Peugeot Partner: Laadstroom storing

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v

Auto trekt accu leeg tijdens het rijden. Dynamo laad netjes 13.8 Volt bij.
Tijdens het rijden gaan diverse lampjes branden abs, electrische storing enz, (spanning te laag)
Als je de auto dan stil zet kun je hem niet meer starten, de accu is dan leeg.
Gaat ongeveer een maand goed en dan zelfde probleem weer. (probleem doet zich met name voor tijdens rijden met verlichting aan)

-dynamo is vervangen
-accu is vervangen

Bekend probleem?

Alferink

Geplaatst door Alferink (0) PRO , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

harry4203 (465) PRO, 8 jaar geleden

mij zo niet bekent, maar heb je toevallig een chassisnr?
heb het trouwens wel 1 keer gehad, hiervan heb ik de bsi geupdate, en auto niet meer voor klacht teruggezien.

Alferink (0) PRO, 8 jaar geleden

chassisnr VF3 7JNFRC 9J040937

Als ik direct na het starten meet, heeft hij 13.8
Heb net even wat langer gemeten, maar dan zakt hij wel terug naar 12,2
Bij vollast, kachel verlichting alles aan, zakt hij naar 11,3

Als ik de dikke plus van de dynamo af haal, meet ik onbelast continu aan de dynamo 14 volt
op de kleine stekker aan de dynamo meet ik (met de stekker eraf) op beide penbezettingen 10 volt

Lijkt erop dat de nieuwe dynamo bij vollast niet voldoende bij laad.

harry4203 (465) PRO, 8 jaar geleden

zou em toch eerst even (laten) controleren op nieuwe software voor de bsi.

Alferink (0) PRO, 8 jaar geleden

Ok, doen we dat eerst even. bedankt voor je reactie.

Alferink (0) PRO, 8 jaar geleden

Kun je zien wat het orginele onderdeel nummer is van de dynamo?

Alferink (0) PRO, 8 jaar geleden

Oplossing: nieuwe dynamo was defect.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.