close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 306: Ligt dit aan mijn aandrijfas?

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 xt

Hallo,

Vandaag ben ik met mijn auto naar de garage geweest met het volgende probleem.Tijdens het rijden hoor ik af en toe een soort ratelend/knakkend geluid,dit is meestal tijdens het optrekken.Ook hoor ik het in een bocht naar rechts.Ik heb al eens een aandrijfas kapot gehad maar dan hoorde ik een bonkend geluid,dit is echt een soort ratel/knak.Nou zeiden ze bij de garage dat het door de versnellingsbak komt,een lager ervan zou kapot zijn.Ze zeiden ook dat ik hierdoor steeds mijn aandrijfassen kapot zou blijven rijden.Ik twijfel over dit verhaal en denk toch dat het de linker aandrijfas is.
Toen ze de auto op de brug hadden staan,en het linkerwiel vrij hing,bewogen ze het wiel van links naar rechts en dan hoorde je ook een raar geluid.Ik kan niet precies omschrijven wat voor geluid dat was,maar het klonk nogal rommelig.
Als het echt aan de versnellingsbak ligt verkoop ik de auto want ik heb er zo veel geld ingestoken.Als het wel aan de aandrijfas ligt zou het de 4e keer worden in 1 jaar tijd dat er een aandrijfas kapot is (2x links 2x rechts).
Wat denken jullie dat het is?

Groetjes Debbie

Geplaatst door

debbie2053 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

4 assen in 1 jaar is absoluut abnormaal, ik hoop voor je dat je ze niet allemaal hebt hoeven betalen! Er moet een reden zijn dat ze zo snel kapot gaan. De bak lijkt me vooralsnog geen oorzaak.

306 cabrio 0
badge

18 jaar

zijn de assens steeds vervangen voor gebruikte? of nieuwe? deze serie 306 staat bekend om zijn zwakke assen... dus als er steeds gebruikte gemonteerd worden is het heel goed mogelijk dat je nu al de 4 de hebt

arie549 0
badge

18 jaar

[quote=arie549]zijn de assens steeds vervangen voor gebruikte? of nieuwe? deze serie 306 staat bekend om zijn zwakke assen... dus als er steeds gebruikte gemonteerd worden is het heel goed mogelijk dat je nu al de 4 de hebt[/quote]
Ze zijn steeds vervangen voor nieuwe assen.
Vorige maand zijn ze voor het laatst vernieuwd omdat de linker allebij de hoezen kapot had,en de rechter had erg veel speling.
Ik heb alleen de eerste x moeten betalen,de andere vielen onder de garantie.

debbie2053 0

18 jaar

ik gok nu weer op een as debbie...... zijn de assen die steeds gemonteerd worden niet van de sloop en wel voor nieuwe betaald??
de aandrijfashoezen allebei al kapot is indd ook heel snel..... en de rechter as al weer speling.... komt mij toch over dat er gebruikte assen gemonteerd zijn....

arie549 0
badge

18 jaar

[quote=arie549]ik gok nu weer op een as debbie...... zijn de assen die steeds gemonteerd worden niet van de sloop en wel voor nieuwe betaald??
de aandrijfashoezen allebei al kapot is indd ook heel snel..... en de rechter as al weer speling.... komt mij toch over dat er gebruikte assen gemonteerd zijn....[/quote]
problemen met aandrijfassen is gewoon een bekende mank! telkens op te lossen door NIEUW te monteren.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=arie549]ik gok nu weer op een as debbie...... zijn de assen die steeds gemonteerd worden niet van de sloop en wel voor nieuwe betaald??
de aandrijfashoezen allebei al kapot is indd ook heel snel..... en de rechter as al weer speling.... komt mij toch over dat er gebruikte assen gemonteerd zijn....[/quote]
Na mijn idee (je weet maar nooit) waren het steeds nieuwe assen.Ze zien er nieuw uit en ze zaten in een doos toen ze werden gebracht.Het merk is volgens mij GKN of zo.
De versnellingsbak is er een die we ongeveer een jaar geleden op de sloop hebben gekocht.
Wat ik ook wel raar vond was dat de hulp monteur,die in mijn auto heeft gereden om naar het geluid te luisteren,direct zei dat het aan de linker aandrijfas lag.De baas zelf heeft er daarna in gereden en toen hij zei het is de versnellingsbak volgde de hulpmonteur hem direct.Ik zei toen nog tegen hem''en net was het de aandrijfas'' waarop hij zei''nee,duidelijk de versnellingsbak dat hoor je toch''.
Ik vermoed dat ze niet nog een keer op hun kosten een nieuwe as willen monteren.

debbie2053 0

18 jaar

ben bang debbie dat indd zij niet weer die assen willen vervangen...dit geval staat in mijn ogen los van de versnellingsbak... duidelijk een aandrijfassen kwaal.


aandrijfassen is op deze manier simpel te checken... zoek een ruim leeg parkeer terrein op, en ga nu in de eerste versnelling rondjes draaien.. beide kanten uit... zo kun je tevens achterhalen welke kant het is...

arie549 0
badge

18 jaar

[quote=arie549]ben bang debbie dat indd zij niet weer die assen willen vervangen...dit geval staat in mijn ogen los van de versnellingsbak... duidelijk een aandrijfassen kwaal.


aandrijfassen is op deze manier simpel te checken... zoek een ruim leeg parkeer terrein op, en ga nu in de eerste versnelling rondjes draaien.. beide kanten uit... zo kun je tevens achterhalen welke kant het is...[/quote]
Ik heb het net even uitgeprobeerd en het ratelen/knakken hoor je als je rondjes naar rechts rijdt.
Het wordt tijd voor een andere garage,dan maar weer betalen voor een as.

debbie2053 0

18 jaar

debbie

heeft de garage jou voorheen een nieuwe of een gebruikte steekas laten betalen?? dit zou je misschien kunnen terug kunnen zien?

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

nou debbie, assen zijn niet bepaald goedkoop nieuw, ik zou er toch mee terug gaan, en er op staan dat zij nu de assen vervangen voor goede assen!!

arie549 0
badge

18 jaar

[quote=arie549]nou debbie, assen zijn niet bepaald goedkoop nieuw, ik zou er toch mee terug gaan, en er op staan dat zij nu de assen vervangen voor goede assen!![/quote]
valt heel erg mee hoor: nieuwe complete as per stuk GKN 128,- netto ex BTW statiegeld/borg 50,-

weet niet wat men duur noemt? dit is spotgoedkoop!! helemaal voor niks gaat helaas niet lukken.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

ze vertelt in haar reakties paul dat ze der assen onder heeft gekregen van het merk gkn, deze werden nieuw in doos bij de garage gebracht, als die assen werkelijk zo vaak stuk gaan.......... zijn ze voor alle centen te duur... en is het misschien verstandiger om eens assen te proberen van een ander merk...

de assen van deze auto's gaan indd niet lang mee, maar 4 maal per jaar is gekkewerk, ligt in mijn ogen toch echt aan de kwaliteit van de (ruil)assen.

arie549 0
badge

18 jaar

[quote=arie549]ze vertelt in haar reakties paul dat ze der assen onder heeft gekregen van het merk gkn, deze werden nieuw in doos bij de garage gebracht, als die assen werkelijk zo vaak stuk gaan.......... zijn ze voor alle centen te duur... en is het misschien verstandiger om eens assen te proberen van een ander merk...

de assen van deze auto's gaan indd niet lang mee, maar 4 maal per jaar is gekkewerk, ligt in mijn ogen toch echt aan de kwaliteit van de (ruil)assen.
daarbij ben helemaal niet zo kapot van die ruil atributen...[/quote]
probeer maar eens een ander merk te krijgen? GKN is één der grootste leverancier.. kwa ruildelen.. ook kan men gebruik maken van garantie (moet men dan wel doen, en niet nogmaals nieuwe assen proberen te verkopen want dit is namelijk (vaak) het geval) men krijgt ze vergoed en laat de klant nogmaals betalen.

ik zeg ''niet'' dat het zo is in dit geval.. maar dit soort praktijken komen voor

het zijn slimme st(r)akkers.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Is de auto verlaagd ofzo?

Zo'n as kan idd niet zo snel kapot gaan.

Lijkt mij ook sterk dat een kapotte versn.bak aandrijfassen kan vernielen. Dan zijn er vaak ook wel andere klachten, zoals beroerd schakelen, gieren van de bak of het voelen van tandwielen tijdens schakelen.

Anders zou je eens origineel moeten proberen, je betaalt dan alleen wel een stuk meer.

205GTiGriffe 0
badge

18 jaar

[quote=paulkelder]debbie

heeft de garage jou voorheen een nieuwe of een gebruikte steekas laten betalen?? dit zou je misschien kunnen terug kunnen zien?

paul,[/quote]
Uhm ik was voor de 2 nieuwe aandrijfassen iets van 400 euro kwijt incl. maken.Ze zeggen steeds dat het nieuwe zijn.

debbie2053 0

18 jaar

[quote=205GTiGriffe]Is de auto verlaagd ofzo?

Zo'n as kan idd niet zo snel kapot gaan.

Lijkt mij ook sterk dat een kapotte versn.bak aandrijfassen kan vernielen. Dan zijn er vaak ook wel andere klachten, zoals beroerd schakelen, gieren van de bak of het voelen van tandwielen tijdens schakelen.

Anders zou je eens origineel moeten proberen, je betaalt dan alleen wel een stuk meer.[/quote]
Mijn auto is niet verlaagd.
En wat betreft het schakelen,ik krijg hem soms niet zo goed in z'n 1 en achteruit.Maar dit is maar heel af en toe.

debbie2053 0

18 jaar

de prijs was nog niet zo gek....... maar nieuw wat is nieuw.... het betreft hier ruil assen, dit zijn gebruikte assen die zo worden gemaakt dat ze weer als nieuw zijn.

ik heb geen goede ervarings met zulke ruildelen, o.a dynamo's die na een half jaar weer kasjewijlen zijn.

probeer indd zoals 205 gti zegt, nieuwe.. maar dan echte nieuwe en geen ruil....

het schakelen in z'n 1 en achteruit, heeft niks met slechte bak te maken. dat is een beetje peug eigen.(hakerig schakelen)

arie549 0
badge

18 jaar

[quote=arie549]de prijs was nog niet zo gek....... maar nieuw wat is nieuw.... het betreft hier ruil assen, dit zijn gebruikte assen die zo worden gemaakt dat ze weer als nieuw zijn.

ik heb geen goede ervarings met zulke ruildelen, o.a dynamo's die na een half jaar weer kasjewijlen zijn.

probeer indd zoals 205 gti zegt, nieuwe.. maar dan echte nieuwe en geen ruil....

het schakelen in z'n 1 en achteruit, heeft niks met slechte bak te maken. dat is een beetje peug eigen.(hakerig schakelen)[/quote]
O dat wist ik helemaal niet,ik dacht dan heb je echt nieuwe.Wat zal een ECHTE nieuwe dan kosten?
Dan is mijn versnellingsbak volgens mij gewoon in orde,want verder heb ik er helemaal geen problemen mee.

debbie2053 0

18 jaar

bel maandag eens een peug dealer, deze kan je zo vertellen wat originele assen gaan kosten... vraag wel specifiek om nieuwe!!

arie549 0
badge

18 jaar

[quote=arie549]bel maandag eens een peug dealer, deze kan je zo vertellen wat originele assen gaan kosten... vraag wel specifiek om nieuwe!![/quote]
ORGINEEL... BESTAAT NIET!! slechts de verpakking kan men als orgineel beschouwen. peugeot en alle overige merken fabriceren zelf geen onderdelen (MUV schokbrekers peugeot) al het overige komt van toe-leverancier's waaronder GKN/SPIDAN één van de grootste toe-leverancier's

anders gezegt.. eigelijk wordt men met het woord orgineel bij het ''snotje'' genomen..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

zeker maakt peug zelf geen assen, das ook logisch..... maar peug levert fabrieksaf geen auto's met ruilassen......


de nieuwe as hoeft ook niet zozeer bij de dealer vandaan te komen, in de tussenhandel zijn ook assen te krijgen wat geen ruildelen zijn....maar echte nieuwe.
nadeel is aleen, het kost wat meer...

maar in de regel is goedkoop duurkoop, en ik denk dat , dat hier ook opgaat.

arie549 0
badge

18 jaar

[quote=arie549]zeker maakt peug zelf geen assen, das ook logisch..... maar peug levert fabrieksaf geen auto's met ruilassen......


de nieuwe as hoeft ook niet zozeer bij de dealer vandaan te komen, in de tussenhandel zijn ook assen te krijgen wat geen ruildelen zijn....maar echte nieuwe.
nadeel is aleen, het kost wat meer...

maar in de regel is goedkoop duurkoop, en ik denk dat , dat hier ook opgaat.[/quote]
dat kan men wel denken maar! een ruildeel is een revisiedeel en beoordeelt op kwaliteit en mag men als nieuw beschouwen.. daarom ook volledig een jaar garantie zonder kilometer beperking.

ondanks alles blijven er altijd mensen bestaan die enorm gevoelig zijn tussen de oortjes! voor hen hebben ze een speciale verpakking met het bijbehoorende MERKstempel.. indien men dit ziet is vaak het gevoel weer gerust gesteld.. wat overigens een duur medicijn is...... vele medicijnen onderdrukken slechts enkel het gevoel zoals ook in dit geval.

het is een stukje Filosofie die men er op loslaat, en waar we mee te doen hebben.

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Man man man! Wat is dat nou allemaal weer? GKN delen zijn prima, niks mis mee, wij monteren ze al jaren naar volle tevredenheid! En buiten dat zit er gewoon garantie op. Maar debbie, je zei dat je hoezen ook stuk waren? Dan duurt het echt niet zo lang voordat ze stuk zijn hoor! Kun je op wachten! Vind het een vreemd verhaal, als ik het goed begrijp waren de hoezen al binnen een jaar stuk? Dan hoort dat toch te worden opgelost lijkt mij. En dat GKN slechter zou zijn dan een bij de dealer gekochte as is flauwekul praat, anders had ik toch al veel eerder last moeten hebben? Wij monteren die dingen regelmatig, sinds jaar en dag! Nog nooit een terug gehad! Wat ik wel weet is dat er verschillende maten zijn die bijna identiek zijn, ze verschillen iets van elkaar qua lengte en aansluiting. Ik weet niet waarom je zegt dat goedkoop duurkoop zou moeten zijn Arie, maar ik deel je mening totaal niet! Ik weet niet hoeveel assen jij in de werkplaats door je handen krijgt, maar als je regelmatig franse auto's in de garage hebt dan weet je dat Carparts een statement is in de franse autowereld! En laten die nou juist GKN leveren! Wij doen voornamelijk franse auto's dus ik denk niet dat ik er helemaal naast zit. Voorlopig blijft ik dus ook mooi dit merk gebruiken, zeker omdat ik niet 1 garantie geval heb gehad met GKN!

met vriendelijke groet,

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

ik zeg ook niet dat het merk slecht is, het merk word indd veelvuldig verkocht en gebruikt.........maar mijn ervaring met ruildelen is, binnen de garantie periode al weer kaduuk.. en werk van werk is niemand blij mee.....

der zijn indd verschillende maten bij de peug, scheelt bijna niks, maar als zo'n as der te stijf in past qua lengte komt het indd levensduur van de as niet ten goede.

maar ik blijf er bij, als ik iets meer moet betalen voor nieuw onderdeel, dus geen revisie deel doe ik dat liever.

laatst nog met dynamo gehad, binnen garantie periode 4 maal dynamo vervangen....waren steeds ruil dynamo's van koskamp.
en dan moet je dat klusje 4 maal doen bij een polo 6 n diesel, nou als je 4 keer het voorfrontje mag uitbouwen en dan ook nog voor niks ben je der gauw klaar mee.
dan maar een nieuwe , een echte nieuwe en tot op heden nog geen klachten weer gehoord..

arie549 0
badge

18 jaar

[quote=arie549]ik zeg ook niet dat het merk slecht is, het merk word indd veelvuldig verkocht en gebruikt.........maar mijn ervaring met ruildelen is, binnen de garantie periode al weer kaduuk.. en werk van werk is niemand blij mee.....

der zijn indd verschillende maten bij de peug, scheelt bijna niks, maar als zo'n as der te stijf in past qua lengte komt het indd levensduur van de as niet ten goede.

maar ik blijf er bij, als ik iets meer moet betalen voor nieuw onderdeel, dus geen revisie deel doe ik dat liever.

laatst nog met dynamo gehad, binnen garantie periode 4 maal dynamo vervangen....waren steeds ruil dynamo's van koskamp.
en dan moet je dat klusje 4 maal doen bij een polo 6 n diesel, nou als je 4 keer het voorfrontje mag uitbouwen en dan ook nog voor niks ben je der gauw klaar mee.
dan maar een nieuwe , een echte nieuwe en tot op heden nog geen klachten weer gehoord..[/quote]
AANSLUITEN IN DE RIJ arie... ook jij behoort tot de Catagorie gevoelige oortjes.

gelukkig snappen wij het wel hoe de vork in de steel zit...''dat heet een stukje praktijk ervaring''

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

indd paul, door het stukje praktijk er varing(gelukkig) niet weer zo'n ellendig ding van koskamp gemonteerd.... en tot op heden laad ie nog
steeds!!!!!(was overigens niet een dealer dynamo, maar nieuwe...echt nieuw!)


en wat betreft onderdelen van de dealer......... dat is ook helemaal niet nodig, heb ik in mijn vorige reactie ook vemeld....! ook in de tussenhandel zijn onderdelen te koop die geen ruildelen zijn!!!!

arie549 0
badge

18 jaar

[quote=arie549]indd paul, door het stukje praktijk er varing(gelukkig) niet weer zo'n ellendig ding van koskamp gemonteerd.... en tot op heden laad ie nog
steeds!!!!!


en wat betreft onderdelen van de dealer......... dat is ook helemaal niet nodig, heb ik in mijn vorige reactie ook vemeld....! ook in de tussenhandel zijn onderdelen te koop die geen ruildelen zijn!!!!


dus wie moet nou achter aan sluiten????[/quote]
ik begrijp dat jij spreekt uit ervaring van het sleutelen aan jou eigen auto's... uit het verleden ''is het niet''??

@ arie, tegenwoordig hanteert men veelal alleen maar ruildelen, denk maar eens aan ruil schakel en automaatbakken, startmotoren,dynamo's,aandrijfassen,stuurdelen, turbo's ruilmotoren VEGE-MOTOREN is zo'n groot bedrijf. zelfs dealers vragen al statiegeld voor sommige delen en dat is niet voor niets @ARIE dat wordt allemaal opnieuw herbruikt na revisie. heeft te maken met een stukje milieu, maar vooral kostenbesparing.

denk dat jij het nu wel snapt??



paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

en zo heeft ieder zijn ervaringen.........

arie549 0
badge

18 jaar

[quote=arie549]en zo heeft ieder zijn ervaringen.........[/quote]
als ik het zo lees is dit een ervaring die staat opzich. die is met maar weinig ''beroeps monteurs'' te delen want hun weten wel wat er zich afspeelt op de werkvloer.. dat heet praktijkervaring.

men zegt wel eens ''onbekent maakt onbemind''

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Heh jongens toch! Arie, 4 dynamo's voor garantie? Zou er dan niet wat anders aan de hand zijn? Ik snap er trouwens helemaal niets van, want ik heb dat nog nooit meegemaakt! Terwijl we hier echt wel werken en dagelijks ruildelen monteren. Uitermate vreemd dat ik dan niet jou ervaring deel, ik bedoel, dan zou ik dat toch ook wel eens moeten meemaken? Voorzover ik na kan gaan heb ik nog nooit een claim moeten behandelen van een ruildeel. Wel van radio's en accu's. Nah ja, iedereen heeft zo zijn eigen ervaring op de werkvloer en daar moeten we het mee doen. Maar zoals ik al eerder zei: never change a wining team, dus voorlopig blijf ik het mooi zo doen als het was en zal ik ruildelen van starters, dynamo's aandrijfassen ed gebruiken.

Sytze

sytze 0
badge

18 jaar

Om even weer op het probleem terug te komen.

Debbie,

Je zegt dat het de 4 de keer wordt dat er nu weer assen worden verv.

Je hebt dus de eerste keer assen laten verv. om het gebonk. Nu is van de linker as de hoezen (los geraakt? gescheurd (iets geraakt?)) en de rechteras heeft speling.

De linkeras is weer verv. om de kapotte hoezen en je hebt de rechteras nog laten zitten of is deze ook weer verv.?

205GTiGriffe 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.