Peugeot 405: loopt beroerd, lambda blijft arm

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo, ik ben bezig met een peugeot 405 met een 1,6 motor met een magneti marreli injectie.
Het probleem is dat de motor stationair erg beroerd loopt, bij gas geven knalt en poft hij dan ook als een gek,
tevens blijft het mengsel volgens de lambda sonde arm, gemeten met een scoop op de ecu.
Het vreemde is dat wanneer ik de map sensor slang los trek hij wel goed loopt en het mengsel dan naar rijk vliegt.
Heb inmiddels de lambda sonde gewisseld, het gasklephuis en de ecu. Tevens zijn de injectors gereinigd.
Bezine druk gemeten deze is ongeveer 2 tot 2,5 bar. Map sensor met vacuum pomp gecontroleerd.
Wie o wie heeft een idee waar dit nog te zoeken.
Alvast bedankt.

hbr

Geplaatst door hbr (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 405? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Lijkt mij toch iets van de map sensor, kijk eens niet alleen naar de signaaldraad en het signaal maar ook naar de voeding en de massa van de sensor.
En de benzineverdeelbuis wil nog wel eens gaan lekken in het inlaatspruitstuk , maar dan zou hij eigenlijk rijk moeten worden.

hbr (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo oldtimer, heb de massa en voeding van de map sensor ook al gemeten omdat ik mijn twijfels hier ook over had dit is echter in orde.

hbr (0) PRO, 16 jaar geleden

Vreemd is dat er bij de meting van de lambda sonde geen tussen weg is, map sensor aangesloten, arm mengsel.
map sensor slang los, rijk mengsel. Heb ook al met vacuum meter langzaam aan vacuum op de map sensor gezet, dan nog komt ineens de omschakeling van rijk naar arm.
Wie o wie weet raad?????

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb je al eens een nieuwe geprobeerd ?

hbr (0) PRO, 16 jaar geleden

Nee nog niet, heb inmiddels een andere geregeld, komt waarschijnlijk morgen.
Heb nog wel een vraag, volgens het schema gaat er plus naar de dis bobine en loopt er een draad via een condensator aan massa. Bij deze auto ligt deze draad los en kan ik ook niet vinden of hij ergens op hoort. De plus en aansturing uit de ecu zijn wel goed.

oldtimer (0) PRO, 16 jaar geleden

Die condensator is ontstoring van de radio en heeft dus verder niets met het lopen van de motor van doen.
Zorgt er natuurlijk wel voor dat die plus rimpelvrij is en dat is wel weer lekker voor de andere componenten die via het dubbelrelais eraan gekoppeld zitten, bv lambdasondevoeding.Dat daar ook nog een los draadje met een stekkertje hangt is normaal.

hbr (0) PRO, 16 jaar geleden

Oke bedankt voor de info, zodra ik map sensor geprobeerd heb laat ik wel weer wat horen.

hbr (0) PRO, 15 jaar geleden

Inmiddels nog wat zaken geprobeerd maar helaas geen resultaat, de auto is weer opgehaald omdat de kosten anders te hoog gaan worden.
Oldtimer bedankt voor je meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 405 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum