Ik ben bezig met het vervangen van de krukaskering van mijn 206 gti. Oude was er zo uit en inderdaad wat harder als de nieuwe. De lek kwam duidelijk van deze keerring weg.
Dus de nieuwe er terug in maar deze wil niet helemaal vlak komen te liggen. Ik heb de keerring er nu mooi in zitten, echter aan de bovenkant ligt deze net iets dieper. Het gaat om ongeveer 15% wat iets dieper ligt. Ik neem aan dat de keerring niet helemaal aan geslagen moet worden tegen de achterkant?
Is het erg dat de keerring bovenin iets dieper zit?
Op de foto is dit, bij heel goed kijken, ook te zien.
Verder, zijn de bouten van het vliegwiel gewoon te hergebruiken, en op welk moment moeten ze vast (lock-tite doe ik er wel op)
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/714/imag0364l.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/714...][img]http://img714.imageshack.us/img714/7845/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze keerringen zijn zo groot en dun, en daardoor kwetsbaar wat vervormen betreft, dat het juiste speciale gereedschap eigenlijk een must is. Zeker gezien de plaats en moeite om erbij te kunnen komen is het verstandig(er) op save te spelen!
P.s.......stopje bovenin niet vergeten terug te zetten! haha.
Stopje had ik er uit gehaald omdat deze los zat. Nieuwe loc-tite dr op en weer aandraaien.
Keerring zit nu ook mooi recht (100% is haast onmogelijk) vanavond maar weer alles dichtbouwen.
Alleen wil de koppelingskabel (zelfstellend) niet terug naar de 0-stand. Heel vervelend, ik wil hier geen nieuwe voor hoeven te kopen.
Is er een truck deze kabel weer op nul te krijgen?
13 jaar
[quote=Jeroen_Sp]Keerring zit nu ook mooi recht (100% is haast onmogelijk) vanavond maar weer alles dichtbouwen[/quote]
De kering dient met geschikt gereedschap in 1 keer 101% goed gemonteerd te worden.
Voorkom dat de kering meerdere malen opnieuw gemonteerd wordt, een goede afdichting is daarna niet te garanderen.
Gr. paul
Meestal zitten keeringen tegen een aanslag aan, dan weet je zeker dat ze recht zitten en ook diep genoeg.
Bij deze motor zit die aanslag er niet. Nieuwe keerring is geplaatst met gereedschap en zelfs dan wil deze niet helemaal recht.
13 jaar
[quote=Jeroen_Sp]Bij deze motor zit die aanslag er niet.[/quote]
De diepte wordt dan bepaald door het geschikte gereedschap.
Het kan nooit zo zijn dat een kering NIET 100% vlak gemonteerd kan worden.
Gr. paul
als de keerring niet recht zit gaat hij dweilen en niet 100% afdichten , nieuwe keerring monteren en maak dat hij 100% recht zit anders kan je volgende week herbeginnen
13 jaar
iemand een foto of tekening van dit gereedschap? Misschien heb ik niet het juiste gehad.
13 jaar
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/26/...][img]http://img26.imageshack.us/img26/3382/11...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/28/...][img]http://img28.imageshack.us/img28/844/060...[/img][/url]
Gr. paul
Gisteren iemand met gereedschap geregeld en die heeft voor mij de keerring er goed in gezet. Alles is dicht gebouwd en moet nu dus goed zijn. Thnx voor de hulp.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar