Ik heb een ratel (metaal op metaal) in de motor bij optrekken. Na enig onderzoek blijken het een of meer lagerschalen te zijn die liggen te rammelen. Vraag: Zijn deze zonder de motor te demonteren te verwisselen? Of moet deze eruit en op de werkbank uit elkaar worden gehaald? Wat zou een garage hiervoor rekenen? (manuren/materiaal, enkele duizenden euro's?...)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de lagerschalen er werkelijk uit liggen ben je er met het vernieuwen daarvan alleen niet.Dan zul je waarschijnlijk ook de krukas moeten vervangen en als het een drijfstanglager is ook de drijfstang. Verder moet de motor inwendig goed nagekeken worden op vervuiling en dichtgeslibde oliekanalen.
O jee, klinkt als een hoop ellende. Nou voorlopig rustig optrekken om de boel te sparen. En dan op zoek naar een andere auto denk ik....snif
19 jaar
Wat zijn lagerschalen? Ik hoor ook een metaaltik wanneer ik'm start. Dit getik duurt soms wel een minuut of 10. Zelfs wanneer ik gereden heb, daarna tien minuten stil sta en weer start hoor ik dezelfde tik. De dealer zei dat het de kleppen kunnen zijn, maar waarom hoor ik dit dan na een tweede warme start? Dit getik hoor ik ook wanneer ik met de motor in lage toeren en hoge versnelling rijd en wat meer gas geef. bijvoorbeeld 35km/h in de 3e versnelling. Ik rijd trouwens benzine...
19 jaar
Nou de kleppen zijn gewone ouderwetse kleppen dus niet hydraulisch dus dat zal het niet zijn. (als je een tu3jp motor hebt)
Maar als het getik ophoudt dan zal het wellicht geen lager zijn. Bij mij hoor je het altijd alleen bij optrekken, warm of koude motor maakt niet uit. Ik hoor het niet in de auto maar alleen als ik met open raam rijdt dus...en nu is het zomer dus dan gebeurt dat vaker zeg maar...
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar