We hebben vorig jaar een J5 camper gekocht. Maar deze valt tijdens het rijden zo maar uit. Dan is het benzinefiltertje bijna leeg. Na enige tijd wat rommelen aan het filter start de auto weer. Vandaag een nieuwe benzinepomp gekocht en op de bijgeleverde tekening bij de pomp staat de pomp lager als de tank getekend. De pomp is is nu hoger als de tank geplaatst en ik zie zo niet een plek waar hij ooit gezeten zou hebben.
Ook in duitse werkplaatsboek wat we gekocht hebben staat hier niets over. Kan iemand aangeven wat de beste plek is voor de pomp?
Bvd
Groetjes Alex
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij gewone personenauto's is t de pomp altijd onder de bodem gemomonteerd en dus aan de onderkant van de tank. Dat is het beste want dan heeft hij minder aan te zuigen. Dus bijvoorkeur zou ik hem daar ook terugplaatsen.
Maar als je rommelt aan het filter en hij dan wel weer loopt ligt dat dus niet aan de pomp maar eerder aan de plek waar die gemonteerd zit lijkt me.
Wat ook heel goed kan is dat de benzineslang door veroudering helemaal week is geworden en bij aanzuiging dicht slaat. Gezien de leeftijd is dat ook niet onwaarschijnlijk
het betreft hier zeker een carburateurmotor met een mechanische pomp op de motor geschroefd?
Heren,
Bedankt voor de reacties.
Heb vandaag een nog terugslagklepje aangeschaft en ga deze morgen gelijktijdig met de pomp plaatsen. Voor de pomp nog een nieuwe beugel gemaakt zodat deze een stuk lager gemonteerd kan worden
De benzineslangen hadden we al eerder vervangen. Deze waren wel heel slecht en aan het zweten.
7 jaar
ben toch nieuwsgierig welk motortype hier nou in ligt.
Na wat hersenkraken denk ik,
XN1 carburateur
XN2 injectie
7 jaar
Even navraag Peugeot Frankrijk met betrekking de motor .
Tot modeljaar 1984 zijn voor een J5 geleverd in Nederland : XN1T een XN1TA ( CP - Carburateur Piloté ) ( met en zonder gestuurde carburateur ) en een XN7T . Een XN2 kan ik niet vinden en kan ik mij niet meer herinneren in een J5 . Misschien gemaakt na modeljaar 1984 ? Of import ? En zoals Harry4203 al zei zit hier een mechanische pomp op de motor geschroefd .
Kwa diesels waren hier meerder uitvoeringen zowel met als zonder turbo te verkrijgen .
Pffffff , en dat op een 1e Pinksterdag .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot J5 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar