Hallo allemaal,
een beetje een vreemd probleempje, met waarschijnlijk een relatief simpele oplossing.
Het volgende is aan de hand. De auto rijd goed, bij accelereren is niet te voelen. Echter, als ik mijn snelheid hanteer en de motor tussen de 2000 en 3000 draait, dan is er een licht stotteren te voelen. Het is 't meest voelbaar in de 4e versnelling (b.v. 55-60km/u in 4).
Draait de motor minder dan 2000 toeren (55-60 in 5) dan is er niets te voelen, draait de motor meer toeren, dan is er ook niets te voelen. Accelereer ik tussen 2000 en 3000 toeren, dan is er eveneens niets te voelen. Kortom, echt alleen tussen 2000 en 3000 toeren. Stationair loopt hij ook goed.
Bij een koude motor lijkt het wat erger te zijn dan bij een warme motor, maar ook als de motor warm is, is het nog duidelijk voelbaar.
Ik denk zelf dat dit een gevalletje van een onwelwillende sensor is, maar welke?
Het volgende is in ieder geval al geprobeerd (in veel gevallen om andere problemen op te lossen):
-bougies vervangen (regulier onderhoud)
-nieuwe software
-nieuwe bobinebrug (Electrofil)
Er treden geen foutmeldingen op.
Wie weet raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Onwillige sensor of valse lucht? Kan allebei.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.
ook hier zou ik zeggen probeer brandstof reiniger van jb of wynnes
14 jaar
Thom, heb je aandelen in de brandstof reinigers van JB of wynnes? Je adveteert het zo veel.
was dat maar.
ik heb ooit een test gedaan met dat spul en ik ben nogal sceptie's omtrend adiptieve matrialen
maar ik was verbijstert hoe het werkt en hoe snel
en voor de prijs staat niet in tegenstelling met garage kosten .
ik noem geen namen ,maar een dealer had een saab 9-3 met luchtmassa problemen,en egr
ik kwam daar als toen vertegenwoordiger (helaas nu niet meer,maar die wilde dat spul niet,hij wilde liever de egr klep vervangen kosten 800 euro
na 2 weken bestelde hij het spul bij jb.en de helemik mak en de kosten (aanschaf 80 euro.
ik had de nota van zijn besteling hij rekende wel 250 euro naar de klant hij had het schoongemaakt
met nota ben ik naar hem toe gegaan en vroeg wat vindje van dat spul, zijn antwoord was ik wil het niet nu niet dan niet,voor geen enkele auto
dus ik vroeg waarom bestel je dan 6 complete pakketten,hij zegt doe ik niet,waarop ik de nota liet zien.....toen was het stil.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar