lamda zone lampje gaat branden auto gaat op hoogtoerental draaien en dat blijft zo.
ik heb de auto geresthet resetten gaat als volgt, accupolen losnemen, 1 uur wachten, accu polen aansluiten, kontaktaanzetten ongeveer 1 minuut(NIET STARTEN), na 1 minuut de motr starten, een rit van ongeveer 15 minuten maken met alle toerentallen en versnellingen,vervolgens motor stationair laten draaien tot de koelventilator 2 maal is ingeslagen, dan motor afzetten en accupolen weer losnemen voor 1 minuut. ,na 1 minuut accupolen weer aansluiten, 1minuut wachten, de motor starten. Het motor toerental moet nu juist zijn.
Dit kan van alles zijn maar de gasklephoeksensor gaat wel vaak stuk bij deze auto's. Een stappen motor heeft deze auto niet niet, wel een elektromotortje wat de gasklep open duwt om het stationair toerental te regelen, hierin zit ook het staionair kontakt, als dit niet meer werkt dan krijg je ook zoiets als een hoog stat.toerental.
na dat ik dit gedaan heb loopt hij weer een dag goed maar de volgende dag is het weer het zelfde,de gasklephoeksensor heb ik vervangen,er zit een nieuwe router en verdeelkap op en al de kabels zijn vevangen
Wat is het probleem????????????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk dat je even langs de garage moet rijden linda je kunt wel alles blijven vernieuwen maar dat is gissen in de hoop dat het goed gaat kost alleen maar extra geld laat even naar je uitgas regeling kijken je zegt lampda sonde dat duidt op iets elektronisch moet je hem uit laten lezen veel succes en groetjes willem2
Je bedoeld waarschijnlijk het motor diagnoselampje? Lambda zone? Lambda sonde?
Resetprocedure doe je goed voor wat betreft instellen stationair.
Lijkt me verstandig om een eerste diagnose te laten stellen door em uit te laten lezen.
Onderste deel van de injectie-unit (pot.meterdeel) komt voor, maar ook luchtlekkage van bijv. het carterventilatieslangetje kan scheuren. Dit slangetje zit onder de injectie-unit op het inlaatspruitstuk net achter de cil.kop. Verder kan de vacuumvervroeging lek zijn.
Het stationair aan/uit contact zit inderdaad in de regelmotor stationair toerental.
Na veel proberen loopt de peugeot weer bijna normaal maar nu blijft er nog een lampje branden van wat ik denk dat het de katalysator is hoe zal ik het omschrijven een bolletje met wat golfjes er boven is dit de katalysator en waar door komt het en wat is er aan te doen
Al heel veel bedankt voor alle hulp en hoop spoedig weer te horen
16 jaar
dat is het koelvl niveaulampje. even niveau contr, maar waarschijnlijk zal die sensor wel stukzijn. als het niveau goed is, gewoon de stekker eraf laten. sensor zit bovenin de radiateur.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar