Mijn 407 sw rookt vrij veelbij het optrekken tussen de 2000 en 3000 toeren. Ook bij wegrijden lijkt het soms een beetje alosf ie "verzuipt" oid. Geeft een licht stotende reactie op gas, bij wegrijden. Rijdt verder toch zuinig en heb niet het idee dat ik vermogen mis.
Paar duizend kilometer geleden is er een loszittende verstuiver vastgezet, was niet makkelijk want wel vervuild begreep ik. Had toen dezelfde problemen. Vastzetten van de verstuiver hielp toen goed.
Hoe kan ik dit goed en liever niet al te duur laten verhelpen? En waar? Ben bang dat de dealer me op kosten jaagt voor zoiets...
Tips? graag!!
groet Robert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je bent geregistreerd als professional, wat denk je van zelf doen ??
je kunt hem keer uitlezen misschien storing erin
hierdoor zal regeneratie proces gestopt worden
en zal de roetfilter niet goed werken
bij teveel gas komt het dus de uitlaat uit
zoals je beschrijft ben ik bang dat mogelijk de ugr-klep problemen geeft
echter met 400euro is geen goedkope gok
Die motoren zijn vrij gevoelig voor turboschade, meestal na loszittende verstuivers. Door de loszittende verstuivers verwarmt de motorolie plaatselijk in de kop zo fel dat zich deeltjes vormen die filters verstoppen waardoor op de duur turboschade. Ik zeg niet dat het bij u zo is maar hou er rekening mee. Bij u kan net zo goed de egr klep de boosdoener zijn, zoals werner al aangeeft.
bedankt voor alle snelle reacties. wil de verstuiver(s) laten testen, schoonmaken, vastzetten. bijvoorbeeld bij www.buchli.nl harderwijk die zitten behoorlijk dicht bij mij (zwolle).
Oja, ben dus duidelijk geen professional want dan had ik dit misschien zelf kunnen doen. Maar hoe pas ik mn registratie aan naar particulier. Ik zie het niet.
13 jaar
mijn gedachte is
was toen de verstuiver alleen aangedraaid
of was de verstuiver eruit gehaalt schoongemaakt en nieuwe brandplaatjes teruggezet
als het eerste is, is er kans dat hij toch weer is gaan lekken
verstuivers blijven goed en geven niet echt problemen. dit omdat eromheen lekt en niet de verstuiver
vervangen van 4 brandplaatjes, rubbere ring en platsic ring van de verstuiver zal de verstuiver weer goed moeten afsluiten
tevens moet de tapeindjes aangedraaid worden zodat ook hierdoor niet los kan komen
verstuiverleiding moet offiiceel worden vervangen maar hergebruiken kan, de kans op lekkage wordt daarmee wel veel groter
@ hendrik4290
dit valt mee
al aantal verstuivers lek gehad hier van lichte tot zo zware dat verstuiver uiteindelijk kapot is getrokken (toen 4 nieuw totaal 1300euro aan verstuivers)
turbo gaat om 1 rede echt kapot dat is te weinig olie omdat de zeef dicht zit
maar dit kan maar om 1 rede ook gebeuren en dat is te lang met de olie rijden maximaal 20.000km rij je langer mee dan gaat het kapot
turbo laatst gehad waar 74.000km olie erin zat, olie was drap en oliekanalen zaten dicht
vuil van de verstuiver te warme olie kan verder ook niet omdat je olie dan al ververst is en vuil door de filter tegen wordt gehouden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar