Heb hier een auto met het volgende probleem:
Bij het vervangen van de distributieriem ontdekte ik dat de krukaskeerring een beetje zweette. Deze vervangen, omdat ik er toch vlak bij was.
Nu stond de klant na 1 week rijden weer hier met een lekkende auto (olie), distributieriem er weer af, en de keerring heeft tegen de poelie aangelopen en is doorgeschuurd. Geen wonder dat deze lekte. Ervanuitgaande dat ik de keerring er niet ver genoeg ingeslagen heb een nieuwe keerring gezet en deze met de oude keerring er maximaal ingeslagen. Alles weer gemonteerd, geen olielekkage.
Nu de auto een week gereden heeft staat deze weer hier, hij lekt nog meer olie als de vorige keer (ongeveer 4 liter op 500 km) en het komt weer van de krukaspoelie vandaan. Ik heb het nog niet gedemonteerd, maar ik vermoed dat de keerring er weer uitgekomen is en weer is afgesleten.
Voordat ik eraan begin zou ik graag willen weten of dit meer voorkomt, en wat de oorzaak dan is.
De gebruikte keerringen zijn allen origineel peugeot, en voor het monteren ingesmeerd met motorolie.
Mischien is er voor deze keerringen een inbouwvoorschrift?
Alvast bedankt,
Erik
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het komt wel eens voor dat je de originele keerring besteld , maar dat er toch afwijkingen in de maatvoering zit.
Ik heb het beleefd met een Hyundai, de aandrijfas keerring.
De originele besteld uit het boek , maar toch was de binnenmaat te groot en dat was op het oog niet te zien.
Voor het plaatsen de keerring insmeren met schone motorolie en erop letten dat de lip niet ombuigt met het plaatsen.
mvg,
Hans.
Is met uitnemen het huis niet beschadigd waar de keerring invalt?
Bedankt voor de reacties, het huis is niet beschadigd, alsook de as. Ik zal de maatwoering eens nagaan.
Heb ook al wat dealers gebeld, en die monteren de keerringen zonder olie, maar bij mijn weten gaan ze juist dan lekken.
Bedankt,
Erik
Ik monteer doorgaans ook zonder olie maar dit zou toch niet uit moeten maken.
Ik ga de keerring nu monteren met snellijm en zal de randen van het keerringhuis omfelzen met een drijver. We zullen zien alsof het werkt. De keerring was er idd weer uitgekomen.
Bedankt voor het meedenken,
Erik.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 605 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar