close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406 d9: lek stroom

Bouwjaar: 2003

we hebben een 406 staan waar steedsa na twee dagen de accu van leeg is .

gemeten of er een lek spaning in zit die zat er wel in maar 0,9 volt.

als ik zekering f 24 er uit trek is het weg

mijn vraag is hebben jullie colega's van andere dealers dit ook wel eens mee gemaakt .

en wat jullie er aan gedaan hebben

ik hoor het nog wel hoop ik

Geplaatst door

monteurtje7987 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Die relais zijn bij de citroen C5 al teruggeroepen enige tijd geleden, ze moesten door een ander type vervangen worden, zal bij de peugeot nog komen dan denk ik.



citroerik 0
badge

20 jaar

Hoi ,



Weet niet of het hetzelfde is, maar heb zo'n probleem met een C5 gehad, deze trok ook zo'n 0,9V weg.

We zijn er niet lang mee bezig geweest, we hadden eigenlijk op een goeie gok gedraaid. Heb toen de BSI vervangen, deze bleek achteraf op actief te blijven staan. Updaten was niet mogelijk, dus blijft er 1 optie over. Waar F24 zit weet ik zo niet, maar dat zal niet veel uitmaken.

Hoor het wel,



citroerik 0
badge

20 jaar

Jongens even weer naar school. Als we over spanning praten dan praten we over spanningsverschil of spanningsverlies. als we het over een stroom hebben dan hebben we het over ampere's en als we het over vermogen hebben dan hebben we het over watt.

Ik neem aan dat jullie het over ampere's hebben .

Dwz 0.9 amp maal 12 volt is ongeveer 11 watt vermogens verlies.

even in de Diag op het schema kijken en dan weet je waar zekering 24 voor dient,lijkt mij niet zo'n groot probleem.

Denk erom dat je, als je de BSI vernieuwd ,je ook de sleutels vernieuwd,als het tenminste full mux is. Je kunt ze namelijk op een of andere manier niet meer inleren,hoorde ik toevallig vanmiddag uit Utrecht,Ik had een 307 waar ik de sleutels niet meer kreeg ingeleerd na herprogrammeren .

Daarna de BSI vernieuwd en nog hetzelfde..

oldtimer 0
badge

20 jaar

was de sleutel code dan wel goed
had je deze opgevraagt bij frankerijk

want wat er wel eens gebeurt al klanten meerdere peugeots hebben dat ze de kaarten verwisselen en als jij dan gaat herprogrameren en de bsi gaat leeg het je dus als waren een nieuwe bsi en als jij dan de verkeerde code er in brand kun je hem inderdaat over je net gooien of op een nieuwe update wachten ik heb dit wel eens mee gemaakt met een 807

bij het inleren van de sleutels zeg hij inleren sleutel nr1 mislukt zeker .

maar om even op mijn probleem terug te komen ik denk inderdaat dat het relais in de bsi actief blijft maar over volt en ampere had je gelijk sorry hoor

sleutelkode was prima, zoals in het verhaal stond gaf Utrecht me deze tip, schijnt vanaf 2000 geregeld voor te komen.Dat airbagverhaal lijkt mij doodgebloed.

oldtimer 0
badge

20 jaar

is het zo erg bij jullie dan waar werk je dan .
ik kan het voor je vragen

Laat ik dat nog maar niet zeggen, mischien moet ik nog langer met die lui door dezelfde deur. En ik weet dat er zijn die dit lezen, kunnen ze wat leren.

oldtimer 0
badge

20 jaar

bedankt.

oldtimer 0
badge

20 jaar

.

ja die lek stroom.

naast de koelvin zitten twee moduultjes van de friqfunctiee en daar naast zit een zwarte kast hier zitten drie relais in een blauwe en twee groene deze staan in verbinding met het bitronmoduul van de airco door middel van het contackt aan te zetten en weer uit blijven deze plakken en dit veroorzaakt de lekstroom .

ik hyeb de relais vervangen en je raad het al geen klachten meer

Klinkt mij bekend in de oren,maar blijven dan de ventilatoren niet draaien?

oldtimer 0
badge

20 jaar

nee hoor

Klopt, dat was in het begin het probleem dat de koelvinnen bleven draaien, maar afgelopen jaar ook een terugroepactie gehad omdat het relais stroom bleef trekken zonder dat de ventilatoren bleven draaien en een lege accu tot gevolg had.



citroerik 0
badge

20 jaar

Oké bedankt.Ehh, nog even over die sleutels, dat niet meer willen inleren ,weet je wel. Dat klopt als je een nieuwe sleutel neemt gaat het prima, eerst de nieuwe inleren en dan de oude.Ik heb nu een nieuwe met a.b. genomen en beide ingeleerd, werkt prima en klant heeft nu rek. Peugeot wel mooi 2 a.b.'s.

oldtimer 0
badge

20 jaar

oltimer kun je even zeggen of welke sleutels je het hebt

Ehh, dat stond hierboven aan het begin van deze vraag in mijn eerste antwoord.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.