close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Lekke HOGEDRUK brandstofpomp (HDI) en SLECHT STARTEN

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Beste mensen,

Ik heb het volgende probleem;

Mijn auto, Peugeot 307 2.0 HDI uit 2003, slaat erg slecht aan bij temperaturen onder de 5 graden Celsius.
Heb de meeste startproblemen al gelezen, maar kan die van mij daar niet (helemaal) aan rijmen.

Eerst even de constatereingen van mij op dit moment:

1. Temperatuurmeter dashboard. De doet hte af en toe wel en niet.
Indien ik de auto wegzet met warme motor en werkende tempmeter en vervolgens de volgende dag bij lage temepraturen start, dan start de auto goed.
Indien de meter 0 of niks aangeeft dan heb ik startproblemen (lees aanslaan)
2. Gloeibougies trekken ongeveer 70 Ampere, gemeten door de ANWB vanmorgen. Dus dat is wel okee. (waarschijnlijk) (temperatuur was -2)
Pas na 20 seconden doorstarten, met de starkabels van de ANWB, en het indrukken van een soort BOOST knopje voor extra power en dus een iets hoger startmotortoerental, in die ANWB bus sloeg de motor alsnog na nog een 10 a 15 seconden moeizaam aan.
3. Startmotor draait bij de koude start prima rond.
4. Heb de toevoerleidingen en retourledingen al eens gecontroleerd, maar dit heeft niet geholpen. Ook wel een beetje vreemd dat na het monteren van deze schoongemaakte lege leidingen, de motor bijzonder snel startte (Omgevingstemp ong 8 graden en de motor was 2 uur daarvoor nog warm geweest.)
5. Indien de motor slecht start, heb ik last van een flink lekkende HOGEDRUK brandstofpomp. Waarschijnlijk via de pakking van het bovenste dekseltje, waar de Sensor, of afsluiter in geschroefd zit.
Nu zei de beste meneer van de ANWB dat de lekkende pomp toch waarschijnlijk wel de oorzaak is, en dat hij dit soort problemen (lekkende pomp) vaker tegenkomt.

De volgende vragen komen naar voren:

A.) Is er een verband tussen een lekkende HOGEdruk brandstofpomp en slecht aanslaan ? Waarom heb ik geen last van een lekkende pomp (oftewel een stinkende auto als je even stilstaat bij een stoplicht ofzo) indien de auto wel goed start.
B.) Heeft mijn temperatuurmeter op het dashbord een direct verband met het slecht starten en dus ook de koelvloestof-temperatuurmeter ? En hoe kan ik die in verband brengen met de vraag onder punt A.)
C.) Waarom zit er een elektische aansluiting (klepje?) in mijn retourleiding ?
D.) Kan het zijn dat er een brandstofafsluiter niet (goed) open gaat ofzo ?
E.) Kan ik de pakking van de HOGEDRUK pomp ook los kopen ? Of heb ik die pech weer, en moet ik er een Hogedrukpomp bij kopen.

Graag serieuze antwoorden (Jip en Janneke taal is NIET nodig, ben behoorlijk autotechnisch op de hoogte)

Alvast bedankt voor uw reactie,
Robert

Geplaatst door

Wolting (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ja, er is een verbant tussen. de HDpomp MOET minimaal 300(!) bar leveren tijdens het starten voor de verstuivers aangestuurd worden, en de motor zal aanslaan. Door de lekkage haalt de HD pomp de 300Bar niet en zal de PCM de verstuivers niet aansturen.

het zal waarschijnlijk op een complete HDpomp uitdraaien


Edit:



Als je de leidingen los draait, vervang deze dan ook ! EN WERK ZEER SCHOON BIJ HET LOSHALEN VAN DE HD POMP!!

Beste Renaultmonteurtje,

Ik begrijp zeker wat u bedoeld, had alleen graag een ander euvel gezien. Pomp kost denk zo tussen de 500 en 700 euro, en dan moet die er nog ingebouwd worden.
Echter ikzelf begrijp de link nog niet met de temperatuur sensor. Persoonlijk denk ik (hoop ik) dat het 2 opzichzelf staande problemen zijn. Slecht starten door een slecht contact of defecte temperatuur meter. En als 2e probleem een lekkende pakking van de HOGE druk pomp.

Wie heeft dit vaker meegemaakt, en wie kan mij de juiste oplossing aandragen ?

GRTN Robert

Wolting 0

13 jaar

Als je KVS temp sensor aan de PCM een hogere waarde van de KVS aan geeft dan het werkelijk is dan zal de PCm de verstuivers minder lang aansturen, gevolg slechter aanslaan.


en lekkage door de HD pomp kan er voor zorgen dat deze onvoldoende druk opbouw heeft

Ps.

heb zelf een paar jaar bij Citroën gewerkt, als monteur. Dus ik ken de geintjes wel van PSA

Beste Renaultmonteurtje,

Precies wat ik denk, ga deze week even langs een bosch service center om te kijken of ze de pakking en/of o-ring hebben voor mijn brandstofpomp. hopelijk hebbeb ze dit probleem vaker gezien, en ik zal er een nieuwe temperatuursensor in klussen.

Bedankt.

Wolting 0

13 jaar

Als je dat denkt, waarom vraag je dit nog dan ????


no offence intendet

Beste Renaultmonteurtje,

Vanwege de twijfel betreft alle kenmerken die de auto heeft, en ik die niet helemaal aan elkaar kan linken. Ook vanwege tijdgebrek en een plek waar ik dat in goed licht dat even goed kan bekijken, probeer ik via problemcar mijn probleem met mijn auto voor mezelf te verduidelijken. Het kan zijn dat toevallig iemand (of een professional) dezelfde problemen al eens bij de hand heeft gehad, en dus zonder moeite de gouden tip kan geven.

Bedankt voor je reacties.

GRTN Robert

Wolting 0

13 jaar

al verdeR?

Ja, gister aan de testkast gehad;

1) synchronisatie foutmelding tussen nokkenas-sensor en krukas-sensor, dus 1 van beide is waarschijnlijk niet helemaal okee.
2) en de motortemperatuur had een fout veroorzaakt. Dus denk dat die sensor en/of de contacten niet goed zijn.

Volgende week worden in ieder geval 2 van de 3 vervangen. (Temperatuur-sensor en Nokkenas-sensor).

Wolting 0

13 jaar

Synchronisatie storingen wijst meestal op een VERSPRONGEN DISTRIBUTIE !!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.