tijdens het starten ook een ander geluid maakt, niet meer zo "zwaar" als eerst. 1/2 x zwengelen en de motor loopt.
Ik hoop dat het probleem nu opgelost is, moet het eerst nog ff een paar graadjes vriezen om het goed te testen, of ik zet hem een nachtje in een vriescel.
Groet HJ
PS: Hij is ook weer probleemloos door de APK. Niet slecht met 230.000 op de teller...
16 jaar
[quote=hj]Beste mede-problemcargebruikers,
vandaag heb ik mijn auto weer opgehaald uit de garage, na een diagnose van een half uur zijn ze tot de conclusie gekomen dat het de startmotor bleek te zijn. Deze is vervangen. Tijdens het starten verbruikte de startmotor zoveel dat andere circuits te weinig kregen.
Ik moet zeggen dat hij nu tijdens het starten ook een ander geluid maakt, niet meer zo "zwaar" als eerst. 1/2 x zwengelen en de motor loopt.
Ik hoop dat het probleem nu opgelost is, moet het eerst nog ff een paar graadjes vriezen om het goed te testen, of ik zet hem een nachtje in een vriescel.
Groet HJ
PS: Hij is ook weer probleemloos door de APK. Niet slecht met 230.000 op de teller...[/quote]
Hopelijk is het bij uw 307 ook opgelost met de starter te vervangen.
Ik zal wat koud weer bestellen want uwe diepvries zal niet groot genoeg zijn zeker.
Groeten Sus.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar